Více uspořené energie, nižší náklady na 3D technologie, větší televizory a multifunkční dotykové displeje. To byly trendy, které podle společnosti IMS Research nastínil letošní veletrh CES v americkém Las Vegas. Nadále se počítá s růstem zájmu o LED technologie a zároveň úsporu energie a modely s tenkým designem. Společnost Samsung například na CES prezentoval nové LED podsvícení, které využívá zhruba polovinu energie, co předchozí technologie.
ČTĚTE TAKÉ: Philips Econova 42PFL6805H: hliník a ekologie
S nasazením LED se do budoucna počítá také pro všechny takzvané low-endové modely. V loňském roce bylo nasazení 3D technologií uvítáno s menším nadšením, než se očekávalo. Za touto skutečností stojí především fakt, že šlo o vysoké ceny. Výrobci ale pochopitelně budou letos tlačit na snížení nákladů pro 3D a budou se též snažit postavit čelem k postoji zákazníků k aktivním brýlím, které je nutné pro tuto technologii využívat. V pasivním zobrazování udělala velký krok především společnost LG Electronics.
NEPŘEHLÉDNĚTE: 3D televizor Panasonic TX-P50VT20E: plazma podle mého gusta (a 3D také)
Panasonic v Las Vegas oznámil, že očekává v domácnostech nárůst televizorů s připojením k internetu o sto procent – ze současných 21 % v roce 2010 na 42 % do roku 2013. Společnost IMS Research předpokládá také zvýšení zájmu zákazníků o dotykové technologie. Přes všechny inovace se však i nadále počítá s low-end modely, kterých by se podle předpokladů mělo prodat okolo 230 milionů kusů v letošním roce.