Hlavní navigace

Profily uchazečů o vedení ČT: Gabriela Froňková Dousková chce stavět na osobnostech

29. 3. 2017
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: archiv G. Douskové
Pokračujeme v představování kandidátů na generálního ředitele České televize. Gabriela Froňková Dousková je jedna ze dvou uchazeček a postavení žen ve vedení televize se chce věnovat i po svém zvolení.

Jména dvanácti uchazečů, kteří splnili podmínky výběrového řízení na pozici generálního ředitele, oznámila včera Rada České televize. První kolo volby by mělo proběhnout 12. dubna a o čtrnáct dní později by mělo být známo jméno nového ředitele nebo ředitelky České televize. Server DigiZone oslovil všechny kandidáty s prosbou o zodpovězení několika otázek, jejichž prostřednictvím jednotlivé uchazeče a uchazečky postupně představíme.

PROFIL MILANA VACKA: Milanu Vackovi vadí bezradnost veřejnoprávní televize

Zestátnění televize by byl útok na demokracii

Jako druhá odpověděla Gabriela Froňková Dousková, která se profesně věnuje oboru marketingu a PR a v tomto segmentu pracovala například pro televizní festival Zlatá Praha. Poslední rok spolupracuje s odborným portálem TZB-info.cz jako televizní reportérka. Dousková vítá, že se o tématu fungování veřejnoprávní televize opět veřejně diskutuje a za jediný dobře fungující model považuje současný model veřejnoprávní televize, který předpokládá účast diváka-koncesionáře. Zestátnění televize a rozhlasu bych pár let po Sametové revoluci považovala za zničení základních demokratických principů, deklaruje Dousková. Všechna média podle ní v současné době bojují s politiky, včetně těch zahraničních. A záleží pak jen na osobnostech, které daná média řídí, myslí si Dousková.

Gabriela Dousková Froňková

Pro Douskovou jsou velkou prioritou zaměstnanci České televize, které považuje za pilíře veřejnoprávního vysílání. Spokojený zaměstnanec, který je správně motivovaný, je nejdůležitější. Řada zaměstnanců a redaktorů přesně ví, co je veřejnoprávní vysílání, myslí si Dousková. Zaměstnanec ale podle ní musí mít vedení, které mu bude oporou. Znám řadu zaměstnanců ve veřejnoprávní televizi a také spoustu odborníků, kterých si vážím, i když ve srovnání s jiným obory jde o velmi specifické odvětví. Mým cílem je stabilizovat vedení České televize a také dát více prostoru ženám v roli manažerek, plánuje Dousková.

Douskovou zajímá novela ZEKu i přechod na DVB-T2

Dousková také upozorňuje na obrovský tlak, kterému čelí někteří novináři ve veřejnoprávních médiích, jejichž práci považuje za velkou sociální zodpovědnost. Máme krásné a zajímavé pořady i schopné filmové tvůrce, kteří si přímo říkají o využití při navázání spolupráce se všemi zahraničními televizemi a pro šíření dobrého jména veřejnoprávní televize v České republice, stejně jako za jejími hranicemi, tvrdí Dousková.

BRAND24


Autor: Česká televize

Mezinárodní televizní festival Zlatá Praha, na jehož přípravě se Gabriela Froňková Dousková podílela.

Po případném zvolení by se Dousková chtěla primárně věnovat vysílání a technické oblasti, konkrétně pak novelizaci zákona o elektronických komunikacích a přechodu na DVB-T2. Z tohoto důvodu také nechci žádné další navýšení koncesionářských poplatků, uvedla Dousková. Koncesionář se ale podle ní bude muset v budoucnosti přizpůsobit. Předpokládám nutnost konzultace se všemi odborníky, kteří se budou k problematice vysílání vyjadřovat, nebrání se cizím názorům Dousková.

Z pohledu veřejnoprávní televize je podle Douskové nutné vrátit České televizi její dobré jméno a začít si jí vážit jako českého média. Zlepšit by se podle ní měla i míra kontroly hospodaření s veřejnými prostředky. Hodnocení současného vedení České televize se Dousková vyhnula s tím, že činnost generálního ředitele posuzuje Rada České televize a její koncesionáři, nikoliv ale kandidátka na tuto pozici. Za klíčovou pro zhodnocení práce generálního ředitele považuje Dousková zpětnou vazbu od všech koncesionářů a diváků veřejnoprávní televize.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).