Hlavní navigace

UPC vůbec poprvé klesl počet zákazníků digitální kabelové televize

3. 11. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
3. 11. 2011

PODROBNÉ VÝSLEDKY UVNITŘ První mezikvartální pokles počtu zákazníků digitální kabelové televize zaznamenala ve třetím čtvrtletí letošního roku největší tuzemská kabelová společnost UPC. Ke konci září si její službu UPC Digital předplácelo 414 700 domácností, což je o 5 100 méně než ke konci druhého letošního čtvrtletí. Vyplývá to z hospodářských výsledků majitele UPC, společnosti Liberty Global, za třetí čtvrtletí 2011.

DOKUMENT: Hospodářské výsledky Liberty Global za třetí čtvrtletí 2011 (PDF, 245 kB)

Je to vůbec poprvé od zavedení digitální kabelové televize UPC, co počet jejích zákazníků klesl. Doposud mezikvartálně pouze stoupal, i když dynamika nárůstu počtu domácností se službou UPC Digital pozvolna klesala již delší dobu. UPC si většinou na digitální službu „přelévala“ dřívější zákazníky vlastní analogové kabelové televize, jejichž počet neustále klesá. Ke konci třetího čtvrtletí jich bylo 87 100, o 4 500 méně než ke konci druhého čtvrtletí.

TABULKA: Srovnání vývoje počtu zákazníků UPC a freeSAT za jednotlivá čtvrtletí do roku 2008

Celkově tak UPC mezi druhým a třetím kvartálem letošního roku přišla o 9 600 odběratelů kabelové televize, ať už analogové nebo digitální. K 30. září mělo kabelovou televizi od UPC celkem 501 800 domácností, kdežto ke konci června to bylo 511 400. Opačný trend vykázala satelitní služba UPC Direct, která se letos v září přejmenovala na freeSAT a začala nabízet základní set programů zdarma za jednorázový poplatek za kartu a udržovací roční poplatek. Oproti druhému čtvrtletí jí přibylo 400 zákazníků na celkový počet 79 600. Je to první nárůst od loňského třetího čtvrtletí.

K TÉMATU: UPC už má více zákazníků internetu než digitální kabelové televize

BRAND24

Celkový počet zákazníků placených televizních služeb společností UPC Česká republika a UPC DTH (provozovatel satelitního freeSATu) v České republice klesl oproti druhému čtvrtletí o 9 200 na 581 400 domácností. To je nejméně od prvního čtvrtletí roku 2008, kdy UPC začala zavádět digitální kabelovou televizi. Celkově byly služby placené televize přes pevnou přípojku dostupné pro 1,332 milionu domácností (místa v dosahu přípojek UPC, nikoli aktivované služby), z toho obousměrné služby, tedy internet přes kabel, mohlo využívat 1,223 milionu domácností.

Zákazníků vysokorychlostního připojení k internetu přes kabel UPC bylo ke konci září 423 300, čímž se internet stal dominantní službou UPC a předstihl i digitální kabelovou televizi. Hlasové služby UPC si ve třetím čtvrtletí předplácelo 189 000 zákazníků.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).