Hlavní navigace

Prima se minulý týden neudržela nad ČT 1, největším skokanem byla ČT Sport

21. 9. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Jako skupina ale Prima drží v souhrnném celodenním podílu na mladším publiku od 15 do 54 let krok s Českou televizí.

Mezitýdenní vývoj (vs. 37. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Pouhý týden vydržela hlavnímu kanálu Primy pozice druhé nejsledovanější televize v zemi. Minulý týden si už v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pohoršila a vrátila se na třetí příčku za ČT 1. Prima si pohoršila nejvíc ze všech českých televizí měřených peoplemetry, oproti předminulému týdnu její podíl klesl o 0,52 procentního bodu na hodnotu 14,48 procenta (Jednička dosáhla podílu 14,67 procenta). Významně klesal také podíl Smíchova (- 0,21 procentního bodu na 1,29 procenta) a Primy Zoom (- 0,16 procentního bodu na 1,59 procenta). Největší růst minulý týden vykázala ČT Sport, jejíž podíl vyskočil o 1,23 procentního bodu na hodnotu 3,44 procenta. Dařilo se také zpravodajské ČT 24 (+ 0,52 procentního bodu na 4,82 procenta) a Nově Cinema (+ 0,36 procentního bodu na 4,17 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Prima přeskočila ČT 1 a stala se druhou nejsledovanější televizí v Česku

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se minulý týden nejlépe dařilo České televizi. Ve srovnání s předminulým týdnem si jejích šest programů celkem připsalo 1,65 procentního bodu na celkových 28,96 procenta. Na vedoucí skupinu Nova to ovšem nestačilo, ta si sice připsala jen 0,26 procentního bodu, ale vykázala souhrnný podíl 30,74 procenta. Další dvě velké tuzemské televizní skupiny klesaly. Nejvíce skupina Prima, která si pohoršila o 0,91 procentního bodu na hodnotu 21,61 procenta. Klesala však také skupina Barrandov, která dosud vykazovala spíše růst. Nešlo však o nijak radikální pokles, pohoršila si o osm setin procentního bodu na hodnotu 6,29 procenta.

Top 10 všechny stanice (38. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově a obchodně zaměřuje skupina Nova, minulý týden z jednotlivých televizních stanic nejvíce rostla v průměrném celodenním podílu na sledovanosti ČT Sport. Ve srovnání s předminulým týdnem si polepšila o 1,18 procentního bodu na hodnotu 3,49 procenta. Slušný růst o 0,58 procentního bodu na podíl 5,68 procenta zaznamenala i Nova Cinema a shodný růst o 0,23 procenta vykázaly Déčko (na hodnotu 2,15 procenta) a Fanda (na hodnotu 1,76 procenta). Naopak největší pokles minulý týden v této cílové skupině potkal Smíchov, který se propadl o 0,45 procentního bodu na podíl 2,04 procenta. Obdobně klesala i „velká“ Prima, která si pohoršila o 0,43 procentního bodu na hodnotu 12,37 procenta. Poklesu se nevyhnula ani TV Barrandov, která přišla o 0,21 procentního bodu a vykázala podíl 3,59 procenta.

MINULÝ ROK: Skokanem týdne Barrandov, meziročně nejvíc posilovala Nova Cinema

Jestliže předminulý týden skupina Prima v souhrnném celodenním podílu na mladším publiku od 15 do 54 let porazila Českou televizi a stala se v této kategorii druhou nejsledovanější televizní skupinou v zemi, minulý týden tento post neobhájila. Pohoršila si o 0,93 procentního bodu na hodnotu 22,54 procenta, ale nadále šlape ČT na záda. Kavčí hory si výrazně polepšily o 1,23 procentního bodu na hodnotu 22,72 procenta, nárůst je to ale dočasný díky mimořádným přenosům ČT Sport. Mírný růst minulý týden zaznamenala také skupina Nova, která si připsala 0,15 procentního bodu na hodnotu 36,03 procenta. Naopak poklesu se nevyhnula skupina Barrandov, která si u mladšího publika jako celek pohoršila o 0,24 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 4,45 procenta.

Kanály – průměrné podíly (38. týden 2015)
Graf podílu kanálů (38. týden 2015)
Graf podílu skupin (38. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 38. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s třetím zářijovým týdnem loňského roku si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT 1. Připsala si 1,33 procentního bodu na letošních 14,67 procenta. Slušný nárůst vykázala i ČT Sport, která si polepšila o 0,88 procentního bodu na hodnotu 3,44 procenta, a také TV Barrandov, která narostla o 0,84 procentního bodu na podíl 5,26 procenta. Naopak největší meziroční pokles vykázala tradičně Nova, jejíž hlavní kanál klesl o 2,41 procentního bodu na hodnotu 22,35 procenta. Propadla se též Nova Cinema, která přišla o 0,61 procentního bodu a vykázala letošních 4,17 procenta. Výraznější pokles o 0,51 procentního bodu na hodnotu 1,59 procenta zaznamenala také dokumentární Prima Zoom.

Zajímavé meziroční srovnání nabízí výkony celých televizních skupin. Dva největší komerční hráči, skupiny Nova a Prima, si totiž ve srovnání s loňským rokem výrazněji pohoršili. Nejvíc Nova, která v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let přišla o 3,65 procentního bodu a vykázala podíl 30,74 procenta. Skupina Prima přišla meziročně o 1,39 procentního bodu a dosáhla letošní hodnoty 21,61 procenta. Naopak silný růst vykázala Česká televize, která si oproti loňsku polepšila o 2,83 procentního bodu na hodnotu 28,96 procenta a snížila rozdíl mezi ní a skupinou Nova z loňských více než osmi procentních bodů na dva. Nárůst zaznamenala i skupina Barrandov, a to nejen díky třem novým kanálům, ale i růstu své hlavní stanice. Celkově si polepšila o 1,87 procentního bodu na 6,29 procenta.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

Meziroční srovnání výkonu jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na mladším publiku ve věku 15 až 54 let dopadlo nejlépe pro ČT Sport, která si připsala 0,72 procentního bodu na hodnotu 3,49 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Barrandova, který si polepšil o 0,54 procentního bodu na letošních 3,59 procenta, a také hlavnímu kanálu Primy, který si připsal 0,32 procentního bodu na hodnotu 12,37 procenta. Naopak největší meziroční pokles připadl na hlavní kanál Novy, jenž si pohoršil o 1,15 procentního bodu na letošních 25,50 procenta (o stejnou hodnotu klesl i souhrnný podíl televizí zastupovaných agenturou Atmedia). Nedařilo se ani Smíchovu, který se propadl o 0,89 procentního bodu na letošních 2,04 procenta, rovněž Primě love, která přišla o 0,54 procentního bodu a vykázala letošní podíl 2,82 procenta.

Meziroční srovnání výkonů celých televizních skupin kopírovalo trend u širší cílové skupiny diváků starších 15 let. V souhrnném celodenním podílu na publiku od 15 do 54 let si nejvíce polepšila skupina Barrandov, která si připsala 1,40 procentního bodu na hodnotu 4,45 procenta. Stoupala i Česká televize, ale výrazně méně než u širší cílové skupiny 15+. Kavčí hory si polepšily o 0,51 procentního bodu na letošních 22,72 procenta. Největší pokles vykázala skupina Nova, která se meziročně propadla o 2,55 procentního bodu na hodnotu 36,03 procenta. Klesala ale i skupina Prima, konkrétně o 0,55 procentního bodu na letošní podíl 22,54 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).