Na 1. duben posunulo ministerstvo informatiky start informační kampaně k zavádění zemského digitálního vysílání na Domažlicku. Serveru Česká média to řekl předseda Národní koordinační skupiny pro digitalizaci Zdeněk Duspiva. Původně ministerstvo počítalo se startem kampaně už v březnu, realizátor měl vzejít z výběrového řízení vypsaného letos v lednu.
V pátek 16. února skončila lhůta pro podávání nabídek. Po sestavení výběrové komise by mělo dojít v nejbližší době k vyhodnocení podaných nabídek a realizaci kampaně v regionu Domažlicka zřejmě již od 1. dubna v souvislosti s plánem ukončení analogu v této oblasti,
uvedl Duspiva. Ministerstvo na kampaň uvolní 1,5 milionu korun.
Přímo v Domažlicích by měla vzniknout stálá expozice věnovaná digitálnímu vysílání, tzv. Media Show Hall. Realizaci organizuje a zajišťuje ministerstvo ve spolupráci se svými partnery, které také má k tomuto projektu i podrobné informace. Věcné zadání kampaně jsme za NKS předložili na podzim loňského roku, nyní připravujeme aktuální teze pro celkovou kampaň včetně řešení jejího financování,
řekl Duspiva Českým médiím.
Oproti rozhodnutí vlády Jiřího Paroubka z loňského jara bude objem prostředků podstatně menší. Ministerstvo proto podle Duspivy využije možnost spolupráce s dalšími subjekty a komerčními projekty. Informační kampaň, tak jako v jiných státech, je i u nás významnou podmínkou pro ukončení analogového vysílání,
konstatoval předseda NKS. O tom, že je kampaň skutečně potřeba, svědčí neustálé stížnosti televizních diváků z Domažlicka na nedostatek informací o digitalizaci.