Hlavní navigace

Olympiáda srazila týdenní podíly Novy a Primy na letošní minimum

17. 2. 2010
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
17. 2. 2010

UNVITŘ GRAF A TABULKA Televizním obrazovkám zjevně kralují Zimní olympijské hry ve Vancouveru. Minulý týden pomohly veřejnoprávním programům ČT 2 a ČT 4 k nejlepším výsledkům v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku za poslední půlrok, zatímco pro Novu a Primu znamenaly pád na letošní týdenní minima.

Nejvíce olympiáda pomohla programu ČT 2. Minulý týden ho po celý den sledovalo v průměru 9,34 procenta dospělého publika, což představuje oproti předminulému týdnu nárůst o 4,24 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin si Dvojka udržela nadprůměrný podíl 8,11 procenta. Sportovní kanál ČT 4 dosáhl celodenního průměrného podílu 2,27 procenta, což je o 0,33 procentního bodu více než minule. Během prime time podíl Čtyřky klesl na 1,38 procenta.

ČT 1 si kvůli olympiádě příliš nepohoršila. Minulý týden ji po celý den sledovalo v průměru 18,80 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize. To představuje pokles o 0,11 procentního bodu (ale meziročně o 1,6 procentního bodu). Ve večerních časech průměrný podíl ČT 1 stoupl na 21,05 procenta. Mírný pokles zaznamenala také zpravodajská ČT 24. V celodenních číslech o 0,23 procentního bodu na hodnotu 2,56 procenta, v prime time dosáhla průměrného podílu 1,53 procenta.

Celodenní podíly českých televizí na publiku starším 15 let za minulý týden. Zkratka ATM představuje televizní stanice zastupované agenturou AT Media: Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, Tv Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film. (Zdroj: www.ato.cz)

Olympiáda nejvíc uškodila televizi Nova, kterou minulý týden sledovalo po celý den v průměru 33,95 procenta dospělého publika, což představuje mezitýdenní pokles o 2,73 procentního bodu (a meziročně o 5,76 procentního bodu, ale musí se brát v úvahu, že loni touhle dobou nebyla olympiáda). Během prime time průměrný podíl Novy poskočil na 39,26 procenta. Lépe se dařilo Nově Cinema: v celodenních číslech dosáhla podílu 2,61 procenta (nárůst o 0,15 procentního bodu) a v prime time dokonce 2,79 procenta.

TABULKA: Vývoj podílů českých televizí na sledovanosti za jednotlivé týdny roku 2010

Nepříjemný pokles postihl také televizi Prima, která se stejně jako Nova dostala v celodenních číslech na svoje letošní minimum: 14,56 procenta. Oproti předminulému týdnu jde o pokles o 1,05 procentního bodu. V hlavním vysílacím čase dosáhla Prima ještě horšího podílu: 13,22 procenta. Pokles se nevyhnul ani Primě Cool, která v celodenních číslech vykázala podíl 1,78 procenta (pokles o 0,11 procentního bodu), ale v prime time 1,97 procenta.

BRAND24

Televize Barrandov se zřejmě ustálila na dlouhodobě stabilních číslech, aniž by zopakovala úspěch ze závěru loňského roku a atakovala hranici čtyřprocentního celodenního podílu na dospělém publiku. Minulý týden dosáhla v celodenních číslech podílu 3,58 procenta, což znamená pokles o 0,24 procentního bodu, a v hlavních večerních časech dokonce klesla pod tříprocentní hranici s výsledkem 2,96 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize, zastupované agenturou At Media (Spektrum, Minimax, Sport 1, TV Paprika, AXN, Film+, Disney Channel, Hallmark, TV Deko, Zone Romantica, MGM, Public TV a CS Film), dosáhly minulý týden souhrnného celodenního podílu 1,84 procenta, což je o jednu setinu procentního bodu více než minule. Během prime time jejich průměrný podíl klesl na 1,22 procenta. Ostatní malé televize vykázaly souhrnný celodenní podíl 8,71 procenta (pokles o 0,26 procentního bodu), v hlavním vysílacím čase pak oslovily 6,51 procenta dospělého publika.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).