Hlavní navigace

Telka: opravdu divákům chyběly staré zábavné pořady TV Nova?

2. 6. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Dosavadní výsledky archivního kanálu Novy nasvědčují, že zábavné televizní formáty z dob ředitelování Vladimíra Železného už mnoho lidí nezajímají

Ani tři měsíce po startu sedmé televizní stanice skupiny Nova, archivního kanálu Telka, to nevypadá, že by po někdejších hitech televizní zábavy byla taková poptávka, jak se prezentovalo v různých internetových diskusích. Čistě archivní kanál vlastně nenabízí kromě moderního obalu vůbec nic nového a lákat může snad jen dříve narozené. Jenže ani těch není moc: celodenní podíly Telky na dospělém publiku se pohybují okolo půl procenta, snad jen s výjimkou sobot, kdy překvapivě rostou až nad jedno procento.

Právě soboty jsou ale z hlediska atraktivních cílových skupin, včetně Novou prosazované D15–54, hodně slabé. Telka tedy boduje díky hodně starému publiku, což ovšem nemá potřebný efekt pro obchodní oddělení Novy, které prodává reklamu na diváky od 15 do 54 let. Když si porovnáme vývoj sledovanosti dalších čerstvých tematických kanálů Novy, které vysílají stejně jako Telka v celoplošném pozemním multiplexu 4, tedy Smíchova a Fandy, zůstává Telka velmu chudým příbuzným. Přitom třeba Smíchov také sahá do archivu původních zábavných pořadů Novy (vysílá třeba Tele Tele), ovšem dělá to inteligentněji.

BRAND24

Smíchov v některé dny poráží v celodenních číslech a občas i v prime time o něco staršího a ohledně obsahu o dost dražšího Fandu. Je vidět, že dramaturgie založená na mixu akvizičních titulů a původních formátů, byť archivních, funguje. Včetně velmi chytře zařazeného pásma Smíškové s pořady pro děti v době, kdy konkurenční TV Barrandov nesmyslně vyklidila pole se svým Animáčkem (aby ho nedávno znovu vrátila do původního vysílacího času a zjistila, že už o diváky tohoto pásma díky Smíškům a Kavčímu hnízdu na ČT 2 přišla). Je u něj vidět potenciál růstu, stejně jako u Fandy, který zlepšil výběr filmů a také roste, byť pozvolněji.

Telka se ale ukazuje být krokem vedle, který se nemusí kvůli celostátnímu vysílání v DVB-T vyplatit. Do celkového koláče Nova Group přispívá jen velmi nepatrně, přitom využívá nejdražší způsob šíření signálu. Místo Telky by se Nově vyplatilo na některém z ostatních tematických kanálů zavést pravidelný retro blok vlastních archivních pořadů a vyšlo by jí to mnohem levněji. Možná se takového řešení ještě dočkáme, ale přiznat vlastní chybu by bylo pro Novu hodně těžké.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).