Už jen podpis prezidenta republiky pod novelou zákona o České televizi chybí k tomu, aby od letošního listopadu zmizela reklama z vysílání prvního programu ČT, zpravodajské ČT 24 a webů ČT. S poslaneckou verzí novely totiž ve čtvrtek souhlasil i Senát. Reklama by tak měla zůstat jen na programech ČT 2 a ČT 4, přičemž výnosy z jejího prodeje na Dvojce by měly jít do Fondu kultury spravovaného ministerstvem kultury a z Čtyřky na nákup vysílacích práv pro sportovní přenosy na České televizi.
K TÉMATU: Přesun reklamy ze stanice ČT 2 na ČT 1? U senátorů zřejmě návrh neprojde
Senátoři však novelu poněkud pozměnili, když do ní doplnili, že Česká televize má až do června příštího roku přispívat z výnosů z prodeje reklamy na dokončení televizní digitalizace v Česku. Měla by si také moci odečíst náklady na správu výběru reklamních výnosů a jejich zasílání na určené fondy. O těchto změnách by měla znovu jednat Poslanecká sněmovna. Česká televize nebude moci podle novely od letošního listopadu také vysílat žádný teleshopping, což se ale nemusí týkat edice „ČT nabízí“.
ČTĚTE TAKÉ: Reklamě na ČT 1 neodzvonilo. Zachovat ji chce místopředsedkyně Senátu
Televize Nova, která proti zachování reklamy v ČT i po dokončení televizní digitalizace bojovala ze všech komerčních televizí nejvíce, rozhodnutí senátorů uvítala. Je to dobrá zpráva pro Novu i pro českého diváka. Je to jednoznačné potvrzení kompromisu, na základě kterého má reklama a teleshopping úplně zmizet z vysílání ČT 1 a ČT 24, a to výměnou za rozsáhlou podporu české kinematografie ze strany TV Nova a dalších komerčních televizních stanic. Těší nás, že zákonodárci dospěli k tomuto rozhodnutí, se kterým se ztotožňujeme i my z pozice nejsledovanější komerční stanice na českém trhu,
prohlásil generální ředitel Novy Jan Andruško.
NAPSALI JSME: Poslanci definitivně odhlasovali konec reklamy na ČT 1, ČT 24 a webu ČT
Právě na Novu, ale také Primu a TV Barrandov přejde od ledna příštího roku povinnost přispívat do Státního fondu na podporu kinematografie, a to dvěma procenty celkových ročních výnosů z prodeje reklamních časů. Nyní do fondu putuje ročně 150 milionů korun z prodeje reklamních časů na České televizi. Nova také uvítala, že senátoři společně s poslanci stanovili datum 11. listopadu 2011 za termín dokončení televizní digitalizace v České republice.