Hlavní navigace

V rámci týdne díky sportu a vládní krizi výrazně narostl podíl České televize

8. 5. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: archiv
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – A znát je to u obou sledovaných diváckých skupin, tedy 15+ a mladší kategorie 15–54.

Mezitýdenní vývoj (vs. 17. týden 2017)

Cílová skupina 15+

Nejvyšší pokles oproti minulému týdnu zaznamenal kanál ČT1, který ztratil 1,43 procenta diváků starších patnácti let. Výpadek ale bohatě kompenzují stanice ČT24, která si polepšila o 2,16 procenta uvedené cílové skupiny, a zejména ČT sport. Ta si k dobru připisuje 3,84 procenta obecné divácké skupiny. Hlavní Nova přišla o podíl 0,85 procenta, TV Barrandov o 0,72 procenta. Naopak posilují stanice sdružené pod položkou Media Club, a to o 0,16 procenta všeobecné věkové skupiny.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Meziročně nejvíce klesají kanály skupiny Ostatní, posilují Barrandov a Nova

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedla Česká televize, která díky vládní krizi a sportu narostla o 4,26 procenta a celkem oslovila 31,2 procenta diváků starších patnácti let. Všechny ostatní skupiny už ztrácejí, nejvíce pak Nova, jejíž podíl klesl o 1,76 procenta na celkových 30,18 procenta, a také Prima, u níž podíl dosáhl 20,77 procenta obecné cílové skupiny při poklesu o 1,3 procenta. Snížil se i podíl skupiny Barrandov, která přišla o 0,68 procenta a celkem ji sledovalo 8,62 procenta uvedené divácké skupiny.

Top 10 všechny stanice (18. týden 2017)

Cílová skupina 15–54

U mladších diváků je pokles stanic ještě o něco znatelnější než u obecné divácké skupiny, znatelnější je i nárůst kanálu ČT sport. Ten nabral 4,65 procenta diváků ve věku od patnácti do 54 let, výrazně mírnější nárůst zaznamenala ČT24 – 0,92 procenta. Nejvyšší ztrátu ve své primární cílové skupině vykázala hlavní Nova, která přišla o podíl 0,92 procenta, ztrácela i filmová Nova Cinema, která odepisuje 0,53 procenta. I v této divácké skupině posilují stanice sdružené pod položkou Media Club, polepšily si o 0,29 procenta. Ztrátu ještě vykázala Prima Cool, která oslabila o 0,54 procenta.

MINULÝ ROK: Meziročně nejvíce ztrácela Česká televize. Nejvíce posílila FTV Prima

Česká televize významně posílila i jako televizní skupina, když přidala 4,67 procenta mladší divácké skupiny a její celkový podíl činil 27,34 procenta. Všechny ostatní skupiny už oslabují a pokles tak vykazují kanály FTV Prima, jejichž podíl se snížil o 1,16 procenta a celkem činil 21,25 procenta. Lehce poklesla i skupina Barrandov, a to o 0,43 procenta na celkových 4,7 procenta. Nejvyšší ztrátu vykazuje skupina Nova, jejíž podíl klesl o 2,13 procenta na celkových 36,48 procenta.

Kanály – průměrné podíly (18. týden 2017)
Graf podílu kanálů (18. týden 2017)
Graf podílu skupin (18. týden 2017)

Meziroční vývoj (vs. 17. týden 2016)

Cílová skupina 15+

ČT1 meziročně ztratila 2,35 procenta, ještě hůře jsou na tom kanály skupiny Ostatní, které přišly v meziročním srovnání o 2,78 procenta obecné divácké skupiny. Poklesl také podíl TV Nova, která odepsala 1,6 procenta diváků starších patnácti let, a ztrátu zaznamenala i hlavní Prima, která odepisuje 1,72 procenta. Nejvíce posiluje ČT sport, a to o 2,91 procenta, a také ČT24, která přidává 2,25 procenta. O 1,08 procenta pak meziročně narostl podíl stanice Nova Action.

Z pohledu televizních skupin ztrácela pouze Prima, zato poměrně významně – přišla o 2,36 procenta všeobecné věkové skupiny. Polepšil si Barrandov, který si připsal 1,68 procenta, a také Skupina Nova. Té u obecné divácké skupiny stoupl podíl o 0,39 procenta. Nejvíce posílila Česká televize, jejíž podíl se zvýšil o 2,49 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2017)

Cílová skupina 15–54

I mezi mladšími diváky nejvíce bodovala stanice ČT sport, jejíž podíl stoupl o 4,33 procenta, a dařilo se i zpravodajské ČT24, která nabrala 1,41 % diváků ve věku od patnácti do 54 let. Nejvýraznější ztrátu zaznamenávají stanice sdružené pod položkou Ostatní, které meziročně přicházejí o 3,48 procenta, a také Nova. Ta ztratila 1,57 procenta své primární cílové skupiny, i když situaci částečně vylepšuje Nova 2, která meziročně navyšuje podíl u mladších diváků o 1,38 procenta. Naopak stanice Prima Love ztrácí a její podíl klesl o 1,58 procenta.

Meziroční posuny jsou relativně významné. Nejvíce ztrácela FTV Prima, která přišla o 2,77 procenta diváků mladších 54 let. Posílila skupina Nova, která si připsala 1,83 procenta. Nejvíce ale svůj podíl, o 4,21 procenta, navyšují stanice České televize. Barrandov pak meziročně u věkové skupiny patnáct až 54 let ztrácí 0,24 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2017)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).