Prodejci elektroniky v době konání fotbalového Eura nabízeli – a stále ještě nabízejí – značné slevy na televizory, které mohou dosahovat i více než 50 %. Vyšší úspory přitom zákazníci dosáhnou u tzv. chytrých televizorů (Smart TV) než u těch klasických, jednoduchých.
Pro obchodníky je letošní supersportovní rok vítanou příležitostí k navýšení prodejů televizorů. Většina fanoušků totiž touží po co nejdokonalejším zážitku ze sportovních klání, a jsou proto ochotnější investovat do nové televize. Tato situace se tak projevuje v nabídce slev v letácích, které pro prodejce představují snadný a atraktivní způsob, jak zákazníky přimět k nákupu. Převážná většina pak nabídku televizorů v letáku nějakou formu propojila přímo s tématem fotbalu,
popsal vliv fotbalového svátku na akční letáky ředitel České distribuční Petr Sikora.
K TÉMATU: Česká televize měla opět vysoce kvalitní aplikaci HbbTV pro Euro 2016
V době konání evropského fotbalového šampionátu jste v akčních letácích mohli najít slevy až kolem 20 000 Kč, průměrná sleva přitom dosahuje 28 %, což odpovídá úspoře 5417 Kč. Vyplývá to z analýzy, kterou připravila společnost Česká distribuční právě na základě letákových (slevových) akcí prodejců elektroniky.
S vyšší slevou můžete počítat u Smart TV a v průměru dosahuje 6604 Kč (asi 29 % z původní ceny). Průměrná cena chytrých televizorů se tak po slevě vyšplhá na 16 117 Kč. Smart TV také mají v analyzovaných letákových akcích nejvyšší zastoupení, 57 %, a z třinácti různých značek, které se v letácích objevily se slevou, byly nejčastěji uváděny modely LG (20 % z nabídky) a Samsung (26 %). Nejvyšší průměrné slevy co do procent pak najdete u značek Philips a Thomson, přibližně 37 %.
Co se týče úhlopříčky, nejčastěji je podle průzkumu České distribuční v letákové akci nabízeno 102 cm (40") – 20 %, 81 cm (32") – 19 % a 140 cm (55") – 18 %.
Nejvyšší průměrnou slevu nabízejí prodejci u přístrojů s úhlopříčkou 127 cm, tedy 50", a to plných 33 %. Na druhém místě je úhlopříčka 81 cm (32") s 30,1 %.
Česká distribuční je společnost poskytující klientům neadresné a adresné doručení zásilek, reklamních tiskovin a drobných reklamních předmětů do poštovních schránek. A to nejen v ČR, ale i v několika dalších evropských zemích.