Hlavní navigace

Prima porazila v počtu diváků ČT 1. Téměř po roce

20. 5. 2009
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
20. 5. 2009

UVNITŘ GRAF A TABULKA Televizi Prima se minulý týden podařilo po dlouhých osmi měsících porazit v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku první program České televize. Zároveň dosáhla v letošním roce vůbec nejlepšího týdenního výsledku: po celý den ji v průměru sledovalo 19,04 procenta diváků, kteří zrovna trávili čas u televize. To je o 1,34 procentního bodu více než v předminulém týd­nu.

GRAF: Podíly českých televizí na sledovanosti za 20. týden 2009 (PDF, 23kB)

Prima si udržela poměrně vysokou sledovanost i v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin. V průměru ji v tuto dobu každý den sledovalo 18,43 procenta dospělého publika. Pro Primu to znamená nebývalý nárůst oproti dosavadním číslům. Průměrného celodenního podílu nad 19 procent dosáhla naposledy loni v září. Tehdy to ale na ČT 1 nestačilo. Prima naposledy porazila Jedničku loni v srpnu, ovšem jen výjimečně v jednom jediném týdnu. V minulých letech přitom Prima od pozdního jara do konce léta nad ČT 1 tradičně vedla.

Mimořádně se minulý týden dařilo také televizi Nova, která si vylepšila skóre po hokejovém šampionátu, jenž ji obral o zhruba pět procent diváků. V celodenních číslech dosáhla Nova průměrného podílu 39,07 procenta, což je o 3,11 procentního bodu více než minule. Během prime time její podíl ještě vyskočil na 44,75 procenta. Filmový kanál Nova Cinema sledovalo po celý den v průměru 1,66 procenta dospělého publika (nárůst o sedm setin procentního bodu), v hlavním vysílacím čase dokonce 1,88 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za roky 2008 a 2009

Česká televize zaznamenala významné poklesy. Prvnímu programu se sice podařilo zvýšit průměrný celodenní podíl z 17,93 na 18,07 procenta, ale už třináctý týden po sobě ČT 1 nedokázala atakovat psychologickou hranici 20 procent (shodou okolností zhruba od doby, kdy začala vysílat nová plnoformátová TV Barrandov, která se soustředí na starší diváky, kteří jsou hlavní doménou Jedničky). Během prime time si ČT 1 podržela naprosto stejný podíl 18,07 procenta.

Propadákem týdne se po skončeném Mistrovství světa v hokeji jistě stala ČT 2. Nepodařilo se jí udržet ani dlouhodobý průměrný podíl a z minulých 10,40 procenta klesla na 4,94 procenta (pokles o 5,46 procentního bodu). Ještě hůř dopadla Dvojka v hlavním vysílacím čase, kdy její průměrný podíl na dospělém publiku spadnul na hodnotu 3,99 procenta.

Tipy C

Pokles zaznamenaly i oba čistě digitální programy České televize. Sportovní ČT 4 dosáhla průměrného celodenního podílu 1,04 procenta, což je o 0,24 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Během prime time podíl Čtyřky stoupnul na průměrných 1,10 procenta. Zpravodajská ČT 24 vykázala v celodenních číslech podíl 1,58 procenta oproti 1,65 procenta v předminulém týdnu a během prime time se propadla na průměrný podíl 0,82 procenta.

Za dalšího skokana týdne se dají považovat i malé satelitní a kabelové televize, jimž se podařilo v celodenním průměrném podílu poskočit o 1,11 procentního bodu na hodnotu 14,60 procenta. V hlavním vysílacím čase se „ostatní televize“ udržely se souhrnným podílem nad hranicí deseti procent, konkrétně dosáhly průměrné hodnoty 10,96 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).