Hlavní navigace

Prima ve druhém čtvrletí utržila za reklamu o 47 % více peněz než v loňském roce

18. 7. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Jde o historický rekord, z Primy se stal nejsilnější mediální dům v České republice, pochlubila se ve čtvrtletní zprávě o hospodaření švédská MTG, která je polovičním vlastníkem Primy

Meziroční růst tržeb z reklamy o 47 procent zaznamenala na letošní druhé čtvrtletí televizní skupina Prima. V pravidelném reportu k hospodářským výsledkům se tím pochlubila švédská společnost Modern Times Group (MTG), která v FTV Primě drží poloviční podíl. Nebývalý růst je přímým důsledkem obchodní politiky konkurenční Novy, která pro letošní rok radikálně zvýšila cenu reklamy a zároveň odmítla poskytovat bonusy.

ROZHOVOR: Do letošního podzimu nainvestujeme výrazně víc peněz, slibuje šéf Primy Martin Konrád

„Výjimečný růst jsme zaznamenali v České republice (47 procent), jsme zde největším mediálním domem podle podílu na reklamním trhu už druhé čtvrtletí za sebou,“ napsal ve zprávě MTG její prezident Jørgen Madsen Lindemann. V meziročním srovnání celého prvního pololetí pak FTV Prima rostla v tržbách o 39 procent. MTG však nezveřejnila konkrétní výši tržeb Primy, pouze celkové tržby za volně šířené stanice ve střední a východní Evropě, jež zahrnují i Maďarsko, Bulharsko a trojici pobaltských států.

Tipy C

K TÉMATU: Primě family se děsivě nedaří v prime time. Může za to přeplněnost reklamami?

Primě však zároveň klesá podíl na sledovanosti, což je přímý důsledek přeplněnosti reklamou. MTG ve svém reportu uvádí, že FTV Prima dosáhla ve druhém čtvrtletí souhrnného celodenního podílu 35,9 procenta u divácké skupiny 15 až 54 let (v Česku ale Prima zveřejňuje data za skupinu D15+). Ve skutečnosti byl ale její výsledek mnohem menší, protože MTG tento podíl vypočítává pouze z komerčních stanic a pomíjí podíl České televize. I tak si oproti druhému čtvrtletí 2012 pohoršila o víc než tři procentní body, což MTG vysvětluje spuštěním tří nových kanálů konkurenční skupiny Nova (Fanda, Smíchov a Telka).

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).