Hlavní navigace

Změny v měření televizní sledovanosti, aktuální výsledky poslechovosti a novinky na webech televize Prima

12. 8. 2017
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

TÝDENNÍ REVIZE – Jak ovlivní zařazení odložené sledovanosti prodej reklamy? Která rádia si polepšila? A co připravuje internetové oddělení televize Prima?

Kdo vydělá na úpravě peoplemetrového měření?

Oficiální „televizní měna“ tak bude od září definována jako součet televizní živé a odložené sledovanosti z nultého až třetího dne (Živě + TS0–3). Kromě živé sledovanosti bude tedy obsahovat i data odloženého sledování za první tři dny po odvysílání pořadu, a to nezávisle na způsobu sledování. Nehraje tedy roli, zda diváci použijí funkci TimeShift na televizorech se set-top boxy, nebo pevným diskem, ruční nahrání pořadu, popřípadě zda využijí archivy poskytované svým distributorem televizního signálu, nebo prostřednictvím technologie HbbTV. 

Vydělají televize na změně metodiky měření sledovanosti? Pokud budou zadavatelé souhlasit…


Autor: Macinga.com

Radio Projekt: Radiožurnál předběhl Frekvenci 1

Z hlediska týdenní poslechovosti si Impuls na prvním místě polepšil o 37 tisíc posluchačů, když v posledním měřeném období vykázal 1,908 milionu týdenních posluchačů. Druhou Evropu 2 poslouchalo v prvním pololetí letošního roku každý týden 1,577 milionu párů uší, což znamená zlepšení oproti posledním výsledkům o osmnáct tisíc posluchačů.

PŘEDCHOZÍ MĚŘENÍ: Z hlediska denní poslechovosti posiluje z první čtyřky pouze Impuls

Změna oproti poslednímu měření, jehož výsledky byly zveřejněny letos v květnu, nastala na třetím a čtvrtém místě, kdy se minule čtvrtému Radiožurnálu povedlo předběhnout Frekvenci 1 a s 1,466 milionu týdenních posluchačů skončit na třetím místě. Celkem si Radiožurnál v prvním pololetí polepšil o 33 tisíc. Frekvenci 1 pak aktuálně poslouchá každý týden 1,428 milionu posluchačů, což je o čtrnáct tisíc méně než posledně.

Radio Projekt: Radiožurnál přeskočil Frekvenci 1, nejposlouchanějším rádiem zůstává Impuls

Prostudujte si prezentace k aktuálním výsledkům poslechovosti tuzemských rádií

Prohlédněte si fotogalerii ze včerejší prezentace výsledků poslechovosti Radio Projekt


Autor: Karel Choc

Prima: Videoobsah musí být dostupný jako první

Nová koncepce webových stránek televize Prima sází podle ředitele nových médií Daniela Grunta primárně na videoobsah, který musí být dostupný „na první dobrou“. Podle Grunta už nejsou uživatelé nuceni hledat požadovaný videoobsah skrze články nebo různé podstránky. Až zpětně chceme nabídnout doprovodný materiál, jako jsou třeba zmiňovaná bonusová videa nebo webové články k jednotlivým pořadům nebo epizodám, napojit na konkrétní díl nebo určitý pořad. Zatím se nám jednoznačně ukazuje, že je to správná cesta, protože meziročně nám zhlédnutí kompletních pořadů narostlo o zhruba osmnáct procent. Vzrostla nám i průměrná doba strávená u našich videí, a to přibližně o čtvrtinu, libuje si Grunt.

Daniel Grunt: Do konce roku by se měly všechny Prima weby dočkat nové podoby

Nova spustí satelitní vysílání zpožděného kanálu

Rada udělila celkem třináct licencí, a to společnosti Rádio Student k provozování rozhlasového vysílání programu Free Rádio z vysílače Brno na frekvenci 102,4 MHz s výkonem sto wattů, společnosti JOE Media k provozování rozhlasového vysílání programu HEY Radio z vysílače Zlín 6 na frekvenci 105,8 MHz a o výkonu padesát wattů a Velké Meziříčí 8 s frekvencí 97,8 MHz a výkonem padesát wattů. Společnost TV Nova získala licenci k provozování televizního vysílání programu Nova +1 šířeného prostřednictvím družice, společnost Polar televize Ostrava, s.r.o. obdržela licenci k provozování televizního vysílání programu Polar šířeného prostřednictvím zvláštních přenosových systémů a společnosti AMC Networks Central Europe pak bylo uděleno osm licencí k provozování televizního vysílání.

RRTV udělila licenci TV Nova k satelitnímu vysílání o hodinu posunutého programu Nova +1

CBS Drama se během září stáhne z českého trhu

Původně měla být stanice CBS Drama vyřazena i se sesterskou CBS Reality z nabídky kabelové televize UPC už k 5. červenci, nakonec ale se společností AMC Networks došlo k oboustranné dohodě a smlouva byla prodloužena. Jako první tak své zákazníky 2. srpna na svých webových stránkách informovala společnost Nej TV, že CBS Drama končí v její nabídce z rozhodnutí provozovatele stanice k 20. září. Operátor ji a CBS Reality měl od 1. února nabízet už pouze ve volitelných programech své IPTV služby NET TV.

Seriálová stanice CBS Drama z portfolia AMC Networks zřejmě nadobro opustí český trh

Krátce

Na konci druhého čtvrtletí překročil počet českých domácností s dostupností digitální televize a vysokorychlostního internetu od UPC 1,4 milionu. Za prvních šest měsíců letošního roku evidovala společnost UPC celkem 486 400 uživatelů internetových služeb. Segment televizních služeb hlásí 514 800 uživatelů.

UPC hlásí 515 tisíc předplatitelů své kabelové televize.

Sportovní kanál Digi Sport 5 testuje na slovenských satelitních platformách Nová Digi TV SK a Magio Sat verzi ve vysokém rozlišení. Oficiální datum jeho spuštění ale zatím oznámeno nebylo, ve vyjádření pro server SatelitnaTV.sk uvedl marketingový ředitel slovenské Digi Roman Vavrík, že start kanálu by měl proběhnout „zanedlouho“.

Slovenští satelitní diváci se dočkají HD verze kanálu Digi Sport 5

BRAND24

Společnost TP Vision, výrobce televizorů Philips, nabízí svým zákazníkům speciální prodejní akci, při které vrací až pět tisíc korun při koupi letošního modelu televize. Zájemci si musí do konce září ve vybraných prodejnách zakoupit letošní model televizoru Philips Ambilight TV, do třiceti dní jej zaregistrovat a příslušná částka pak bude majiteli nového televizoru vrácena na účet. 

Philips nabízí bonus až pěti tisíc korun při koupi televizoru s technologií Ambilight


Autor: Philips

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).