Hlavní navigace

Nova pokračuje v rekordní jízdě: minulý týden jako skupina u mladých nad 40 %

29. 9. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nova byla také jedinou skupinou, která minulý týden posilovala. ČT 1 spadla na nejhorší čísla za letošní rok, poprvé pod podíl 13 %.

Mezitýdenní vývoj (vs. 38. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Rekordní nástup skupiny Nova do podzimní sezóny pokračoval i minulý týden. Hlavní kanál Novy se stal nejvíce rostoucí televizí na trhu z hlediska průměrného celodenního podílu na dospělém publiku starším 15 let. Oproti předminulému týdnu si polepšil o rekordních 2,11 procentního bodu na hodnotu 26,87 procenta, čímž se dostal na hodnotu rovnou součtu výkonů hlavních kanálů Primy a České televize. Těm se naopak příliš nedařilo. ČT 1 v mezitýdenním srovnání klesla o 0,52 procentního bodu na podíl 12,82 procenta (nejhorší v letošním roce), Prima o 0,44 procentního bodu na 14,32 procenta. Nejvíce však klesala ČT Sport, která se propadla o 0,65 procentního bodu na hodnotu 1,91 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Skokanem týdne TV Barrandov, meziročně nejvíc posilovala Nova Cinema

Dominance Novy se ukazuje zejména v souhrnných celodenních podílech celých televizních skupin. Ve srovnání s předminulým týdnem si jejích pět vlně šířených kanálů u publika staršího 15 let polepšilo o 2,26 procentního bodu na hodnotu 36,65 procenta. Nova stoupala jako jediná z „velké trojky“. Česká televize zaznamenala citelný propad o 1,22 procentního bodu na kumulovaný podíl 24,91 procenta, přičemž kromě ČT 2 a Déčka klesaly všechny její programy. Skupina Prima vykázala pokles o 0,83 procentního bodu na hodnotu 22,17 procenta a kromě Primy Zoom rovněž klesaly všechny její kanály.

Top 10 všechny stanice (39. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden nejvíce rostl hlavní kanál této televizní skupiny. V průměrném celodenním podílu na publiku si polepšil o 2,04 procentního bodu na hodnotu 28,69 procenta. Významně si polepšila i Nova Cinema, jejíž podíl vzrostl o 0,42 procentního bodu na 6,45 procenta. Opačný extrém vykázala ČT Sport, která se v porovnání s předminulým týdnem propadla o 0,96 procentního bodu na hodnotu 1,81 procenta. Výrazný pokles vykázala i ČT 1, jež si pohoršila o 0,51 procentního bodu na podíl 10,23 procenta. Hlavní kanál Primy klesl o 0,36 procentního bodu na 11,69 procenta, o podobnou hodnotu ale stoupla Prima Zoom (o 0,34 procentního bodu na 2,70 procenta).

Vývoj podílů celých televizních skupin kopíroval situaci u širší cílové skupiny všech dospělých diváků starších 15 let. Jen rozdíly mezi třemi největšími televizními skupinami v zemi byly výraznější. Jako jediná stoupala skupina Nova, která si polepšila o rovné dva procentní body na hodnotu 40,58 procenta. Oproti tomu Česká televize výrazně ztrácela: pohoršila si o 1,42 procentního bodu na souhrnný podíl 20,79 procenta a významně zaostala i za skupinou Prima, která při poklesu o 0,81 procentního bodu vykázala kumulovaný podíl 22,28 procenta. U mladších diváků ale Prima už celkem stabilně nad ČT vyhrává.

Kanály – průměrné podíly (39. týden 2014)
Graf podílu kanálů (39. týden 2014)
Graf podílu skupin (39. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 39. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s posledním zářijovým týdnem minulého roku si v jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Rostl o 1,09 procentního bodu na hodnotu 26,87 procenta. Podobně významný růst vykázala i sesterská Nova Cinema, jež si polepšila o 0,75 procentního bodu na podíl 5,02 procenta a také ČT 2, která rostla o 0,87 procentního bodu na 4,55 procenta. Opačnou cestou se vydala ČT 1, která si meziročně významně pohoršila o 2,77 procentního bodu na hodnotu 12,82 procenta. Výrazně klesal i hlavní kanál Primy, který se propadl o 0,74 procentního bodu na podíl 14,32 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se meziročně nejlépe dařilo skupině Nova. Oproti loňsku si polepšila o 2,76 procentního bodu na hodnotu 36,65 procenta. Stoupalo přitom všech pět jejích volně šířených kanálů. Česká televize naopak zaznamenala významný meziroční propad o 1,99 procentního bodu na podíl 24,91 procenta, čímž se dostala na čísla, která vykazovala za ředitelování Jiřího Janečka. Rostla pouze ČT 2 a nejnovější kanály ČT :D a ČT art. Meziroční propad potkal i skupinu Prima, jež klesla o 0,82 procentního bodu na hodnotu 22,17 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíc polepšil hlavní kanál Novy, a to o 1,04 procentního bodu na hodnotu 28,69 procenta. Skoro stejný nárůst zaznamenala i Nova Cinema, jež stoupla o 0,88 procentního bodu na podíl 6,45 procenta. O stejnou hodnotu narostl i podíl ostatních neměřených televizí na hodnotu 9,71 procenta. Rekordní růst o 0,97 procentního bodu na 2,35 procenta vykázalo i dětské Déčko. Největší meziroční propad potkal ČT 1, jež se propadla o 1,94 procentního bodu na podíl 10,23 procenta. Významně klesala i TV Barrandov (o 1,01 procentního bodu na 2,72 procenta) a hlavní kanál Primy (o jeden procentní bod na 11,69 procenta).

Rovněž v meziročním srovnání výkonu celých televizních skupin se u publika od 15 do 54 let nejvíce dařilo Nově. Pětice jejích volně šířených kanálů oslovila o 2,60 procentního bodu více publika než loni, konkrétně 40,58 procenta. Kromě Fandy, který stagnoval na stejných číslech jako loni, stoupaly všechny programy Novy. Česká televize si meziročně pohoršila o 1,28 procentního bodu na hodnotu 20,79 procenta, přičemž opět stoupala jen ČT 2 a dvojice nových kanálů ČT :D a ČT art. Skupina Prima zaznamenala meziroční propad o 1,09 procentního bodu na hodnotu 22,28 procenta. Kromě Primy Zoom klesaly všechny její programy.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).