Hlavní navigace

Peoplemetry od Nielsenu míří do českých domácností, do listopadu jich bude 1 900

28. 5. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Sdružení pro měření sledovanosti, v němž je Nova a agentura Médea, bude mít první ostrá data v lednu 2014. Realizátor průzkumu zahájil nábor domácností do peoplemetrového panelu.

Televize Nova a agentura Médea učinily další krok k vlastnímu měření televizní sledovanosti. Agentura Nielsen, kterou vybraly prostřednictvím svého Sdružení pro měření sledovanosti (SPMS), oznámila, že zahájila rekrutaci domácností do svého panelu pro měření televizní sledovanosti v České republice. Celkem bude čítat 1 900 domácností, což je obdobné číslo jako u již existujícího panelu společnosti Mediaresearch, která zajišťuje měření televizní sledovanosti pro Asociaci televizních organizací (ATO).

K TÉMATU: Peoplemetry pro Novu a Médeu bude provozovat agentura ACNielsen. Podepsala smlouvu

“Parametry panelu, čítajícího 1 900 domácností, jsou stanoveny na základě rozsáhlého televizního průzkumu, který Nielsen provádí společně se svým partnerem společností SC&C. Panel plně reprezentuje sociodemografickou strukturu českých domácnostní a jejich chování při sledování televizního vysílání,” uvedla agentura Nielsen, jež se neúspěšně účastnila předloňského tendru na realizátora nové vlny měření televizní sledovanosti pro ATO. Po jejím vyřazení kvůli formálním nedostatkům v přihlášce do soutěže začala Nova zpochybňovat celý tendr a nakonec z ATO ke konci loňského roku vystoupila.

ČTĚTE TAKÉ: Další krok k “nováckým” peoplemetrům: Nielsen si dělá sociodemografický výzkum

BRAND24

Nielsen poté vyhrál tendr SPSM, které Nova založila s agenturou Médea, a bude realizovat konkurenční projekt měření sledovanosti. „V České republice využíváme speciální motivační programy, které nám umožní pokrytí všech segmentů populace včetně mladých domácností. Panel poskytne SPMS ta nejpřesnější data o televizní sledovanosti,“ tvrdí Kyriakos Kyriakou, generální ředitel Nielsen pro Českou republiku a střední Evropu. Všech 1 900 peoplemetrů bude v českých domácnostech instalováno do letošního listopadu, první oficiální data SPMS dostane v lednu 2014.

Nova nyní na základě smlouvy nadále odebírá data od ATO, i když už není jejím členem. Podle informací DigiZone.cz má předjednánu i možnost prodloužení smlouvy na nákup dat na první pololetí příštího roku, kdy už bude mít i data z vlastního průzkumu od agentury Nielsen.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).