Přepnout na plnou verzi

DigiZone.cz

RRTV rozporuje vysílání TV Brno 1 na YouTube i Berijovy manažerské schopnosti

UVNITŘ VIDEO – Pokračuje také kauza údajně neoprávněného vysílání stanic Óčko Expres a Óčko Star prostřednictvím platformy HbbTV.

11. 1. 2018 11:51 Jan Brychta
Vstoupit do diskuse 13 Přidat názor

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání projednala na svém prvním letošním zasedání 26 bodů programu, vyhodnotila 46 diváckých stížností diváků, vydala čtyři upozornění na porušení zákona a rozhodla o zahájení jednoho správního řízení. 

Vysílací rada udělila společnosti Radio Kroměříž licenci k provozování rozhlasového vysílání stanice Radio Kroměříž z vysílače Uherské Hradiště 4 na frekvenci 88,2 MHz a s výkonem dvě stě wattů. Rada také zaevidovala jednoho nového poskytovatele audiovizuálních mediálních služeb na vyžádání, kterým se stala společnost Koudelka Partners s projektem Quick7TV.cz. Celkem tak k dnešnímu dni Rada eviduje 127 poskytovatelů těchto služeb.

Na paškálu TV Brno 1 i kanály Óčka

Rada zahájila s provozovatelem Brno TV řízení o přestupku, kterého se měl dopustit provozováním televizního vysílání programu TV Brno 1 prostřednictvím videoserveru YouTube, aniž je k tomu oprávněn podle tohoto zákona nebo podle zvláštního zákona.

Regulační orgán také upozornil provozovatele Stanice O na porušení zákona provozem televizního vysílání programů Óčko Expres a Óčko Star (původní název Óčko Gold) prostřednictvím zvláštních přenosových systémů. Rada stanovila třicetidenní lhůtu. 

Byl Berija dobrým manažerem?

Asi nejzajímavější rozhodnutí se týká dokumentu o vůdci sovětské tajné policie Berijovi. Rada totiž upozornila Českou televizi na porušení vysílacího zákona odvysíláním dvoudílného pořadu Zapomenutí vůdci: Lavrentij Berija. 

Oba pořady podle názoru radních vyzdvihovaly Berijovy ‚manažerské‘ úspěchy i charakter, ve světle čehož dochází k bagatelizaci zejména jeho účasti na zatýkání, popravách a stranických čistkách během tzv. Velkého teroru nebo jeho role iniciátora deportací kavkazských národů

Berijův podíl na represích je navíc údajně prezentován jako něco, čemu se nemohl ve své funkci vyhnout, nicméně tak činil s přemáháním. Podle Rady tak de facto dochází k omlouvání Berijových činů, které lze z historického hlediska považovat za kruté jednání a na jejichž základě byla zamítnuta jeho rehabilitace. Rada stanovila sedmidenní lhůtu k nápravě.

Jan Brychta

Jan Brychta

Šéfredaktor serveru DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Vstoupit do diskuse 13 Přidat názor
Titulní strana Přepnout na plnou verzi

Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.