Zelená vlna tak chce přinést ještě rychlejší dopravní zpravodajství. Český rozhlas spustil také nový systém pro sběr, zpracování a vysílání dopravních informací a hledá nové dopravní zpravodaje. Nový systém je kompatibilní se systémem Národního dopravního infocentra v Ostravě s on-line výměnou dopravních informací. Obsahuje dopravní informace od policie, hasičů, Ředitelství silnic a dálnic, informace o sjízdnosti silnic a dálnic, počasí i regionální dopravě včetně mapových podkladů a zvuků od zpravodajů Zelené vlny i posluchačů volajících bezplatně na linku 800 553 553.
Call centrum nám umožní přímý kontakt s posluchači, kteří jsou v autech v místě dopravních událostí. Velkou výhodou je také rychlost, s jakou se informace dostávají do vysílání. Poté, co řidič na naši linku zavolá a oznámí dopravní událost, operátor ji zadá do systému a je prakticky okamžitě připravena do vysílání. Chceme, aby nám posluchači volali, co se děje na silnicích, a pomohli nám vytvořit nespolehlivější a nejrychlejší dopravní zpravodajství v České republice,
uvedl ředitel Zpravodajství Českého rozhlasu Jan Pokorný.
Radiožurnál bude také vysílat více dopravních informací. V současné době zařazuje Zelenou vlnu každých třicet minut, ráno každých patnáct minut a samozřejmě v případě mimořádných dopravních událostí. Od 18. listopadu bude Radiožurnál vysílat Zelenou vlnu každou čtvrthodinu také v dopravních špičkách v pátek a neděli od 15:00 do 19:00. Uživatelé navigací dostávají vyšší počet dopravních informací z NDIC, Český rozhlas totiž zdvojnásobil kapacitu kanálu RDS-TMC na svých vysílačích.
Pro nás je velmi důležité, aby řidiči v autech dostávali kompletní informaci. Tedy nejen to, že na silnici před nimi je problém, ale také radu, jak pokračovat dál. V ideálním případě spolehlivou objízdnou trasu. I proto jsme zvolili nový slogan pro Zelenou vlnu – Známe lepší cestu,
dodal šéfredaktor Radiožurnálu Ondřej Suchan.