Hlavní navigace

Podzimní růst Novy se zastavil, minulý týden ztrácela nejvíc z českých televizí

6. 10. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Ode dna se naopak odrazila ČT 1, která předminulý týden spadla na nejhorší celodenní podíl na dospělém publiku za celý letošní rok

Mezitýdenní vývoj (vs. 39. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Silný nástup skupiny Nova do letošního podzimu se minulý týden zastavil. Dva nejsledovanější kanály Novy zaznamenaly mezitýdenní pokles v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let. Hlavní kanál Novy dokonce klesal nejvíc ze všech českých televizí: pohoršil si o 1,48 procentního bodu na hodnotu 25,39 procenta. Nova Cinema klesla o 0,42 procentního bodu na podíl 4,60 procenta. Pád naopak zastavila ČT 1, která si předminulý týden sáhla na dno letošní sledovanosti. Minulý týden rostla o 0,50 procentního bodu na hodnotu 13,32 procenta. Největší růst ale zaznamenala ČT Sport, která si polepšila o 0,55 procentního bodu na 2,46 procenta. Polepšil si i hlavní kanál Primy, a to o 0,34 procentního bodu na hodnotu 14,66 procenta.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Nova pokračuje v rekordní jízdě: jako skupina u mladých nad 40 %

Propad dvou hlavních programů Novy se odrazil i na výkonu celé skupiny. Jako jediná z „velké trojky“ si minulý týden v souhrnném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let pohoršila. Klesla o 1,72 procentního bodu na hodnotu 34,93 procenta, přičemž trojice nejmladších kanálů skupiny Nova spíše stagnovala, než by výrazněji rostla. Česká televize minulý týden zaznamenala jako skupina růst o 0,96 procentního bodu na hodnotu 25,87 procenta, přičemž kromě zpravodajské ČT 24 si polepšily všechny její programy. Významnější růst zaznamenala i skupina Prima, která si polepšila o 0,72 procentního bodu na 23,00 procenta (rostly všechny čtyři kanály).

Top 10 všechny stanice (40. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

Rovněž u mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, si tento mediální dům minulý týden pohoršil nejvíc ze všech tuzemských televizí měřených peoplemetry. Hlavní kanál Novy klesl o 1,73 procentního bodu na hodnotu 26,96 procenta, Nova Cinema si pohoršila o 1,08 procentního bodu na 5,37 procenta. Největší růst v této divácké kategorii zaznamenala ČT Sport, která si polepšila o 0,71 procentního bodu na podíl 2,52 procenta. Obdobně se dařilo i ČT 1, jejíž výkon stoupl o 0,66 procentního bodu na hodnotu 10,89 procenta. Hlavní kanál Primy si polepšil o 0,47 procentního bodu na 12,16 procenta.

Propad Novy jako celé skupiny byl minulý týden významnější právě v „její“ cílové skupině diváků od 15 do 54 let. Oproti předminulému týdnu si pohoršila o rekordních 2,40 procentního bodu na hodnotu 38,18 procenta (přitom Fanda, Smíchov a Telka mírně rostly). České televizi a Primě se naopak dařilo. Větší růst zaznamenala ČT, jejíchž šest programů si v souhrnném podílu na publiku od 15 do 54 let polepšilo o 1,61 procentního bodu na hodnotu 22,40 procenta (klesala pouze zpravodajská ČT 24). Skupina Prima vzrostla o rovný jeden procentní bod na kumulovaný podíl 23,28 procenta a s výjimkou Primy Zoom stoupaly všechny její kanály.

Kanály – průměrné podíly (40. týden 2014)
Graf podílu kanálů (40. týden 2014)
Graf podílu skupin (40. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 40. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s prvním říjnovým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila ČT 2. Její podíl vzrostl o 0,97 procentního bodu na hodnotu 4,61 procenta. Významně stoupl také podíl dětského kanálu ČT :D, a to o 0,68 procentního bodu na 1,54 procenta. Růst o 0,46 procentního bodu na 4,28 procenta zaznamenala i TV Barrandov. Naopak největší meziroční pokles opět vykázala ČT 1, která si pohoršila o 2,33 procentního bodu na hodnotu 13,32 procenta. Významnější pokles zaznamenala i zpravodajská ČT 24 (o 0,76 procentního bodu na 3,65 procenta) a hlavní kanál Novy, který klesl o 0,64 procentního bodu na hodnotu 25,39 procenta.

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let meziročně nejvíce rostla skupina Prima. Polepšila si o 0,72 procentního bodu na hodnotu 23,00 procenta a kromě Primy Cool zaznamenaly růst všechny její televizní kanály. Jen o něco menší nárůst podílu zaznamenala skupina Nova, která si polepšila o 0,69 procentního bodu na 34,93 procenta. Jako jediná z „velké trojky“ klesala Česká televize, která si meziročně pohoršila o 0,73 procentního bodu na hodnotu 25,87 procenta. Může za to především výrazný propad Jedničky, který nevyrovnal mírný nárůst tematických kanálů (s výjimkou ČT 24).

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizí nejvíc polepšilo dětské Déčko, jehož celodenní podíl vzrostl o 1,29 procentního bodu na 2,69 procenta, tedy téměř na dvojnásobek loňské hodnoty. Významněji si polepšil i Smíchov ze skupiny Nova, jehož podíl vzrostl o 0,81 procentního bodu na hodnotu 2,71 procenta a stává se stabilní trojkou skupiny Nova v této cílové skupině. Opačným směrem se vydala ČT 1, která se meziročně propadla nejvíc z českých televizí – o 1,10 procentního bodu na 10,89 procenta. Výrazný propad zaznamenal i hlavní kanál Novy, a to o 0,82 procentního bodu na hodnotu 26,96 procenta. Zpravodajská ČT 24 klesla o 0,76 procentního bodu na podíl 2,03 procenta.

V souhrnných celodenních podílech celých televizních skupin si všechny tři největší mediální domy v zemi meziročně polepšily. Nejvíce rostla skupina Prima, jejíž podíl stoupl o 0,92 procentního bodu na hodnotu 23,28 procenta (s výjimkou Primy Cool stoupaly všechny její kanály). Česká televize si polepšila o 0,37 procentního bodu na kumulovaný podíl 22,40 procenta (na rozdíl od situace v širší kategorii všech dospělých diváků nad 15 let, v níž si ČT meziročně významně pohoršila). Mírný nárůst vykázala i skupina Nova: o 0,22 procentního bodu na 38,18 procenta, přičemž ale její hlavní kanál i Nova Cinema meziročně klesaly.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).