Hlavní navigace

Reklamní investice rostou, oproti minulému roku stouply až o čtvrtinu

18. 2. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

UVNITŘ TABULKA – Podle monitoringu hrubých reklamních příjmů si všechny mediatypy meziročně polepšily, nejméně rostl internet, outdoor a tisk.

Pravidelné srovnání měsíčních výdajů za mediální prostor, které sleduje společnost Nielsen Admosphere, přisuzuje všem monitorovaným mediatypům ve srovnání s lednem minulého roku vcelku výrazný nárůst. Celkem utratili zadavatelé za lednovou reklamu v médiích 4 miliardy 139 milionů a 722 tisíc korun, tedy o přibližně 636 milionů korun více než během loňského ledna. Výsledný součet vychází z ceníkových cen reklamního prostoru v pěti monitorovaných mediatypech, jak je deklarují sama média.


Autor: Nielsen Admosphere

Srovnání reklamních investic během ledna 2015 a 2016
(klikněte pro zvětšení)

Nejvýraznější nárůst lednových reklamních příjmů vykázaly v meziročním srovnání rozhlasové stanice, u kterých inzerenti utratili o téměř devadesát milionů korun více. Meziročně si tak rozhlasový segment z pohledu reklamních příjmů polepšil o téměř 27 procent. Polepšily si i televize, oproti loňskému roku o zhruba 356 milionů korun.

REKLAMNÍ VÝDAJE LONI A LETOS: Investice do reklamy v loňském roce a výhled na další období

Z pohledu zbylých tří mediatypů vychází z meziročního srovnání internet, paradoxně nejdynamičtější mediatyp současnosti. Ve srovnání s loňským rokem si zadavatelé nakoupili o necelých osm procent on-line prostoru více. Podle monitoringu ceníkových cen tak u displejové reklamy došlo k navýšení investic o více než třicet milionů korun.

BRAND24

PSALI JSME: České televize do října inkasovaly za reklamu o tři miliardy korun více než loni

Vzrostly i investice do venkovní reklamy, outdoorový segment si polepšil o 12,5 procenta a oproti loňskému roku do něj zadavatelé nalili o 31 milionů korun více. Do tiskové reklamy investovali inzerenti takřka miliardu v ceníkových cenách, tedy o 356 milionů korun více než během loňského ledna. Tisková média tak svoje reklamní příjmy meziročně navýšila o více než patnáct procent.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).