Hlavní navigace

Téměř dvě třetiny českých domácností naladí 10 až 25 televizních sta­nic

25. 6. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ GRAF – Pětina domácností si může vybírat z 51 a více programů, vyplývá z Kontinuálního výzkumu společnosti Mediaresearch z prvního čtvrtletí letošního roku

Většina českých domácností si může na hlavním televizoru vybírat z nabídky 10 až 25 televizních stanic. Vyplývá to z aktuální vlny Kontinuálního výzkumu společnosti Mediaresearch pro Asociaci televizních organizací (ATO), která proběhla od ledna do března letošního roku. Zmíněnou nabídku může využívat necelých 62 procent tuzemských domácností, zatímco 19 procent má k dispozici 51 a více televizních kanálů. “Mezi 26 a 35 stanicemi pak naladí 7,9 procenta lidí,” uvedla PR manažerka společnosti Mediaresearch Pavla Chlebounová.

BRAND24

K TÉMATU: DVB-T v Česku přijímá 51% domácností, satelit 26% a kabelovou televizi 21%

Nejméně častá je podle Chlebounové nabídka jedné až čtyř televizních stanic, kterou má ve svých domovech jen necelé procento respondentů. “Dostupnost většího množství kanálů lze přičíst pokračujícímu trendu digitalizace. V roce 2008, tedy tři roky po začátku zavádění digitálního vysílání v Česku (a zároveň v době, kdy docházelo k prvnímu významnějšímu vypínání analogového vysílání), mělo ve své nabídce 10 až 25 stanic pouhých 14,5 procenta domácností. Nejvíce lidí (39 procent) mělo k dispozici 1 až 4 stanice, 27 procent lidí pak naladilo mezi 5 a 9 kanály,” dodala zástupkyně společnosti Mediaresearch.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).