Hlavní navigace

Ředitel iDnes.cz: Zpravodajský portál ČT 24 je nekalá konkurence

11. 5. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
11. 5. 2011

Zpravodajský web ČT 24 nekale konkuruje komerčním zpravodajským serverům, které si musí na svoji činnost vydělat prodejem reklamy, a navíc jim ukusuje s reklamního koláče. Tvrdí to ředitel portálu iDnes.cz Jaroslav Kábele, který se na serveru Mediář.cz zapojil do seriálu názorových článků k aktivitám veřejnoprávní televize na internetu. Podle Kábeleho by se Česká televize na internetu neměla pouštět do textového zpravodajství a prodávat reklamní prostor.

ROZHOVOR: Milan Fridrich: Nový web ČT 24 bude konkurovat iDnesu a Novinkám

Nemám samozřejmě nic proti tzv. iVysílání, tedy využívání internetu a dalších nových médií jako dalšího kanálu pro šíření televizního signálu nebo pro zhlédnutí archivních pořadů. Této aktivitě naopak fandím. Ale nechápu, proč by měla například Česká televize budovat zpravodajský internetový portál, který sice zobrazuje videoobsah už jednou použitý v běžném televizním vysílání, ale u něhož navíc redakce vytváří textový produkt, který je v přímé konkurenci se soukromými subjekty typu iDnes.cz, Novinky.cz, Lidovky.cz nebo Aktuálně.cz, píše Kábele.

KOMENTÁŘ: Veřejná služba a nová média: Co poslouží veřejnosti a co už je komerční zájem?

BRAND24

Zpravodajský portál www.ct24.cz podle Kábeleho konkuruje komerčním webům tím, že prodává reklamu a ukusuje tím ze stejného reklamního koláče jako komerční portály, pro které je reklama jediným zdrojem příjmů. Ale ani veřejnoprávní portál bez reklam by vše nevyřešil. Čtenáři reklamu na webu (ani jinde) rádi nemají, proto by raději chodili tam, kde reklamy nejsou. Což by opět poškozovalo ty, kteří právě z reklamy žijí, vysvětluje ředitel iDnes.cz.

Ředitel divize Nová média ČT Milan Fridrich ale namítá, že internetové aktivity ČT nejsou placeny z koncesionářských poplatků a tudíž nejsou zvýhodněny oproti komerčním webům. A co se týká reklamy na internetu, z té vyděláme asi osm milionů korun ročně, což je jen zlomek ze 7,7 miliardy korun, které loni šly do internetové reklamy v České republice, namítnul Fridrich minulý týden na konferenci IAC 2011. ČT financuje aktivity na internetu z výnosů své obchodní činnosti a ročně jde podle Fridricha o částku okolo 30 milionů korun.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).