Hlavní navigace

Sledovanost z týdenního pohledu stabilní, meziročně si polepšila ČT a Barrandov

25. 1. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Oproti minulému týdnu se nárůstu sledovanosti dočkaly kanály skupiny Prima a Barrandov. Pokles sledovanosti zastavila Atmedia.

Mezitýdenní vývoj (vs. 2. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Nejvýraznějšího nárůstu sledovanosti ve všeobecné cílové skupině se povedlo docílit hlavnímu kanálu Primy, který ve srovnání s minulým týdnem sledovalo o 0,85 procenta více diváků starších patnácti let. O 0,41 procenta poskočila sledovanost TV Barrandov, o 0,25 se polepšily stanice sdružené v rubrice Ostatní. Naopak nejhůře dopadla ve zmíněné cílovce hlavní stanice Novy, která oslabila o 0,37 procenta. Podíl ČT Sport se navzdory lyžařské sezóně snížil oproti minulému týdnu o 0,24 procenta a Prima Cool si pohoršila o 0,23 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova navyšuje svůj podíl, klesá Česká televize i Barrandov

Z pohledu televizních skupin rostly podíly Primy a Barrandova. Prima si polepšila o 0,87 procenta na celkových 22,1 procenta, Barrandov poskočil o 0,34 procenta na 7,04 procenta. Skupině Nova se podíl na sledovanosti v cílové skupině diváků starších patnácti let snížil o 0,57 procenta na celkových 27,81 procenta. Česká televize získala v minulém týdnu podíl 31,16 procenta, což znamená ve srovnání s minulým týdnem pokles o 0,37 procenta.

Top 10 všechny stanice (4. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

V divácké skupině, na kterou cílí většina komerčních stanic, se nejlépe vedlo hlavnímu kanálu Primy, který si ve srovnání s minulým týdnem polepšil o 1,06 procenta diváků mladších 54 let. Stoupl i podíl ČT 2, která svůj podíl navýšila o 0,47 procenta. Největší ztrátu si připsala Prima Cool, kterou ve srovnání s minulým týdnem sledovalo o 0,43 procenta diváků méně. Klesl i podíl hlavního kanálu Novy, který si oproti minulému týdnu pohoršil o 0,38 procenta diváků v rozmezí od 15 do 54 let.

MINULÝ ROK: Prima skokanem minulého týdne, pomohl jí návrat seriálů. Nova se meziročně silně propadá

Mezi televizními skupinami si nejlépe vedly programy Primy, které svou sledovanost navýšily o 0,47 procenta na 22,63 procenta. Nenápadně si mezi mladšími diváky polepšily i stanice Barrandova, které poskočily o 0,02 procenta na 4,59 procenta. Kanály TV Nova si ve srovnání s minulým týdnem pohoršily o 0,27 procenta a jejich podíl klesl na 33,93. Sledovanostní podíl České televize se ve věkové skupině 15 až 54 let snížil o 0,24 procenta na 24,8 procenta.

Kanály – průměrné podíly (4. týden 2016)
Graf podílu kanálů (4. týden 2016)
Graf podílu skupin (4. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 4. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Oproti minulému roku si mezi stanicemi nejvíce polepšily ČT 1 a TV Barrandov. ČT svůj sledovanostní podíl v divácké skupině starší patnácti let navýšila o 1,67 procenta, Barrandov si polepšil o 1,41 procenta. Nedařilo se naopak kanálům Novy, hlavní Nova klesla o 2,83 procenta, Nova Cinema o jedno procento. O půl procenta si pohoršily i Prima Cool a Prima Zoom.

Za televizní skupiny je skokanem roku TV Barrandov, která díky spuštění trojice nových kanálů navýšila svůj podíl mezi diváky staršími patnácti let o 2,7 procenta. Stoupla i sledovanost programů České televize, a to o 1,65 procenta. Svůj podíl o 0,33 procenta navýšila i skupina Prima. Naopak výrazný pokles zaznamenaly stanice Novy, jejichž podíl meziročně poklesl o 4,13 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

Z televizních kanálů vykázala největší nárůst TV Barrandov, která meziročně poskočila o 0,92 procenta. Polepšil si i hlavní kanál Primy, konkrétně o 0,71 procenta. Nejhůře v meziročním srovnání dopadl hlavní kanál Novy, který si ve své cílovce pohoršil o 1,17 procenta, a Nova Cinema, která propadla o 1,02 procenta. O 0,63 procenta si meziročně pohoršily i stanice zastupované společností Atmedia.

Spuštění tří nových stanic se dále vyplácí TV Barrandov, která meziročně navýšila svůj podíl o 1,99 procenta. Stoupla i sledovanost stanic Primy, a to o 0,7 procenta. Českou televizi si meziročně naladilo o 0,48 procent mladších diváků méně. Výrazně poklesl podíl kanálů Nova, které oslabily o 2,57 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).