UVNITŘ VIDEO Reklama sázkové kanceláře Sazka, v níž byl situován Jaromír Jágr, tvář společnosti, do role Santa Klause, je neetická. Rozhodla o tom Rada pro reklamu (RPR), k níž podala stížnost konkurenční loterijní firma Fortuna. O rozhodnutí informovala agentura ČTK. Radě se nelíbilo, že spolu s Jágrem v reklamě vystupují i malé děti. Správně se tu nemá objevit člověk mladší 25 let. Podle Sazky kodex porušen nebyl.
ČTĚTE TAKÉ: Reklama Kofoly Extra bylinkové je neetická. Kvůli vztahu žáka a učitelky
Toto rozhodnutí (vyhovění stížnosti společnosti Fortuna) přijala většina členů arbitrážní komise přesto, že reklama samotná k sázení nevybízí, a rozpor s kodexem tedy není přímý. Reklama na sázkové hry by však měla podléhat přísnějšímu režimu podobně jako reklama na alkohol nebo tabákové výrobky,
cituje agentura s prohlášení RPR. V tomto spotu se neobjevuje výzva k účasti na jakékoli hře Sazky ani výše jackpotu nebo jiné produktové benefity,
brání se Sazka. Sazce však žádná sankce nehrozí, protože RPR nemůže ukládat žádné pokuty či sankce.