Hlavní navigace

Prima Zoom hned první den s podílem 2,50 %, Smíchov oslovil 0,78 % publika

2. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

DOPLNĚNO OFICIÁLNÍ VYJÁDŘENÍ PRIMY – V hlavním vysílacím čase dosáhla Prima Zoom stejného výsledku jako ČT 2 (skoro pět procent) a porazila dokonce Barrandov.

Fanda už není nejrychleji rostoucí televizní stanicí od začátku digitalizace. Toto prvenství mu v pátek odebrala Prima Zoom, nový dokumentární kanál skupiny FTV Prima. Hned první den vysílání dosáhl celodenního podílu 2,50 procenta na publiku starším 15 let, a to reálně vysílal až od 20 hodin (celodenní čísla jsou tedy zprůměrovaná i za dobu, kdy ještě nevysílal a dosáhl podílu 0 procent). V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin Prima Zoom dosáhla podílu 4,80 procenta a přiblížila se podobně zaměřenému programu ČT 2, který vykázal 4,94 procenta.

K TÉMATU: Odstartovala Prima Zoom, čtvrtý kanál skupiny Prima. Nenaladí ho ale všichni

Zoomu se dokonce napoprvé v prime time u dospělých diváků podařilo porazit celoplošnou televizi Barrandov, která dosáhla podílu 3,60 procenta. Dokumentárnímu kanálu Primy se více dařilo u mladších diváků od 15 do 54 let. V celodenních číslech zaujala 2,59 procenta publika, v hlavní vysílacím čase, kdy už reálně vysílala, dokonce 5,17 procenta. Nejsledovanější dokument, Bizarní obyvatele moří, vidělo od 21 hodin v průměru 286 tisíc diváků, což představovalo 7,74 procenta dospělého publika (u cílové skupiny D15–54 dokonce 8,89 procenta).

ČTĚTE TAKÉ: Startuje Smíchov, čtvrtý neplacený kanál Novy. Kde všude ho naladíte?

„Navíc v čase, kdy nový kanál již reálně vysílal (20.00 – 23.59 hod.), činil dokonce ve stejné cílové skupině průměrný share 6,16 procent (186,2 tis. diváků). Tato hodnota učinila v daném čase z Prima Zoom čtvrtý nejsledovanější kanál na našem trhu. Podle dostupných informací tak jde i přes výše uvedené časové znevýhodnění o nejsebevědomější start nového kanálu od počátku digitalizace,“ sdělil v odpolední tiskové zprávě vedoucí PR skupiny Prima Václav Mazánek.

NAPSALI JSME: Smíchov a Prima Zoom od 1. února v základní nabídce O2TV, přesune se tam i Fanda

Z Primy Zoom se hned první den stal třetí nejsledovanější kanál skupiny Prima, v podílu na dospělém publiku i v mladší cílové skupině D15–54 porazila sesterskou Primu love. Celé skupině se ale kvůli podprůměrným výsledkům hlavního kanálu Prima family nepodařilo v celodenním ani večerním podílu na dospělém i mladším publiku stoupnout alespoň na pozici dvojky na trhu, byť se u mladých od 15 do 54 let přiblížila výsledkům České televize. Pod běžným průměrem se totiž v pátek pohybovala i Prima Cool.

Páteční data Asociace televizních organizací (ATO) obsahovala poprvé i výsledky Smíchova, zábavného kanálu televize Nova, který zahájil vysílání 23. prosince. Za první den oslovil v průměru 0,78 procenta dospělého publika a 1,27 procenta ve skupině mladších diváků od 15 do 54 let. Obdobné výsledky vykázal za pátek i Fanda, kterého Nova spustila loni v červenci. U dospělých zaujal 0,96 procenta publika, u mladší cílové skupiny od 15 do 54 let, na kterou Nova primárně cílí a prodává reklamu, 1,27 procenta.

BRAND24

U ještě mladší cílové skupiny diváků od 15 do 34 let dokonce Smíchov v průměrném celodenním podílu na publiku porazil Fandu. Zatímco Smíchov dosáhl podílu 1,52 procenta, Fanda 1,28 procenta. U dětí od čtyř do 12 let pak Smíchov vyhrál nad Fandou na plné čáře, když jej za pátek sledovalo 2,24 procenta publika (víc než ČT Sport, Primu Zoom či ČT 24), zatímco Fandu 0,63 procenta.

Podrobná data sledovanosti za pátek a víkend přinese DigiZone.cz tradičně v pondělí dopoledne

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).