Hlavní navigace

Prima Zoom minulý týden poprvé za celý den pod 2%, nejvíc stoupala ČT 1

16. 4. 2013
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Pokles zájmu o nový dokumentární kanál Primy se nezastavil ani minulý týden. Rostla ale Prima family.

Na nejhorší průměrný celodenní podíl na publiku starším 15 let od svého startu se dostala minulý týden Prima Zoom. Dokumentární kanál Primy zároveň poprvé v týdenním podílu klesl pod hranici dvou procent, když jej denně v průměru sledovalo 1,99 procenta dospělého publika. To je o 0,23 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Největší mezitýdenní nárůst vykázala ČT 1, která si polepšila o 0,76 procentního bodu na hodnotu 16,46 procenta. Nejvíce klesala ČT Sport, a to o 0,49 procentního bodu na podíl 3,31 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2013

Z pohledu tří největší televizních skupin a jejich souhrnného celodenního podílu na dospělém publiku si minulý týden nejlépe vedla Nova Group, jejíž volně šířené programy dosáhly podílu 32,02 procenta. To bylo o 0,40 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 1,02 procentního bodu více než loni. Následovala Česká televize s kumulovaným podílem 28,19 procenta, rovněž o 0,40 procentního bodu vyšším než minule (meziročně ale klesla o 1,28 procentního bodu). Třetí v pořadí Prima Group si polepšila jen nepatrně: její sourhnný podíl vzrostl o šest setin procentního bodu na hodnotu 24,34 procenta (meziročně rostla o 0,10 procentního bodu).

K TÉMATU: Předminulý týden nejvíce rostla TV Barrandov, naopak klesala zpravodajská ČT 24

V meziročním srovnání s 15. týdnem 2012 si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku nejvíce polepšily neměřené „ostatní televize“. Zájem o ně stoupnul o 1,03 procentního bodu z loňských 7,88 na letošních 8,91 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,84 procentního bodu na hodnotu 24,21 procenta. Obdobně velký pokles ale zaznamenala i Prima family, která klesla o 1,76 procentního bodu na podíl 16,29 procenta.

Průměrné celodenní podíly televizí za 15. týden 2013 (D15+, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15+ Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 16,46 + 0,76 – 0,32
ČT 2 3,96 – 0,13 - 0,01
ČT Sport 3,31 - 0,49 – 0,49
ČT 24 4,46 + 0,26 – 0,46
Nova 24,21 + 0,08 - 1,84
Nova Cinema 4,73 + 0,29 – 0,22
Fanda 1,35 – 0,06 – nevysílal –
Smíchov 0,91 + 0,09 – nevysílal –
Telka 0,82 0 – nevysílala –
Prima family 16,29 + 0,64 – 1,76
Prima Cool 3,85 – 0,40 – 0,08
Prima love 2,21 + 0,05 – 0,04
Prima Zoom 1,99 – 0,23 – nevysílala –
TV Barrandov 4,64 – 0,46 – 0,88
Atmedia 1,90 + 0,07 0
ostatní TV 8,91 – 0,46 + 1,03

Zdroj: ATO – Mediaresearch

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, která zajímá především komerční televize a nákupčí reklamních časů, si minulý týden nejvíce polepšila Nova Cinema. Podíl jí narostl o 0,86 procentního bodu na hodnotu 6,71 procenta, zatímco největší pokles – o 0,43 procentního bodu na 5,71 procenta – vykázala Prima Cool. Poměrně velký pokles o 0,34 procentního bodu (na hodnotu 2,09 procenta) vykázala i Prima Zoom. Naopak zpravodajská ČT 24 rostla o 0,21 procentního bodu na hodnotu 2,60 procenta.

Pohledem tří největších televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si minulý týden vedla jasně nejlépe Nova Group. Oslovila v průměru 37,87 procenta publika, což bylo o 1,18 procentního bodu více než v předminulém týdnu a o 2,29 procentního bodu více než před rokem. Na druhou příčku se dostala Prima Group s podílem 23,22 procenta, který byl ale o 0,70 procentního bodu horší než v předminulém týdnu a meziročně si skupina pohoršila o 0,19 procentního bodu. Česká televize dosáhla kumulovaného podílu 22,79 procenta, o tři setiny procentního bodu lepšího než minule, ale o 1,89 procentního bodu horšího než před rokem.

BRAND24

Meziročně v porovnání s 15. týdnem 2012 si v celodenním průměrném podílu na publiku od 15 do 54 let nejvíce polepšily stanice zastupované agenturou Atmedia. Jejich souhrnný podíl stoupnul o 0,55 procentního bodu na hodnotu 2,83 procenta. Naopak největší pokles potkal Primu family, která si pohoršila o 2,11 procentního bodu na podíl 12,66 procenta. Velké poklesy vykazovaly i další plnoformátové televize: Nova o 1,75, ČT 1 o 0,89 a TV Barrandov o 0,92 procentního bodu.

Průměrné celodenní podíly televizí za 15. týden 2013 (D15–54, %) a jejich vývoj
Program Týdenní podíl D15–54 Mezitýdenní vývoj Meziroční vývoj
ČT 1 12,46 + 0,10 – 0,89
ČT 2 3,63 – 0,09 + 0,15
ČT Sport 4,10 – 0,19 – 0,59
ČT 24 2,60 + 0,21 – 0,56
Nova 27,22 + 0,05 – 1,75
Nova Cinema 6,71 + 0,86 + 0,10
Fanda 1,66 – 0,01 – nevysílal –
Smíchov 1,42 + 0,18 – nevysílal –
Telka 0,86 + 0,10 – nevysílala –
Prima family 12,66 - 0,01 - 2,11
Prima Cool 5,71 - 043 – 0,17
Prima love 2,76 + 0,08 0
Prima Zoom 2,09 – 0,34 – nevysílala –
TV Barrandov 4,33 – 0,28 – 0,92
Atmedia 2,83 + 0,18 + 0,55
ostatní TV 8,97 – 0,41 + 0,18

Zdroj: ATO – Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).