Hlavní navigace

Prima má štěstí, že reklamu k Euru neprodává podle sledovanosti

17. 6. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
17. 6. 2008

Televize Prima má štěstí v neštěstí. Z obavy před špatným výsledkem české reprezentace na fotbalovém Euru prodávala reklamní časy okolo přenosů a fotbalového studia za fixní částky, nikoli podle dosažené sledovanosti. Upozorňuje na to server Týden.cz, podle něhož tak vyřazení českého týmu hned v základní skupině nebude mít pro Primu fatální následky.

Museli jsme nastavit obchodní politiku šampionátu tak, aby ani případné černé postupové scénáře neohrozily ekonomický dopad tohoto projektu, přiznal Týdnu obchodní ředitel Primy Martin Konrád. Způsob, jakým televize prodávala reklamní časy k Euru, ale nastavila už jeho předchůdkyně ve fukci, Hana Halvorsen-Banksová. Pro Primu to byla sázka do loterie: pokud by totiž Češi na Euru postoupili a zvyšovala by se sledovanost fotbalových přenosů, nemohla by větší zájem diváků patřičně zpeněžit.

Reklamní časy na všech třech velkých českých televizích se obvykle prodávají na takzvané GRP, body, které vyjadřují procentuální podíl televize na zásahu všech diváků starších patnácti let (a v případě Novy na cílovou skupinu diváků ve věku od patnácti do čtyřiapadesáti let). Inzerenti si tedy dopředu nakupují body, které znamenají určitou sledovanost, a jejich kampaň běží tak dlouho, dokud je všechny nevyužijí. Při vysoké sledovanosti se tak stane dříve, při nižší déle a spoty se opakují vícekrát.

BRAND24

Tomu se však Prima v případě Eura vyhnula a nasadila pevné ceny bez ohledu na to, kolik diváků bude jednotlivé zápasy sledovat. Rizikové rozhodnutí předešlého vedení nutí Primu vysílat i zápasy, které nebudou mít očekávanou sledovanost, řekl serveru Týden.cz ředitel plánování mediální agentury MindShare Jiří Vítek. Z krátkodobého obchodního hlediska to nebude sice mít výrazný dopad, neboť většina, ne-li všechny, spoty u zápasů jsou prodané za fixní cenu bez ohledu na sledovanost. Nesplní se ovšem předpoklad, že Euro 2008 přinese televizi nové diváky a s nimi i změnu klesajícího trendu v celkové sledovanosti této stanice, dodal.

Jeho kolega z agentury Mediaedge:cia Jiří Svoboda míní, že vyřazení českého týmu udrží u sledování Eura pouze skalní příznivce fotbalu, což může Primě způsobit problémy v dalších měsících, kdy bude muset diváky lákat zpět na svoje obvyklé programové schéma. Euro poběží na Primě až do 29. června. Každý den televize odvysílá jeden živý přenos v hlavním vysílacím čase od 20:45 hod.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).