Hlavní navigace

Podzimní identy televize Prima: Na první dobrou?

31. 8. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Na první dobrou jsou nové sezónní identy TV Prima sice čisté, ale o ničem. Pomocí: je PRIMA být “něco” se Prima komunikovala před víc než deseti lety. Je to krok zpátky. Vizuálně, nápaditostí, grafickým systémem, vším.

K vidění je předpokládám pouze část, ale na zadek si z toho asi sednout nedá. Celé to působí, jakoby Prima nevěděla, co chce být. Takže točící se tváře a úsměvy hvězd – tím se nedá nic zkazit. Ano. Ale dál?

Kdysi byl výzkum, jak lidé vnímají jednotlivé televize, přirovnáním k ženám. Nova byla sebevědomá, přímočará dáma. Prima popelka, puťka. To bylo před mnoha lety a Prima se právě nejen programovým, ale i vizuálním (a selfovacím) drajvem rozhodla to té dámě natřít jako vyzrálá čupr baba, která ví, co chce a jde si za tím. Primě se začalo fandit, i dařit. Čísla šla nahoru. Ale asi jí po “pětatřicítce” došel dech a neví, co se sebou. Takže i tyto podzimní identy toto odrážejí. Žádný pořádný highlight (v minulých letech na podzim často postavený na CS talentu, i v grafice). Nic, co by jednotlivé identy výrazněji spojovalo. Tedy kromě: Je prima být něco… Prostě chybí koncept. Nějaká vizuální logika, něco, co vše spojí. Vizuálně jde spíš o chaos – občas je typografie v pozadí, občas ne. Toto jsou tváře televize na hromadě. Hezky (občas ztuhle) natočené. Ale prázdné. Jak říká herec Kraus v making of – “…jsem vysmátý jak lečo, musel jsem ukázat 150 úsměvů…” Ale úsměv neznamená srandu, žejo.

Where, where, where is logo?

A překvapivě v identech chybí i to zásadní vizuální pojítko – logo. Což je základní identifikátor stanice a zde je PRIMA napsáno fontem v textu …je Prima být cosi… plus odkaz na web (nechápu, co to dělá v identech). Ale chybí logo. Prostě v identech není. Základní prvek všeho v televizním motion designu. Odvážné.

BRAND24

Musím říci, že mne takovýto výsledek jako první výstup pod vedením Michala Paciny překvapuje. Překvapuje mne to tuplem v zemi, kde máme minimálně evropský unikát, a tím je studio Oficina – tolik Promaxu, jako mají oni, to se jen tak nevidí. Překvapuje mne, že si nějaká televize nenechá komplet vizuály dělat právě tímto studiem, výhradně.  Zásadní totiž je si uvědomit, proč Oficina uspěje skoro s každou prací, kterou do soutěže pošle: jejich práce nejsou jen hezké, ale mají taky myšlenku a koncept. Pětka, Film+, Cool, Love, Art, Z1, redesign ČT z 2007. Veškerou tuto práci spojuje to, že za obrazem je propracovaný, promyšlený nápad, který vychází z postoje – čím chce ta televize být. To na Primě nevidím. Tápe a s ní bude tápat i divák. Jo, mají své hvězdy. A?

Glosa vznikla na vyžádání redakce. Zítra DigiZone.cz přinese rozhovor s kreativním ředitelem FTV Primy Michalem Pacinou, jehož tým nové identy Primy vytvořil.

Líbí se vám nový vizuál a identy hlavního kanálu Primy?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Televizní a filmový producent. PROMAX/BDO: silver s ČT+ 2007, shortlist ÓČKO 2013. Začínal v roce ‘94 jako asistent střihu v selfpromotion a grafice.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).