Hlavní navigace

Zájem o set-top-boxy dramaticky klesá, lidé kupují spíš televizory

10. 11. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: 115393
10. 11. 2011

Prodej set-top-boxů pro příjem zemské digitální televize v letošním roce dramaticky klesá, zatímco zájem o nové digitální televizory roste. V minianketě agentury ČTK to potvrdili zástupci obchodních řetězců Albert, Euronics, Tesco a internetového srovnávače cen Hueréka.cz. Zatímco ještě v první polovině letošního roku se set-top-boxy prodávaly dobře, v druhém pololetí zájem o ně dramaticky opadl.

K TÉMATU: Budeme vyhazovat set-top-boxy s MPEG-2?

Set-top boxy zažívaly prodejní boom, když se v jednotlivých krajích přecházelo na digitální vysílání. Nyní si toto zařízení ale kupuje jen velmi málo zákazníků, řekla agentuře zástupkyně obchodů Albert Simona Caidlerová. Totéž potvrdila i Petra Dvořáková ze společnosti Euronics. Cena nových televizí je tak nízká, že lidé upřednostňují jejich koupi před pořízením set-top boxu. Zákazníci si velké televize pořizují zejména jako náhradu za staré televizory, doplnila mluvčí obchodního řetězce Tesco Eva Krasová.

ČTĚTE TAKÉ: Povinné požadavky na set-top-boxy v Polsku: MPEG-4 a HD ready

BRAND24

Změně preferencí kupujících nahrávají ceny integrovaných digitálních televizorů. Na trhu už prakticky nelze sehnat televize, které by neměly digitální tuner. Vzhledem k tomu, že přední světoví výrobci televizí přicházejí každý rok s novými modelovými řadami, vybavenými novými funkcemi včetně tzv. chytrých Smart televizorů, snaží se starší typy přijímačů prodat za levnější cenu. Přijatelné ceny už mají i 3D televizory, které při nástupu na český trh představovaly luxusní zboží pro omezený počet zákazníků.

Kupující navíc dávají větší přednost modernějším televizorům, například s LED podsvícením, před klasickými LCD televizemi. Zájem naopak klesá o plazmové televize. Největší nárůst prodejů hlásí obchodníci u malých plochých televizorů, které si lidé pořizují do dalších pokojů v domácnosti.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).