Česká televize bude zřejmě moci i po dokončení digitalizace vysílat reklamu, ne však v takové podobě a množství jako doposud. Volební výbor Poslanecké sněmovny ve čtvrtek doporučil plénu sněmovny, aby přijala senátní návrh novely zákona o ČT, který reklamu ve veřejnoprávní televizi zachovává, prosazuje ale pozměňovací návrh, který ji zakazuje na programech ČT 1 a ČT 24. Veškerá reklama by také měla zmizet z internetových stránek České televize a skončit má úplně také teleshopping.
K TÉMATU: O zachování reklamy v ČT budou poslanci hlasovat až příští úterý
Členové volebního výboru tak v podstatě schválili návrh televize Nova, aby reklama zůstala pouze na programech ČT 2 a ČT 4, přičemž výnosy z ní mají jít na podporu kultury a sportu, včetně nákupu vysílacích práv pro olympijské hry a další sportovní události. Reklama na obou zmiňovaných programech by neměla přesáhnout půl procenta celkového denního vysílacího času. Kavčí hory by už nadále neměly z výnosů reklamy financovat Státní fond na podporu kinematografie. Tato povinnost přejde na komerční televize.
ČTĚTE TAKÉ: Sněmovna měla projednávat zákon o zachování reklamy v ČT. Neprojednala
Návrh schválený volebním výborem sněmovny předpokládá, že fond kinematografie budou financovat televize Nova, Prima a Barrandov. Všechny by měly každoročně fondu odvádět dvě procenta celkových výnosů z prodeje reklamy. Nova s Primou přitom prosazovaly, aby šlo o fixní částku 150 milionů korun za všechny komerční televize, stejně jako dnes odvádí ČT. Sněmovna by měla novelu projednat v druhém čtení příští týden.