Hlavní navigace

„Reklamní“ HbbTV na Primě? Funguje, ale někdy se zacyklenou reklamou

13. 2. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

UVNITŘ FOTOGALERIE – Malý testík přehrání tří pořadů v Prima Play odhalil, že myšlenka není špatná, ale provedení zatím občas selhává.

Na současných televizorech, a to i těch uvedených pro sezónu 2016/17, je technologie HbbTV k dispozici ve verzi 1.1, a zejména už 1.5 (1.5 má být i u TV Samsung 2017/18). ČRa pro své logo DVB-T2 ověřeno (kompatibilita s budoucím zemským DVB-T2/HEVC) požaduje verzi 1.5, jinak přijímač nemůže logo získat.

FTV Prima ale možná nyní chce po verzi 1.x více, než je zdrávo, a vlastně někdy i to, co má umět dosud v televizorech nenasazené HbbTV 2.0. Pokud vnitřní reklamní blok Primy v rámci pořadu přehrávaného na Prima Play funguje, probíhá vše – po odklepnutí přehrávání – následovně: reklama před začátkem, přehrávání první části pořadu, vnitřní reklama (reklamy) s možností ji po čase přeskočit, odskok na začátek pořadu a během necelé sekundy skok zpět na pozici, na které bylo naposledy přehrávání kvůli reklamnímu bloku přerušeno. Vše pak pokračuje přehráváním pořadu až do dalšího reklamního bloku, kdy se vše opakuje.

K TÉMATU: Prima zahájí prodej reklamních spotů v hybridní aplikaci Prima Play

Hudební televize Šlágr spustila vlastní hybridní vysílání

Certifikace u ČRa má řešit reálnou kompatibilitu s novým TV vysíláním

Zkouška v HbbTV Prima Play proběhla na 79. dílu Ohnivýho kuřete. Po jeho spuštění naběhla reklama před začátkem a pak se rozjela úvodní část seriálu. Následný vnitřní reklamní blok už ale přehrávání nepřežilo. Objevila se totiž reklama na LG OLED následovaná další reklamou, která vypadala, že vše završuje. Bohužel nikoli…

BRAND24

Reklama LG s polární září a OLED znova naběhla a pak si to ještě pro jistotu dvakrát zopakovala. Poté se přehrávání pořadu v HbbTV samovolně ukončilo a vše se vrátilo do základní nabídky s díly seriálu. Po opětovném spuštění téhož dílu bohužel začalo přehrání opět od začátku a nepomohl ani pokus o přeskakování reklam po příslušném čase. Vše dopadlo stejně, a dokonce i počet reklam, a opakování reklamy na LG OLED, byl totožný. Třetí pokus tentokráte bez přeskakování reklam dopadl podobně a čtvrtý a poslední jakbysmet. Ohnivý kuře, resp. jeho 79. díl, se přes HbbTV Primy přehrát dál než na první reklamní blok nikdy nepodařilo.

V Prima Play jsou ale ještě další drobnosti, které by stálo za to vylepšit. Aplikace HbbTV jednak nezobrazí na časové ose umístění reklamních bloků, což by rozhodně měla, a za druhé si nehlídá, zda je v rámci pořadu už přehrála, takže je nabízí dokola a dokola. Pokud tohle nebyl náhodný incident, aplikace nejspíše dvakrát využívaná nebude a nasazení reklam do HbbTV bude pro FTV Prima spíše kontraproduktivní.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář a redaktor DigiZone.cz věnující se novodobému digitálnímu světu.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).