Hlavní navigace

Sledovali jsme živě: Český rozhlas představil nové logo a vizuální identitu

27. 2. 2013
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ GALERIE – Deset měsíců po České televizi odhalil i Český rozhlas nové korporátní logo a vizuální podobu všech svých programů. Novináře svolal do atria rozhlasového domu na Vinohradech.

12:46 – Online zpravodajství serveru DigiZone.cz končí. Lukáš Polák vám děkuje za pozornost. Přichází na řadu stanovisko Českého rozhlasu k ukončení vysílání Rádia Česko na vlnách BBC, které přineseme v průběhu dneška.

12:44 – Co se týká Rádia Praha, sedmého okruhu Českého rozhlasu a vysílání do zahraničí, určitě nekončí a jeho logotyp je třeba ještě dokončit. Dotaz položil redaktor Rádia Impuls. „Tato stanice má trochu jiný status. Není financována z koncesí ale peněz Ministerstva zahraničních věcí. Musíme si s nimi říci, jak bude toto vysílání pro další roky vypadat. Na tomto logotypu určitě pracujeme,“ uvedl generální ředitel Peter Duhan.

12:39 – O subjektech, které se zúčastnili tendru týkajícího se nové identity Českého rozhlasu, rozhodovala pro druhé kolo komise složená z nezávislých odborníků. Ta pak poslala do finále tři projekty. Jeden z nich právě patřil Studiu Marvil. Konečné slovo měl generální ředitel Peter Duhan.

12:36 – V první fází zavádění nové identity se chce Český rozhlas soustředit především na lidi, kteří nejvíce komunikují s novináři a s veřejností. Ve druhé fázi pak přijdou na řadu budovy a například jejich jednotlivá patra. Mělo by to trvat v horizontu několika měsíců. Kvůli novým staničím Českého rozhlasu Plus, Jazz a Junior bylo nutné zavedení nové korporátní identity urychlit. Nová korporátní identita by měla přijít na řadu 1. března. Vše bude směřovat k tomu, aby nová identita byla venku do 18. května 2013, kdy Český rozhlas slaví 90. výročí.

12:32 – Přichází na řadu dotazy novinářů. První se ptá redaktora iDNES. Výběr korporátní identity proběhl ve dvou kolech. Do prvního se přihlásilo několik zájemců, z nichž byly vybráni tři a ti postoupili do kola druhé. V prvním kole byla stanovena hodnota tendru na 2,5 milionu. Ve druhém kole se pak určilo, že nová identita, kterou vytvořilo Studio Marvil, vyjde na 2,2 milionu korun.

12:26 – Nová korporátní identita pracuje s celkem pěti barvami. Český rozhlas se snaží jít s dobou a využívat synergii s dalšími značkami (stanicemi). Prezentace končí a generální ředitel Peter Duhan si přijí s vrcholným managementem na úspěch Českého rozhlasu a nové identity. „Vývoj média se zastavit nedá. Kdyby náhodou chtěl toto logo za dva roky změnit, věřím, že všichni budou křičet, neměňte ho,“ konstatoval Duhan.

12:25 – Základní barvou pro instituci je tmavě modrá. Radiožurnál dostal červenou barvu, Dvojka fialovou, Vltava světle modrou a informační stanice Plus bude mít barvu oranžovou. Všechna loga budou vycházet ze stejného principu, což je písmeno R. Vnitřní odlišení pak bude probíhat pomocí barevné škály. Regionální stanice budou mít barvu zelenou. Další tematické stanice budou používat barvu tmavě modrou.

12:22 – Přichází kreativní ředitel studia Marvil Pavel Zelenka. „Na začátku práce jsme si vytyčili jasný cíl. Značka měla být dostatečně jednoduchá, ale zároveň výstižná. Chtěli jsme vystihnout pokud možno co nejabstraktnější značku, která bude Český rozhlas vystihovat. Zjistili jsme, že podoba loga nemůže odkazovat na nic příliš konkrétního. Symbol písmene R nám připomínal Radiožurnál jako vlajkovou loď nebo R jako rozhlasová regionální studia,“ uvedl Zelenka.

12:19 – Za slavnostní famfáry Symfonického orchestru Českého rozhlasu bylo odhaleno nové logo veřejnoprávní instituce.

12:16 – Na řadu konečně přichází showreel, který prezentuje novou identitu Českého rozhlasu.

12:15 – Programový náměstek Jan Menger je dalším vystupujícím po Peteru Duhanovi. „V roce 1996 bylo uvedeno do provozu stávající loga. Loga se postupně vyvíjela. Loga byla tak trošku utržená ze řetězu, moc spolu nekorespondovala a nedržela pohromadě. Proto jsme přistoupili k modernizaci vizuální identity,“ uvedl Menger.

12:13 – S novým logem přichází Český rozhlas ve chvíli, kdy se blíží jeho 90. výročí. Československý rozhlas odstartoval v roce 1923. „Ke kořenům se chceme vracet a na kořenech chceme stavět. Nové logo je zároveň ale krokem do budoucnosti. Chceme být moderní a důvěryhodnou institucí. Věřím, že toto logo vydrží dvacet let,“ konstatoval generální ředitel Peter Duhan. Grafika je podle jeho slov moderní, podobně jako u německé ARD nebo britské BBC.

12:11 – Poslední logo se v Rozhlasu označuje jako Nike. „Mně více se líbí logo Adidas,“ uvedl šéf Českého rozhlasu Duhan. Korporátní a identita se mění po 17 letech. Poprvé tato identita sjednotí všechny okruhy a aktivity, aby bylo jasné, že se jedná o Český rozhlas a jejich stanice. „V současné době má každá stanice Českého rozhlasu jiné logo, a to není správné. S novým logem přicházíme ve chvíli, kdy 1. března spouštíme Český rozhlas Plus, Rádio Plus a Český rozhlas Rádio Junior,“ uvedl Duhan.

12:08 – Novináři nedostali k dispozici dopředu tiskové materiály, aby se logo a korporátní identita nedostala ven dřív.

12:07 – Tisková konference začala. Nechybí Peter Duhan, Jan Menger ani kreativní ředitel studia Marvil Pavel Zelenka.

12:05 – Tiskovou konferenci je možné sledovat i online na webu Českého rozhlasu. Link přidáváme níže.

BRAND24

12:03 – Tisková konference prozatím ještě nezačala, ale přítomni už jsou generální ředitel Peter Duhan i programový ředitel veřejnoprávního média Jan Menger. Přítomna je řada novinářů včetně reportérského týmu České televize.

12:00 – Na pravé poledne naplánoval Český rozhlas setkání s novináři, na kterém představí novou podobu svého korporátního loga i log všech svých okruhů. Autorem nové vizuální podoby ČRo je Studio Marvil.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od září 2007 do ledna 2016 byl redaktorem DigiZone.cz. Kromě problematiky pirátství satelitní TV se zajímá také o dálkový příjem televize a VKV rozhlasu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).