Hlavní navigace

TV Barrandov minulý týden na nejlepších číslech za letošní rok, nejvíc ale posilovala Prima

5. 5. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Primě se dařilo nejlépe i v meziročním srovnání, naopak největší pokles vykázala ČT 1. Podíly skupin Prima a ČT u publika od 15 do 54 let se přibližují.

Mezitýdenní vývoj (vs. 17. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Nejvyššího průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let od začátku letošního roku dosáhla minulý týden TV Barrandov. Denně ji sledovalo v průměru 5,28 procenta diváků nad 15 let kteří trávili čas u televize. Oproti předminulému týdnu si polepšila o 0,28 procentního bodu. Největší růst ovšem zaznamenal hlavní kanál Primy, jehož podíl vzrostl o 0,97 procentního bodu na hodnotu 14,44 procenta. Významně si polepšila i ČT Sport, konkrétně o 0,42 procentního bodu na podíl 3,25 procenta. Naopak největší mezitýdenní pokles vykázala ČT 1, která se propadla o 1,30 procentního bodu na hodnotu 15,11 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: TV Barrandov minulý týden dosáhla mety 5%, Nova pokračovala v propadu

Ve srovnání tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let si oproti předminulému týdnu jako jediná polepšila skupina Prima. Všechny čtyři její programy oslovily denně v průměru 22,24 procenta dospělého publika, což bylo o 0,62 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Pozici lídra si udržela skupina Nova, která si ale pohoršila o čtyři setiny procentního bodu na hodnotu 32,62 procenta. Největší mezitýdenní pokles vykázala Česká televize, která se propadla o 0,76 procentního bodu na kumulovaný podíl 27,83 procenta.

Top 10 všechny stanice (18. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově a obchodně cílí skupina Nova, si minulý týden nejvíce polepšila TV Barrandov. Její průměrný celodenní podíl v této divácké kategorii vzrostl o 0,48 procentního bodu na hodnotu 4,15 procenta. Druhý nejvýznamnější růst o 0,30 procentního bodu na podíl 5,51 procenta zaznamenala Nova Cinema. Nejvíce klesala ČT 1, která si ve srovnání s předminulým týdnem pohoršila o 0,83 procentnho bodu na 12,57 procenta. Velký pokles zaznamenaly i „ostatní“ neměřené televize, konkrétně si pohoršily o 0,42 procentního bodu na hodnotu 9,46 procenta.

Ze srování výkonu celých televizních skupin v této divácké kategorii vychází nejlépe skupina Nova, jejíž souhrnný celodenní podíl na publiku od 15 do 54 let vzrostl o 0,22 procentního bodu na hodnotu 36,24 procenta. Mírně rostla také skupina Prima, ale ne tak významně jako v širší cílové skupině všech dospělých diváků nad 15 let. Konkrétně si polepšila o devět setin procentního bodu na hodnotu 21,58 procenta. Jako jediná z velkých televizních skupin klesala Česká televize, která si oproti předminulému týdnu pohoršila o 0,52 procentního bodu na hodnotu 24,38 procenta. Vedle ČT 1 se na tom podílely i dva nejmladší veřejnoprávní kanály ČT :D/art.

Kanály – průměrné podíly (18. týden 2014)
Graf podílu kanálů (18. týden 2014)
Graf podílu skupin (18. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 18. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s 18. týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila TV Barrandov. Její podíl konkrétně vzrostl o 0,61 procentního bodu na hodnotu 5,28 procenta. Obdobně, o 0,60 procentního bodu na 24,61 procenta, rostl i hlavní kanál Novy. O půl procentního bodu na podíl 14,44 procenta si polepšil také hlavní kanál Primy, a o 0,54 procentního bodu na hodnotu 1,28 procenta vzrostl podíl Telky. Největší meziroční propad vykázala ČT 1 (o 2,12 procentního bodu na 15,11 procenta) a ČT Sport (o 2,08 procentního bodu na 3,25 procenta).

Právě silné propady dvou veřejnoprávních kanálů vedly k velkému meziročnímu propadu souhrnného celodenního podílu České televize na publiku starším 15 let. ČT klesla o 3,41 procentního bodu na hodnotu 27,83 procenta, zatímco obě velké komerční televizní skupiny stoupaly. Nejvíc skupina Prima, která si meziročně polepšila o 1,12 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,24 procenta, o něco méně posilovala skupina Nova – o 0,69 procentního bodu na hodnotu 32,62 procenta.

Tipy C

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší divácké kategorie 15 až 54 let si meziročně nejvíc polepšila Telka, jejíž průměrný celodenní podíl vzrostl o 0,52 procentního bodu na hodnotu 1,08 procenta. Významný růst o 0,47 procentního bodu na hodnotu 2,24 procenta zaznamenala i Prima Zoom. Ještě vyšší růsty vykázaly „ostatní“ neměřené stanice (o 0,96 procentního bodu na 9,46 procenta) a televize zastupované ageturou Atmedia (o 1,12 procentního bodu na 4,19 procenta). Největší meziroční pokles vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 2,89 procentního bodu na hodnotu 3,72 procenta, a pak také ČT 1, která se propadla o 1,54 procentního bodu na 12,57 procenta.

Z celých televizních skupin si meziročně jako jediná v souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let polepšila skupina Prima, jejíž podíl vzrostl o 1,44 procentního bodu na hodnotu 21,58 procenta (stoupaly všechny čtyři programy Primy). Další dvě velké televizní skupiny klesaly. Mírný pokles o 0,58 procentního bodu na kumulovaný podíl 36,24 procenta vykázala skupina Nova, výraznější pokles o 2,78 procentního bodu na hodnotu 24,38 procenta zaznamenala Česká televize. V jejim případě klesaly všechny čtyři programy, které provozovala touto dobou v loňském roce (ČT :D/art startovala až koncem letních prázdnin).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).