Hlavní navigace

V prosinci nejvíc posilovala ČT 1, největší propad postihl Primu family. I meziročně

3. 1. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKA První program České televize si oproti listopadu polepšil o stejnou část podílu na publiku, o jakou Prima family přišla. Hlavní kanál Primy klesal víc než Nova.

Mimořádně úspěšný prosinec má za sebou první program České televize. Oproti listopadu si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku polepšil nejvíc ze všech tuzemských televizí měřených peoplemetry a stal se také meziročním skokanem roku. V porovnání s listopadem si ČT 1 polepšila o 3,90 procentního bodu na hodnotu 19,95 procenta. Naopak největší pokles, o 3,98 procentního bodu na hodnotu 15,80 procenta, vykázala Prima family.

K TÉMATU: V listopadu nejvíc posilovala ČT Sport, největší pokles vykázaly Nova a ČT 24

Zajímavé je, že hodnota meziměsíčního nárůstu ČT 1 je takřka totožná s hodnotou poklesu hlavního kanálu Primy, který byl zároveň jedinou plnoformátovou televizí, která si v prosinci pohoršila. Nova i TV Barrandov v posledním měsíci v roce mírně posílily. Vyplývá to z měsíčních dat Asociace televizních organizací (ATO), které na svém webu zveřejnila Česká televize. Prima family tak v prosinci převzala od hlavního kanálu Novy roli „propadáku měsíce“.

ČTĚTE TAKÉ: V říjnu nejvíc posilovala Prima family. Nova, ČT 1 a TV Barrandov klesaly

Největší propad vykázala Prima family i v meziročním srovnání s prosincem 2011 – v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku si pohoršila o 3,06 procentního bodu (z předloňských 18,86 na loňských 15,80 procenta). Hlavní kanál Novy, který dosud tuto statistiku vedl, si meziročně pohoršil jen o 1,38 procentního bodu (z 26,15 na 24,77 procenta). Naopak největší meziroční nárůst vykázala opět ČT 1, a to o 1,98 procentního bodu z předloňských 17,97 na loňských 19,95 procenta.

NAPSALI JSME: Česká televize v roce 2012 lídrem trhu, v podílu na dospělém publiku porazila Novu

Z pohledu tří největších televizních skupin si v prosinci 2012 nejlépe vedla v kumulovaném průměrném celodenním podílu na dospělém publiku skupina Nova, která vyhrála těsným rozdílem jedné desetiny procentního bodu nad Českou televizí. Nova Group vykázala souhrnný podíl 30,95 procenta, který byl oproti listopadu vyšší o 1,09 procentního bodu. Česká televize dosáhla podílu 30,85 procenta a meziměsíčně si polepšila o 1,35 procentního bodu. Prima Group na třetím místě vykázala kumulovaný podíl 21 procent a ve srovnání s listopadem si pohoršila o 4,67 procentního bodu.

BRAND24

V meziročním srovnání televizních skupin s prosincem 2011 si polepšila pouze Česká televize, která vykázala nárůst o 1,88 procentního bodu (z 28,97 na 30,85 procenta). Skupiny Nova a Prima klesaly. Nejvíc Prima Group, která si meziročně pohoršila o 2,69 procentního bodu (z 23,69 na 21,00 procent). Nova Group si pohoršila o 0,74 procentního bodu, z 31,69 procenta v prosinci 2011 na 30,95 procenta o rok později.

Průměrné celodenní podíly televizí za prosinec 2012 (D15+, %) a jejich vývoj
Program  Share D15+ Meziměsíční vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 19,95 + 3,90 + 1,98
ČT 2 4,33 + 0,06 + 0,52
ČT Sport 2,00 - 1,89 - 0,55
ČT 24 4,57 – 0,73 – 0,07
Nova 24,77 + 0,33 – 1,38
Nova Cinema 4,89 + 0,53 – 0,64
Fanda 1,29 + 0,13 – nebyl měřen –
Prima family 15,80 - 3,98 - 3,06
Prima Cool 3,43 – 0,41 + 0,13
Prima love 1,77 – 0,24 + 0,24
TV Barrandov 4,94 + 0,17 – 0,26
Atmedia 2,81 + 0,96 + 0,91
ostatní TV 9,45 + 1,10 + 0,90

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).