Hlavní navigace

UPC ukončí v Polsku prodej analogové kabelové televize, sází na digitální nabídku

23. 10. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Podobně jako v České republice, ani v Polsku ještě tamní pobočka UPC nerozhodla, kdy dojde k definitivnímu vypnutí analogového vysílání, které využívalo v polovině roku 462 tisíc klientů.

Společnost UPC Polska, která je na tamním trhu provozovatelem stejnojmenné kabelové televize, chystá postupné omezování nabídky analogové kabelové televize. Informoval o tom server Wirtualnemedia.pl. Podle posledních výsledků vlastníka operátora, společnosti Liberty Global, měla firma v polovině letošního roku 462 tisíc předplatitelů analogové kabelové nabídky, jejich počet však klesá. Oproti prvnímu čtvrtletí tato služba spadla o téměř 32,5 tisíce klientů. Pro srovnání, v České republice měl tento produkt ve stejném období necelých 72 tisíc klientů a oproti předchozímu období paradoxně o 500 klientů stoupl.

BRAND24

ČTĚTE TAKÉ: Polská UPC odkóduje 35 televizních programů, dá je zdarma všem zákazníkům

Novým zákazníkům bude UPC Polska nabízet čistě digitální balíčky Select HD nebo Max HD. Do produktového portfolia přibude Start HD, který nabídne pětatřicet programů. Půjde buďto o stanice dostupné v rámci bezplatného zemského vysílání nebo programy šířené v nekódované podobě na satelitu. Přístup k této službě by však měli mít všichni klienti operátora. UPC předpokládá, že počet zákazníků s analogovou nabídkou bude v Polsku nadále klesat. Na konci roku by se měla jejich hodnota dostat k 9 %. Stejně jako v České republice ale operátor ještě nerozhodl o tom, kdy se analogové televize definitivně vzdá.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).