Hlavní navigace

Soukromá firma inzeruje "plošnou" distribuci set-top-boxů na Ústecku

7. 6. 2007
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
7. 6. 2007

Na redakční e-mail serveru DigiZone.cz dorazila na pohled šokující tisková zpráva. Společnost MediaShow ČR oznamuje, že během několika týdnů budou plošně vybaveny domácnosti v bývalých okresech Ústí nad Labem, Děčín, Litoměřice a Teplice přídavnými zařízeními k televizorům, tzv. set-top-boxy, píše se v ní. Výkonný ředitel společnosti Radek Pešout tu dokonce tvrdí: Je to největší lokální logistická a marketingová akce, kterou kdy Ústecko za poslední roky zažilo. Jsem přesvědčen o tom, že náš model rozšíření set-top-boxů se zapíše do učebnic manažerství a obchodu.

Podle tiskové zprávy má firma set-top-boxy vybavit celé vesnice, školy, penziony a domovy pro důchodce. Radek Pešout dále uvádí: Spolupráce s obecními úřady či magistráty měst je perfektní. Opět se zjistilo, že stát selhal. My jsme ale podle předpokladu na nic nečekali – a vzali jsme si to do své režie.

Abychom se nestali jen pasivní obětí marketingové kampaně, zjistili jsme pro čtenáře DigiZone.cz podrobnosti. Avizované plošné zavádění set-top-boxů je zatím plošné v tom, že o možnosti koupit si od zmíněné firmy set-top-box má podle Radka Pešouta vědět každá z domácností v okresech Ústí nad Labem, Děčín, Litoměřice a Teplice, která je závislá na zemském televizním příjmu. Mezi soukromou firmou a všemi domácnosti v regionu nebo minimálně jejich městskými a obecními úřady ale neexistuje například nic ve formě výhradní dodavatelské smlouvy, což z tiskové zprávy nepřímo vyplývalo.

A kolik digitálním přijímačů firma ve skutečnosti v oblasti dodává? Každý týden distribuujeme 70 set-top-boxů, a to už od začátku května, sdělil DigiZone.cz Radek Pešout. Odmítl však prozradit způsob, jak zajistil, že o aktivitách jeho společnosti má vědět každá domácnost ze čtyř okresů. Podrobnější byl ale v otázce digitálních přijímačů: Nejedná se o jeden typ set-top-boxů, je jich samozřejmě celá řada. Nechceme poškodit naši značku, jedná se proto o kvalitní modely se dvěma konektory SCART. Radek Pešout, poučen úspěšným modelem z Domažlicka, řekl DigiZone.cz: Lidé od nás dostávají digitální přijímače za standardní obchodní ceny. Mají je ale i s dopravou a montáží, za což si už nic nepřiplácejí.

Pro zajímavost jsme zkusili spočítat, jak dlouho bude při dodávkách 70 set-top-boxů týdně trvat plošné pokrytí oblasti, o kterém Radek Pešout ve svojí tiskové zprávě hovořil. V okresech Ústí nad Labem, Děčín, Litoměřice a Teplice žije dohromady zhruba 400 tisíc lidí. Při průměru 2,7 člověka na domácnost je to cirka 150 tisíc domácností. Televizní přijímač má v Česka téměř každá domácnost, na zemském příjmu jich je závislých zhruba 68 procent. Počet potenciálních domácností pro plošné pokrytí se tím snižuje zhruba na 100 tisíc.

Tipy C

Na druhou stranu ale lidé mají ve svých bytech a domech často více televizorů nebo videorekordér, což jsou zařízení, která by měla mít set-top-box vlastní. Počet domácností bychom podle statistických údajů měli proto vynásobit koeficientem 1,83. Do čtyř zmíněných okresů by mělo proto doputovat přibližně 187 tisíc set-top-boxů. Když přijmeme tempo Radka Pešouta 70 přijímačů za týden, bude trvat více než 50 let, než tu kýčená plošnost skutečně nastane. Ale abychom byli spravedliví, je pravda, že masivní vlna zájmu spotřebitelů o digitální přijímače přijde až po spuštění digitálního vysílání z Bukové hory, které je plánované na 30. června letošního roku.

I tak zní následující zmínka z tiskové zprávy MediaShow ČR úsměvně: Naše firma nespatřuje obavy komerčních televizí Nova a Prima z nedostatečné penetrace set-top-boxy v oblastech pokrývaných digitálním televizním signálem.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor pracoval do ledna 2011 ve zpravodajství TV Z1. V redakci DigiZone.cz působil od startu v říjnu 2005 do dubna 2008 jako redaktor, pak i zástupce šéfredaktora.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).