Hlavní navigace

Rádio Česko chce ještě letos zvýšit poslechovost na 25 tisíc lidí denně

2. 6. 2011
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
2. 6. 2011

Nejvzdělanější a druhé nejmladší publikum ze všech stanic Českého rozhlasu má jeho zpravodajská stanice Rádio Česko. Evidentně jde o skupinu posluchačů, kteří dříve poslouchali české vysílání BBC, prohlásila na dnešním setkání s novináři ředitelka zpravodajských stanic ČRo Hana Hikelová. Rádio Česko chce v letošním roce zvýšit denní poslechovost na 25 tisíc lidí ze současných šesti tisíc, které mu přisuzuje audit poslechovosti Radioprojekt.

K TÉMATU: Rádio Česko navýšilo počet vysílacích hodin, ovšem pouze v digitálu

Podle posledních výsledků Radioprojektu má Rádio Česko denní poslechovost šest tisíc, týdenní 13 tisíc lidí. Ta čísla znějí špatně, ale dobrá zpráva je, že nejsou definitivní. Trošku nám to kazí fakt, že kdo poslouchá Rádio Česko v síti BBC, většinou udává, že poslouchá BBC. Pokud by se to spojilo s daty za vysílání Rádia Česko na frekvencích BBC, denně jde o 18 tisíc a týdně o 39 tisíc posluchačů, vysvětlila Hikelová.

ČTĚTE TAKÉ: Rádio Česko od ledna vede Václav Sochor. Nahradil Roberta Břešťana

Od letošního února vysílá Rádio Česko deset hodin denně, vždy od 8:00 do 18:00 hod. Do té doby to bylo jen šest hodin. Václav Sochor jako šéfredaktor stanice měl těžký úkol, protože za peníze, které měl k dispozici na vysílání šesti hodin denně, připravuje desetihodinový program, přiblížila Hikelová. Rádio Česko by chtělo podle Sochora rozšířit vysílání i na večerní časy od 18:00 do 20:00 hod., momentálně na to ale nemá dostatek finančních prostředků.

NAPSALI JSME: Digitální stanice Českého rozhlasu zvýšily poslechovost, i když nepatrně

Stanici se letos podařilo zprovoznit vlastní malý newsroom, aby nemusela sídlit ve stejných prostorách s Radiožurnálem. Podařilo se rozšířit moderátorský tým o lidi, kteří běžně pracují na Radiožurnálu. Synergie obou programů se osvědčila už u reportérského oddělení, které nyní nefunguje pod Radiožurnálem nebo Rádiem Česko, ale pod zpravodajskými stanicemi ČRo. Podobně je to u zahraničních zpravodajů ČRo, uvedla Hikelová.

BRAND24

Ve spojování redakcí jednotlivých zpravodajských stanic bude ČRo podle Hikelové pokračovat. Povede to k určité centralizaci redakcí, dodala. Rádio Česko se chce podle Václava Sochora zaměřit na posílení tematických magazínů, kterými by chtělo oslovit co nejširší publikum. Připravuje například ekonomicky zaměřené rozhovory Alter eko, které povedou známé osobnosti z oboru: Tomáš Sedláček, Petr Zahradník či Richard Hindls. Naším cílem je zaujmout co největší segment posluchačů, i ty, kteří měli pocit, že vzhledem k jejich zaměření a odbornosti toho zatím nevysíláme dost, uvedl.

Rádio Česko má momentálně 19 stálých zaměstnanců a roční rozpočet 21 milionů korun. Nejsou to pouze platy zaměstnanců, ale veškeré zajištění vysílání. Rádi bychom ho zvýšili o dva miliony korun ročně, dodala Hikelová, podle níž Rádio Česko začínalo před pěti lety s pěti stálými redaktory.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).