Hlavní navigace

Prima minulý týden přeskočila ČT 1 a stala se druhou nejsledovanější televizí v Česku

14. 9. 2015
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – U mladšího publika od 15 do 54 let Prima přeskočila Českou televizi i jako skupinu. Nova pokračovala v silném meziročním propadu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 36. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Televizi Prima se minulý týden podařilo po delší době porazit v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let první program České televize a stát se po Nově druhou nejsledovanější televizní stanicí v Česku. Pomohl jí k tomu mezitýdenní růst o 0,64 procentního bodu na hodnotu 15,00 procenta, k němuž přispěla zejména talentová show Česko Slovensko má talent a nové díly Ano, šéfe! ČT 1 si naopak pohoršila o 0,56 procentního bodu na podíl 14,70 procenta. Největší mezitýdenní růst ovšem zaznamenal hlavní kanál Novy, který si polepšil o 0,78 procentního bodu na hodnotu 22,41 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Barrandova, který si připsal 0,35 procentního bodu na podíl 5,28 procenta. Naopak největší pokles vykázala ČT Sport, která si pohoršila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 2,21 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Růst zaznamenala pouze skupina Prima, největší pád zažila Česká televize

Česká televize si pohoršila i jako skupina. V součtu všech šesti svých programů v celodenních číslech oproti předminulému týdnu přišla o 1,84 procentního bodu a dosáhla souhrnného podílu 27,31 procenta. Šlo o největší a také jediný mezitýdenní pokles ze všech čtyř velkých televizních skupin v Česku. Naopak nejvíce stoupala skupina Nova, která si polepšila o 1,09 procentního bodu na hodnotu 30,48 procenta. Viditelný nárůst zaznamenala také skupina Prima, která si připsala 0,71 procentního bodu na hodnotu 22,52 procenta (stoupaly všechny její programy, stejně jako u skupiny Nova – u té jen Fanda stagnoval na stejných číslech jako minule). Nárůst o 0,46 procentního bodu na hodnotu 6,37 procenta zaznamenala také skupina Barrandov.

Top 10 všechny stanice (37. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které se programově i obchodně orientuje skupina Nova, si minulý týden z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšil hlavní kanál Novy. Připsal si 1,52 procentního bodu na hodnotu 25,67 procenta. Dařilo se také hlavnímu kanálu Primy (+ 0,86 procentního bodu na 12,80 procenta) a hlavnímu kanálu Barrandova (+ 0,41 procentního bodu na 3,80 procenta). Naopak největší pokles vykázala stejně jako u širší cílové skupiny všech dospělých diváků nad 15 let ČT Sport. U mladšího publika si pohoršila o 1,14 procentního bodu na hodnotu 2,31 procenta. Nedařilo se ani ČT 1, která přišla o 0,65 procentního bodu a vykázala podíl 10,47 procenta. Sesterská ČT art přišla o 0,24 procentního bodu a dosáhla podílu 0,34 procenta.

MINULÝ ROK: ČT 1 nezastavila pokles ani tentokrát, meziročně ztrácí nejvíc ze všech televizí

Rovněž u mladšího publika minulý týden z velkých televizních skupin klesala pouze Česká televize. Dokonce ještě více než u širší cílové skupiny 15+. V souhrnném celodenním podílu na sledovanosti za všech šest svých programů si pohoršila o 2,03 procentního bodu na hodnotu 21,49 procenta. To bylo výrazně méně, než dosáhla skupina Prima, která u mladšího publika ČT jako skupinu předstihla, když si polepšila o 1,15 procentního bodu na souhrnný podíl 23,47 procenta. Lídrem co do velikosti celkového podílu i mezitýdenního nárůstu však byla skupina Nova, která si připsala 1,62 procentního bodu na hodnotu 35,88 procenta. Mírný růst zaznamenala i skupina Barrandov, která si polepšila o 0,47 procentního bodu na podíl 4,69 procenta.

Kanály – průměrné podíly (37. týden 2015)
Graf podílu kanálů (37. týden 2015)
Graf podílu skupin (37. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 37. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Jestliže v mezitýdenním vývoji ČT 1 výrazně klesala, v meziročním srovnání s druhým zářijovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let polepšila nejvíc ze všech českých televizí. Její podíl narostl o 1,56 procentního bodu na hodnotu 14,70 procenta. Obdobně ale rostla i TV Barrandov, která si polepšila o 1,22 procentního bodu na letošních 5,28 procenta. Za zmínku stojí i růst hlavního kanálu Primy o 0,45 procentního bodu na podíl 15,00 procenta. Opačný trend vykazovaly hlavně programy skupiny Nova. Hlavní kanál se meziročně propadl o 2,39 procentního bodu na hodnotu 22,41 procenta. Klesala ale také ČT Sport, která přišla o 1,48 procentního bodu a vykázala podíl 2,21 procenta. Nova Cinema meziročně ztratila 0,95 procentního bodu a dosáhla podílu 3,81 procenta.

Celá skupina Nova pokračuje v silném meziročním propadu. Minulý týden si meziročně, v součtu celodenních podílů všech pěti svých volně šířených programů na publiku starším 15 let, pohoršila o 3,98 procentního bodu na hodnotu 30,48 procenta. Kromě nepatrného růstu Telky přitom klesaly všechny její programy. Mírný pokles zaznamenala i skupina Prima, která si pohoršila o 0,13 procentního bodu na hodnotu 22,52 procenta. Naopak Česká televize stoupla o 0,45 procentního bodu na souhrnný podíl 27,31 procenta. Vůbec největší růst ale vykázala skupina Barrandov, která nejenže zaznamenala silný nárůst svého hlavního kanálu, ale za poslední rok spustila tři nové programy. To jí pomohlo k růstu o 2,31 procentního bodu na hodnotu 6,37 procenta.

Tipy C

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na sledovanosti nejvíce polepšila TV Barrandov. Její podíl vzrostl o 1,15 procentního bodu na hodnotu 3,80 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Primy, který si připsal 0,79 procentního bodu na hodnotu 12,80 procenta, a Primě Cool, která si polepšila o 0,51 procentního bodu na letošních 5,65 procenta. Naopak největší meziroční pokles potkal ČT Sport, která se propadla o 1,49 procentního bodu na podíl 2,31 procenta. Významně klesala také „velká“ Nova, a to o 1,14 procentního bodu na hodnotu 25,67 procenta, a také Nova Cinema, která si pohoršila o 1,01 procentního bodu na 5,10 procenta.

Z meziročního srovnání výkonu celých televizních skupin vyšla nejlépe skupina Barrandov, která si u mladšího publika od 15 do 54 let v souhrnném celodenním podílu na sledovanosti – i díky třem novým kanálům – polepšila o 2,04 procentního bodu na hodnotu 4,69 procenta. Víc než jeden procentní bod přitom přidal samotný hlavní kanál Barrandova. Růst vykázala i skupina Prima, která si polepšila o 0,92 procentního bodu na hodnotu 23,47 procenta. Naopak Česká televize u mladších diváků meziročně klesla o 1,35 procentního bodu na hodnotu 21,49 procenta. Vůbec největší propad ale zaznamenala skupina Nova, která si pohoršila o 2,82 procentního bodu na letošních 35,88 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).