Hlavní navigace

Trh volně šířených i placených kanálů přináší neustálá překvapení

9. 8. 2014
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

TÝDENNÍ REVIZE – Člověk až nestačí žasnout, jak se neustále nové a nové kanály snaží získat přízeň u televizních diváků. Zdaleka jim ještě není konec. Další mají přijít na podzim.

Do Regionální sítě 7 vstupuje Kino Svět

Regionální síť 7 ostravského podnikatele RADIMA PAŘÍZKA, která mu patří skrze telekomunikačního operátora Progress Digital, se od 29. září rozroste o Kino Svět. Vstup do tohoto multiplexu oznámil provozovatel stanice, Československá filmová společnost. Program by tak podle údajů od operátora měl být dostupný pro 81 % domácností v republice. Doposud byla tato stanice pouze součástí nabídek kabelových a IPTV operátorů, Regionální sítě 4 pro Prahu a střední Čechy, Regionální sítě 9 na Mostecku a ve své nabídce ji měla i služba Topfun videopůjčovna společnosti Topfun Media.

Kinosvět TV od 29. září rovněž zahájí vysílání ve formátu 16:9 a nabídne řadu televizních premiér domácích i zahraničních pořadů, včetně premiér celovečerních dokumentárních a hraných filmů, prozradil mluvčí Československé filmové společnosti FRANTIŠEK MALINA. Regionální síť 7 v současné době láká především na HD verze kanálů České televize, tedy programy ČT 1 HD, ČT 2 HD a ČT Sport HD, dále jsou zde distribuovány programy ČT :D (Déčko), ČT art, Rádio Čas a Rádio Čas Rock. Československá filmová společnost provozuje kromě Kina Svět ještě placené stanice CS Film, CS Mini a Horor Film.

Lukáš Polák: Kino Svět začne na konci září vysílat celoplošně, v Regionální síti 7 Radima Pařízka

Filmová klasika na MGM končí, přichází AMC

Provozovatel kanálu MGM, společnost AMC Networks, chystá jeho rebranding, tedy proměnu. Ještě v průběhu letošního roku, pravděpodobně na jeho konci, ponese stanice nové označení AMC a bude dostupná nadále v nabídkách kabelových, IPTV i satelitních operátorů. Provozovatel zatím nesdělil, zdali bude tento program konečně vysílat v širokoúhlém formátu 16:9, ale tento krok se dá očekávat, stejně jako start verze ve formátu HDTV. Kromě studia MGM bude stanice obsahovat nově také obsah od Paramountu a Sony Pictures. AMC Channel chce nabídnout ale i produkci nového vlastníka, tedy společnosti AMC Networks.

V posledních letech AMC doslova předefinovalo vnímání dramatických seriálů na placené televizi a to díky filmovému zpracování svých hitů jako jsou “Živí mrtví”, “Mad Men” a “Perníkový táta”. Tyto seriály se poté staly fenoménem na poli televizní zábavy. AMC se také pyšní absolutním rekordem v divácké sledovanosti, ve vlastní produkci uvedený seriál “Živí mrtví” se stal vůbec nejsledovanějším pořadem v historii americké kabelové televize v cílové skupině 18–49, uvedla při této příležitosti provozní ředitelka společnosti ED CARROLL a dodala, že i nadále chce firma budovat značku AMC jako silnou v oblasti produkce a obsahu.

Lukáš Polák: MGM se odkloní od svého původního zaměření, na konci roku se změní na AMC

Nova se rozloučila s kuchařem Babicou

Televize Nova po šesti letech ukončí natáčení pořadu Babicovy dobroty, který se dočkal celkem dvanácti sezón. Média o tom informoval jeho producent JAN LACINA, který zajišťoval pro komerční televizi výrobu pořadu skrze společnost Manufacture Production. Firma vytvořila pro Novu celkem 194 dílů a divákům tak nabídl okolo šesti stovek receptů. Producent uvádí, že důvodem k ukončení natáčení pořadu, jsou finance. Pochopil jsem to tak, že Nova náš pořad zařadila do kategorie přímo ziskových projektů bez ohledu na sledovanost, uvedl Lacina. Náklady na výrobu pořadu tak museli pokrýt sponzoři a klienti ještě dřív, než se začalo vysílat. Podařilo se je nakonec pokrýt z 90 %, a to údajně nestačilo.

Jan Lacina věří, že by se pořad mohl do budoucna objevit na některé z konkurenčních televizí, s nimiž teď vyjednává. O konkrétní nabídce ale není rozhodnuto. Bylo by pravděpodobně velkým překvapením, kdyby se Jiří Babica objevil například na Primě, kde působí jeho dlouholetý konkurent a kritik, šéfkuchař ZDENĚK POHLREICH, s jeho nasazením nelze počítat ani v České televizi, kde mají své místo jisté „kluci v akci“. Jirka dokázal, že může být velkou hvězdou, že mu lidi věří a mají ho rádi. A to jsou kvality, na kterých je celý televizní byznys postavený. S televizemi samozřejmě jednáme hned teď, ale klidně si můžeme dát i nějaký čas pauzu a pořádně si promyslet nový projekt, uvedl závěrem Jan Lacina.

Lukáš Polák: Babicovy dobroty končí, producent se nedohodl s Novou na pokračování

Nova teď bude vařit s dalším populárním "kuchařem" - Ladislavem Hruškou.
Autor: TV Nova

Nova teď bude vařit s dalším populárním „kuchařem“ – Ladislavem Hruškou.

Stručně

Skutečnou nálož novinek si pro diváky připravila na podzimní vysílání Česká televize. Na obrazovce kanálů České televize se objeví mimo jiné Neviditelní, sitcom Kancl v lokalizované verzi nebo nové díly úspěšného cyklu Nevinné lži. Chybět nebudou ani zahraniční seriály.

Lukáš Polák: Podzim České televize: Neviditelní, Nevinné lži, Kancl i řada zahraničních seriálů

Mediální skupina Prima představila koncem tohoto týdne netradičně v jihomoravském Mikulově své programové schéma pro podzimní měsíce. Podle očekávání budou hlavní novinkou Vinaři, seriál právě z prostředí jižní Moravy. Objeví se ale i řada dalších novinek.

Jan Potůček: Prima na podzim: Vinaři, Talkshow Geni a Míši, Muži proti ženám a Teď vaří šéf!

Jednou s prozatím neodhalených programových novinek plnoformátové televize Barrandov bude během letošního podzimu půlhodinový publicistický blok Týden v ringu s moderátorem VÁCLAVEM TITTELBACHEM. Ten bude sekundovat boxerskému šampionovi ONDŘEJI PÁLOVI.

Lukáš Polák: Barrandov nabídne půlhodinku publicistiky s Tittelbachem, odhalil podzimní schéma

Moderátor MARTIN VESELOVSKÝ se po čtrnácti letech rozhodl na vlastní žádost opustit Český rozhlas. Veselovský to ve středu oznámil na sociálních sítích Facebook a Twitter.

Lukáš Polák: Český rozhlas opouští po čtrnácti letech moderátor Martin Veselovský

Společnost UPC Česká republika měla na konci letošního prvního pololetí 372 300 klientů digitální kabelové televize. Vyplývá to z výsledků hospodaření skupiny Liberty Global, jejího vlastníka, které byly tento týden zveřejněny.

Lukáš Polák: Kabelová televize UPC nadále přichází o klienty, freeSAT mírně stoupal

BRAND24

Frekvence 1 už není třetí nejposlouchanější rozhlasovou stanicí v České republice, dostal se před ní Český rozhlas Radiožurnál. Poslech zájmu posluchačů o tuto stanici nadále pokračoval a na konci druhého kvartálu letošního roku si ji denně pustilo 847 tisíc posluchačů. 

Lukáš Polák: Radiožurnál se dostal před Frekvenci 1, denně si ho pustí 867 tisíc posluchačů

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).