Výrobce plazmových televizorů Panasonic chce být do roku 2018 nejlepší firmou na trhu s televizory v oblasti zelených inovací. Hospodářským novinám to řekl předseda představenstva a výkonný ředitel evropské centrály Panasonicu Laurent Abadie. Firma však staví především na výrobě plazmových televizí, které jsou vyhlášené vysokou spotřebou. Podle Abadieho to v současné době už zdaleka neplatí.
K TÉMATU: Zakáže EU plazmové televize? Jsou prý energeticky příliš náročné
Díky neustálému vývoji jsou rozdíly mezi spotřebou stejně velkých LCD a plazmových obrazovek zanedbatelné. Naše padesátipalcová 3D plazmová televize má spotřebu kolem 200 W, to je na tak obrovskou úhlopříčku skvělý výsledek. Spotřeba mezi staršími a novými modely klesla o více než 50 procent,
upozorňuje šéf evropské centrály Panasonicu.
Příklon k ekologičtější výrobě a menší spotřebě je podle Abadeiho logický. Je to přirozené. Panasonic je japonská společnost a důraz na soulad s přírodou je pro Japonsko typický. Zároveň jde ale o obchodní rozhodnutí. Zákazníci jsou na oblast ekologie, a zejména spotřeby energie citliví a díky tomu se zde otevírá obrovský prostor pro nový byznys,
míní šéf Panasonicu pro Evropu, mimochodem první Evropan v této funkci.