Velké pozdvižení ve Spojených státech vzbudil necelé dva týdny starý rozhovor generálního ředitele HBO Richarda Pleplera pro server Buzzfeed.com. Ten v něm v podstatě nepřímo vyzval uživatele videoportálu HBO GO, který funguje i v České republice a na Slovensku, aby sdíleli s ostatními uživateli přihlašovací údaje k této službě. Plepler to aktuálně chápe jako dobrou propagaci této služby, který nijak neohrožuje její obchodní model. Je to skvělý marketingový nástroj pro získání budoucí generace diváků,
uvedl doslova šéf amerického HBO.
NEPŘEHLÉDNĚTE: HBO GO chystá řadu novinek, v jednání jsou mimo jiné operátoři Telefónica i UPC
Na akci, kterou pořádal v New Yorku server Buzzfeed, Richard Plepler uvedl, že v oboru placené televize vytváří HBO fenomén závislosti na této službě. Generální ředitel HBO odmítl, že by v současné době firma uvažovala službu HBO GO nevázat na předplatné tohoto prémiového kanálu. HBO GO je přidaná hodnota. Je to, to, co chcete sledovat. V současné době je pro nás tento model tou správnou formou jeho fungování,
uvedl Plepler. Jeho vyjádření je ovšem nutné brát s jistou mírou rezervovanosti. Současný stav určité benevolentnosti neznamená, že ho bude HBO tolerovat i v budoucnu.
ČTĚTE TAKÉ: HBO a Cinemaxy v HD rozlišení? První operátoři by je mohli nabídnout do dubna
Pro česko-slovenskou pobočku HBO, společnost HBO Europe, bude letošní rok v rámci služby HBO GO hodně důležitý. Minulý týden firma tento produkt oficiálně představila novinářům a informovala o tom, že chce službu rozšířit v horizontu několika měsíců k dalším velkým hráčům. V hledáčku jsou pochopitelně i klíčoví operátoři, jako jsou například UPC Česká republika nebo Telefónica Czech Republic. HBO GO v současné době nabízí okolo patnácti set hodin filmů, seriálů z původní produkce HBO, dokumentů i koncertů. Na našem trhu mohou předplatitelé HBO takto sledovat například dramatickou sérii Hořící keř nebo seriál Terapie.