Hlavní navigace

V červenci nejvíc stoupala ČT 1, meziročně pouze skupina Nova

16. 8. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Prima ani první prázdninový měsíc nezastavila pád, její hlavní kanál si v průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let meziročně pohoršil o 5,13 procentního bodu

Atmedia meziročně zdvojnásobila podíl u D15+

Letošní červenec hrál do karet prvnímu programu České televize. V průměrném celodenním podílu na publiku starším 15 let si oproti červnu polepšil nejvíc ze všech českých televizí. ČT 1 o prvním prázdninovém měsíci vykázala podíl 16,56 procenta, což bylo o 1,38 procentního bodu více než v červnu. Naopak největší pokles potkal zpravodajskou ČT 24, která v červnu dosáhla historického rekordu díky mimořádnému povodňovému zpravodajství a pádu vlády premiéra Petra Nečase. Na tyto události nestačila ani pokračující politické krize v červenci, takže ČT 24 si oproti červnu pohoršila o 2,89 procentního bodu na hodnotu 6,24 procenta, která je ale i nadále pro tento program nadprůměrná.

V meziročním srovnání s červencem loňského roku nejvíce stoupaly televizní stanice zastupované agenturou Atmedia. V průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let si polepšily rovnou na dvojnásobek: z 2,11 na 4,22 procenta. Z jednotlivých televizí pak nejvíce stoupala ČT 24, která oproti červenci 2012 stoupla o 0,34 procentního bodu na podíl 6,24 procenta. Největší meziroční pokles potkal hlavní kanál Primy: pohoršil si o rekordních 5,13 procentního bodu na hodnotu 13,37 procenta, vůbec nejhorší v letošním roce. Výrazný meziroční pokles o 2,16 procentního bodu na hodnotu 2,91 procenta potkal i ČT Sport, která však loni v červenci vysílala část fotbalového Eura.


Foto: Ondřej Hošt, DigiZone.cz

I v červenci pokračoval silný meziroční pokles hlavního kanálu Primy, což byl jeden z důvodů odvolání programového ředitele Petra Vladyky

Nově meziročně pomohl Fanda, Smíchov a Telka

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku v červenci zvítězila skupina Nova, která dosáhla hodnoty 30,26 procenta. Oproti červnu si ale pohoršila o 0,85 procentního bodu, meziročně však stoupla – jako jediná – o 3,90 procentního bodu (nutno dodat, že loni v červenci se jí ještě nezapočítával Fanda, SmíchovTelka, které za letošní červenec dosáhly společného podílu 4,39 procenta). Na druhé pozici skončila Česká televize s podílem 29,86 procenta, o 0,54 procentního bodu horším než v červnu a meziročně nižším dokonce o 2,03 procentního bodu.

Na skupinu Prima zůstalo třetí místo s podílem 21,97 procenta. Oproti červnu klesla o 0,41 procentního bodu a meziročně o 3,10 procentního bodu (klesla by ještě víc, ale letos v červenci se jí už započítával podíl Primy Zoom – 2,19 procenta – která ještě loni nevysílala). V červenci si oproti červnu i meziročně polepšily menší televize. Skupina Atmedia ve srovnání s červnem posílila o 0,70 procentního bodu na hodnotu 4,22 procenta, meziročně pak vystoupala dokonce o 2,11 procentního bodu. Ostatní neměřené televize ve srovnání s červnem vystoupaly o 0,93 procentního bodu na podíl 9,12 procenta. Meziročně to znamenalo stagnaci – růst o jedinou setinu procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za červenec 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15+ Oproti červnu 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 16,56 + 1,38 – 0,10
ČT 2 4,15 + 0,37 - 0,11
ČT Sport 2,91 + 0,60 – 2,16
ČT 24 6,24 - 2,89 + 0,34
Nova 21,21 – 2,00 + 0,06
Nova Cinema 4,65 + 0,15 – 0,56
Fanda 2,00 + 0,35 – nevysílal –
Smíchov 1,34 + 0,35 – nevysílal –
Telka 1,05 + 0,28 – nevysílala –
Prima family 13,37 - 0,90 - 5,13
Prima Cool 3,91 – 0,03 – 0,12
Prima love 2,49 + 0,31 – 0,05
Prima Zoom 2,19 + 0,20 – nevysílala –
TV Barrandov 4,56 + 0,17 – 0,90
Atmedia 4,22 + 0,70 + 2,11
ostatní TV 9,12 + 0,93 + 0,01
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červenec 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15+ Oproti červnu 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 29,86 – 0,54 – 2,03
Nova Group 30,26 – 0,85 + 3,90
Prima Group 21,97 – 0,41 – 3,10

Zdroj: ATO – Mediaresearch

ČT 1 v červenci rostla nejvíc i u diváků od 15 do 54 let

U mladších diváků od 15 do 54 let, na kterou cílí skupina Nova a je atraktivní pro zadavatele reklamy, vykázala v červenci (oproti červnu) největší růst opět ČT 1. Polepšila si o 1,32 procentního bodu na hodnotu 12,88 procenta, zatímco zpravodajská ČT 24 pro změnu nejvíce klesla – o 2,70 procentního bodu na podíl 3,51 procenta. Poměrně velké poklesy vykázaly i hlavní kanály Novy a Primy. Konkrétně 1,83 procentního bodu v případě Novy (podíl 24,36 procenta) a 1,76 procentního bodu u Primy (podíl 9,94 procenta, kterým se přiblížila sesterské Primě Cool s červencovým podílem 6,11 procenta). Pro Primu to znamenalo jeden z nejhorších měsíčních výsledků za poslední léta.

V meziročním srovnání s červencem loňského roku si u této cílové skupiny opět nejvíce polepšily televizní stanice zastupované agenturou Atmedia – jejich souhrnný podíl rostl o 1,18 procentního bodu na hodnotu 4,12 procenta. Z jednotlivých televizních programů rostla nejvíce Prima love, a to o 0,20 procentního bodu na podíl 3,24 procenta. Největší meziroční pokles u publika od 15 do 54 let v červenci zaznamenal hlavní kanál Primy: pohoršil si o rekordních 6,23 procentního bodu na zmiňovanou hodnotu 9,94 procenta. O 2,25 procentního bodu si oproti červenci 2012 pohoršila ČT Sport (na podíl 2,83 procenta) a o rovný procentní bod na hodnotu 4,08 procenta klesla TV Barrandov.

BRAND24

A jak v téhle cílové skupině dopadl červencový souboj tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů? S velkým náskokem zvítězila skupina Nova s podílem 35,78 procenta, který byl ale oproti červnu horší o 0,61 procentního bodu. Meziročně šlo ale o nárůst o 5,19 procentního bodu (Fanda, Smíchov a Telka dohromady oslovily 5,49 procenta publika). Česká televize skončila na pozici dvojky s podílem 23,13 procenta. Ve srovnání s červnem klesla o 0,61 procentního bodu, meziročně pak dokonce o 2,65 procentního bodu. Skupina Prima byla stejně jako u skupiny D15+ třetí s kumulovaným podílem 21,83 procenta. Oproti červnu klesla o 1,18 procentního bodu a meziročně o 3,40 procentního bodu (nepomohl jí ani nový program Prima Zoom s letošním červencovým podílem 2,54 procenta).

Průměrné celodenní podíly televizí za červenec 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Měsíční podíl D15–54 Oproti červnu 2013 Meziroční vývoj
ČT 1 12,88 + 1,32 – 0,43
ČT 2 3,90 + 0,33 + 0,17
ČT Sport 2,83 + 0,43 – 2,25
ČT 24 3,51 - 2,70 – 0,15
Nova 24,36 – 1,83 + 0,19
Nova Cinema 5,92 + 0,02 – 0,50
Fanda 2,38 + 0,38 – nevysílal –
Smíchov 2,12 + 0,52 – nevysílal –
Telka 0,99 + 0,28 – nevysílala –
Prima family 9,94 - 1,76 - 6,23
Prima Cool 6,11 – 0,18 + 0,08
Prima love 3,24 + 0,46 + 0,20
Prima Zoom 2,54 + 0,31 – nevysílala –
TV Barrandov 4,08 + 0,17 – 1,00
Atmedia 4,12 + 0,76 + 1,18
ostatní TV 11,06 + 1,48 + 0,68
Průměrné celodenní podíly TV skupin za červenec 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Skupina Měsíční podíl D15–54 Oproti červnu 2013 Meziroční vývoj
ČT Group 23,13 – 0,61 – 2,65
Nova Group 35,78 – 0,61 + 5,19
Prima Group 21,83 – 1,18 – 3,40

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).