Hlavní navigace

Pál Milkovics: Těžké časy skončily, připravujeme nové projekty

19. 4. 2016
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Pál Milkovics, ředitel společnosti CE Media, která provozuje televizní stanice Mňam a Mňau, se poslední čtyři měsíce kontaktu s médii spíše vyhýbal.

Nyní ale Milkovics věří, že se mu povedlo odrazit ode dna, a netají se dokonce ambiciózními plány nejen v produkci vlastního obsahu, ale i v expanzi svých televizních aktivit.

Jaká je současná situace kolem televizí Mňam a Mňau?

Přežili jsme. Byli jsme ve velmi těžké situaci, když nevyšla domluva s Leošem Marešem na exkluzivní talk show, ocitli jsme se před rozhodnutím, jestli se úplně nestáhnout z českého trhu. Hodně lidí nám předpovídalo konec, zmiňovali osud televize Pětka nebo Metropol a tipovali, že dopadneme stejně jako jmenované stanice.

Je pravda, že free to air kanálů je v českém televizním éteru celkem dost.

Je jich hodně. Proto musíte být buď lepší než ostatní, nebo nabízet unikátní obsah jako Mňau TV.

Podle diváckých ohlasů se zdá, že cílová skupina pro Mňau TV v České republice existuje…

Mňau TV zatím není v peoplemetrovém měření, ale věřím, že se na trhu neztratí. Od vstupu do peoplemetrového panelu si v případě Mňau TV hodně slibuji a znalost našeho publika nám určitě hodně pomůže.

Jakého podílu by podle vás mohla dosáhnout?

Nechci hádat, chci být příjemně překvapen. Zatím na Mňau TV není žádná reklama, o jejím prodeji aktuálně vyjednáváme. Naším aktuálním cílem je dostat se do povědomí diváků a zapojit je do tvorby programu. Už teď nám chodí spousty diváckých videí a některá jsou opravdu vynikající a takřka všechna jsou prostě roztomilá.

Tak Češi domácí zvířata milují.

Na ulicích českých měst potkávám opravdu hodně čtyřnohých miláčků, možná nejvíc v celé Evropě.

I byznys spojený s chovatelskými potřebami je hodně velký.

Ale my nechceme tahat peníze od majitelů zvířat, chceme jim nabízet zajímavý obsah a k němu prodávat reklamu. Nezajímá nás byznys spojený s domácími zvířaty, zajímá nás prodej televizní reklamy.

Takže vaším základním byznysem model je prodej reklamy?

Ano.

V tom případě ale hodně závisí na penetraci vašich stanic.

Distribuci Mňam TV považuji za velmi dobrou, vysílá takřka na všech platformách. Mňau TV vysílá v multiplexu 4 a u UPC. S její distribucí teprve začínáme.

Dočkáme se Mňau TV na satelitu?

Mňau TV zatím na satelitu není. Aktuálně jednáme se Skylinkem a stanice se v satelitní distribuci určitě objeví ať tak nebo tak. Mňam TV už u Skylinku vysílá a stejně se chceme domluvit i v případě Mňau TV.

Mňam už vysílá víc než rok. Jak ten první rok hodnotíte?

Výsledky nejsou takové, jaké jsme očekávali. Až do loňského listopadu šlo všechno dobře, ale po krachu show Leoše Mareše se slibně rozjetý vlak zastavil. Museli jsme propustit nějakých patnáct lidí. A poslední čtyři měsíce už šlo jen o to, zda přežijeme, nebo ne, a na výsledcích to bylo poznat. Přestali jsme vyrábět vlastní programy a vysílali jen samé reprízy.

Ale přežili jste.

Ano. Vypořádali jsme se s většinou věřitelů. Dokonce jsem byl minulý týden na veletrhu MIPTV v Cannes a koupil několik zajímavých obsahových formátů. Nemohu zatím prozradit žádné podrobnosti, vše zveřejníme během pár týdnů. Rozjeli jsme i natáčení vlastních programů, které chceme víc posunout do life stylu, nevěnovat se jen vaření. Na jejich přípravě pracujeme posledních pár týdnů.

Takže těžké časy skončily?

Byli jsme ve velmi složité situaci, i já sám jsem začal pochybovat, jestli se nám povede přežít. Ale věřím, že se nám povedlo odrazit ode dna.

Jak jste spokojeni s Media Clubem, který prodává reklamu na Mňam TV?

Velmi.

Prodáváte si reklamu i sami?

Ne. Spotovou reklamu na Mňam TV prodává výhradně Media Club. Po vlastní linii řešíme sponzoring a alternativní formy reklamy. S Media Clubem máme velmi dobré a profesionální vztahy. To, že se nám povedlo přežít, je z velké části i jejich zásluha.

Reklamu na Mňau TV budete chtít také prodávat přes Media Club?

Domluveni zatím nejsme, ale doufám, že ano.

O prodeji reklamy po vlastní linii nepřemýšlíte?

Samozřejmě, že přemýšlíme. Ale když něco funguje, necítím potřebu to měnit. Přemýšlíme o alternativních způsobech, jak vydělat peníze, ale ne skrze spotovou reklamu.

Třeba formou teleshoppingu?

U teleshoppingu, jak je provozován v České republice, považuji za velký problém nízkou kvalitu zboží a zákaznického servisu. Věřte mi, že peníze potřebujeme, ale nechceme je získávat jakýmikoli způsoby. Teleshopping je potřeba pojmout úplně nově.

Třeba připravit svůj vlastní.

Přesně tak. Skrze Mňam TV se dá prodávat zajímavé zboží, napadá mě třeba designové nádobí nebo kuchyňské potřeby. Ale určitě to nesmí vypadat tak, že koupím kontejner zboží z Číny a natisknu na něj logo Mňam TV.

To by byl spíš merchandising…

To je zase jiný segment a až se etablujeme na českém trhu, budeme se mu určitě věnovat. Ale abych se vrátil k teleshoppingu – intenzivně o něm uvažujeme, určitě ho chceme provozovat, ale rozhodně nechceme prodávat kdejaký odpad.

Nemluvili jsme zatím o IPTV platformě. Jednáte s O2 nebo T-Mobilem?

Zatím ne, protože nemáme dostatek zajímavého obsahu. Do budoucna se ale chceme do těchto platforem dostat. Aktuálně jsme zahájili výrobu videoobsahu, konkrétně krátkých instruktážních videí o vaření. Třeba jak vyrobit cheesecake v minutovém videu. Tato videa chceme umístit v OTT platformách. To je cesta, kterou se chceme aktuálně vydat a na které poslední týdny intenzivně pracujeme. Výsledek ale nechceme vysílat on-air.

Takže formou nějaké SVoD služby?

To ne. Věřím, že obsah by měl být zdarma, hlavně když se bavíme o českém trhu. Český spotřebitel nechce platit ani zadávat někde údaje z kreditní karty. A nás nezajímají peníze od diváků, my chceme peníze od inzerentů. Proto chceme nabízet stovky videí ve zmiňovaném formátu a zdarma.

Na vašem webu?

Ne, prostřednictvím videotéky Prima Play.

A také pomocí aplikace pro hybridní televizi?

V HbbTV platformě ještě nefigurujeme. Osobně si o ní chci zjistit více informací a zjistit, co nám může přinést. To, že je hybridní televize zrovna aktuálním trendem, neznamená, že do ní musíte bezhlavě skočit. Zvlášť když sami nemáme peněz nazbyt.

Ale platformy jako IPTV nebo HbbTV mohou poskytnout detailnější údaje o sledovanosti vašich stanic…

Ale pro spotovou reklamu je mnohem důležitější peoplemetrový panel. Ostatní výsledky mě zatím nezajímají.

Třeba O2 deklaruje dvě stě tisíc zákazníků, to není malá skupina.

Ale pro jejich oslovení potřebuji speciální obsah. Nemohu jim nabídnout dvacet videí, chci je oslovit se stovkami videí a k tomuto číslu se už pomalu blížíme.

Jaká čísla generuje v peoplemetrech Mňam TV?

Výsledky jsou hodně proměnlivé, share Mňam TV se pohybuje mezi 0,1 a 0,4 procenta.

Jak hodnotíte první čtvrtletí letošního roku?

S médii mluvím po čtyřech měsících. Naše situace je stále obtížná, ale věřím, že se nám povedlo obhájit naši existenci. I když minulé měsíce byly složité, jasně se ukázalo, na koho se můžeme spolehnout a na koho ne. Bez našich partnerů bychom to určitě nezvládli. A zažili jsme i takové firmy, které se na našem neštěstí ještě snažily vydělat. Na druhou stranu jsme dlužili peníze třeba i našim kameramanům, ale oni to dokázali vydržet a spolupracují s námi i nadále. I když to nebylo příjemné, přestálá krize nám jasně ukázala, kdo je kdo.

BRAND24

Jaké novinky plánujete pro nejbližší dobu?

Během května by Mňam i Mňau TV měly vstoupit na slovenský trh, což už plánujeme déle. A v blízké budoucnosti chceme spustit třetí kanál, který by ale měl být na rozdíl od Mňau a Mňam placeným.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).