Hlavní navigace

Prima opět rekordní: minulý týden dvouleté maximum v podílu na divácích

14. 10. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
14. 10. 2010

UVNITŘ GRAF A TABULKA Nejlepšího výsledku v průměrném celodenním podílu na dospělých divácích dosáhla minulý týden televize Prima. Rozdíl mezi ní a nejsledovanější tuzemskou televizí Nova se snížil na pouhých 12 procentních bodů. Prima si nadále drží pozici druhé nejsledovanější televize v zemi a její podíl od letních prázdnin pomalu, ale vytrvale stoupá. Na rozdíl od Novy, která si letos na podzim meziročně pohoršila o více než sedm procentních bodů.

Primu minulý den sledovalo po celý den v průměru 19,44 procenta dospělého publika, což je o 0,55 procentního bodu více než předminulý týden. Pro Primu to znamená nejlepší výsledek nejen v letošním roce, ale od října 2008. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si sice mírně pohoršila, průměrný podíl 19,02 procenta je pro Primu ale také nadprůměrný. Zájem stoupal také o Primu Cool. V celodenních číslech vykázala průměrný podíl 2,84 procenta, o 0,20 procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhla podílu 2,69 procenta.

Nova letos na podzim stagnuje. Minulý týden ji upřednostňovalo po celý den průměrně 31,66 procenta dospělého publika, což je o 0,16 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, a meziročně jde neskutečný pokles o 7,32 procentního bodu. Ve večerních časech si Nova polepšila na průměrných 36,69 procenta (do léta mívala během prime time běžně nad 40 procent). Lépe se dařilo Nově Cinema, kterou po celý den sledovalo průměrně 3,98 procenta dospělého publika, o 0,60 procentního bodu více než před týdnem. V hlavních časech si polepšila až na 4,30 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Česká televize prožívá nejhorší podzim ve své historii. V celodenních číslech dosáhla ČT 1 minulý týden průměrného podílu 15,14 procenta, o jednu setinu procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Jde o druhý nejhorší výsledek v letošním roce. Jednička si příliš nepolepšila ani o večerech, kdy oslovila v průměru 15,60 procenta dospělého publika. Mírného zlepšení se dočkala ČT 2. Po celý den si sledovalo průměrně 4,46 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize. To je o 0,14 procentního bodu více než minule. Ani to však nestačilo na televizi Barrandov. Během prime time podíl ČT 2 klesl na 4,30 procenta.

AKTUALIZOVANÁ TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Stoupala i zpravodajská ČT 24, kterou po celý den sledovalo průměrně 3,56 procenta dospělého publika, což je o 0,28 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Večer tradičně sledovanost ČT 24 klesala, v průměrném podílu dosáhla hodnoty 2,11 procenta. Zájem však klesal o sportovní kanál ČT 4. V celodenních číslech Čtyřka dosáhla průměrného podílu 2,62 procenta, o 1,63 procentního bodu méně než minule. Ve večerních časech pak podíl ČT 4 mírně klesl na úroveň 2,57 procenta.

BRAND24

Mírného nárůstu se dočkala i televize Barrandov, která si za minulý týden připsala čtvrtý nejlepší týdenní výsledek za letošní rok. V celodenních číslech vykázala průměrný podíl 4,75 procenta, což je o 0,27 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Barrandovu to stačilo na pozici čtvrté nejsledovanější televize na trhu za Novou, Primou a ČT 1. Za sebou nechala nejen Novu Cinemu, ale i ČT 2. Ve večerních časech sice průměrný podíl Barrandova klesl na hodnotu 4,46 procenta, i to však stačilo na obhájení pozice čtyřky na trhu.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Óčko, Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 2,53 procenta, o 0,12 procentního bodu více než minule. Během prime time dosáhly podílu 1,79 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 9,02 procenta, což je o 0,36 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Ve večerních časech jejich podíl klesl na 6,47 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).