Hlavní navigace

Olympiáda nejvíc škodí Nově. Minulý týden ale klesali všichni kromě ČT Sport a ČT 2

17. 2. 2014
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Nově se i přes silnou konkurenci ČT Sport podařilo udržet pozici lídra a obsadila kompletní žebříček deseti nejsledovanějších pořadů týdne

Mezitýdenní vývoj (vs. 6. týden 2014)

Cílová skupina 15+

Hlavní kanál Novy nejvíce doplácí na olympijské vysílání České televize. Minulý týden klesal v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíc ze všech televizí: oproti předminulému týdnu si pohoršil o 2,89 procentního bodu na hodnotu 20,35 procenta. Přesto si udržel pozici nejsledovanější české televize. Klesaly i všechny ostatní programy s výjimkou olympijských kanálů ČT SportČT 2. Nejvíce rostla ČT Sport, a to o 7,43 procentního bodu na podíl 18,30 procenta, mírný růst o 1,43 procentního bodu na hodnotu 5,32 procenta vykázala ČT 2.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Kterým televizím minulý týden nejvíc uškodil start olympiády v Soči?

Olympiáda pomohla České televizi k jasnému vítězství v souhrnném celodenním podílu všech jejich kanálů. U publika staršího 15 let dosáhla kumulovaného podílu 41,83 procenta, což bylo o 7,20 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Skupina Nova si oproti tomu pohoršila o rekordních 4,08 procentního bodu na podíl 26,90 procenta a klesla na pozici dvojky na trhu. Mírnější pokles o 1,77 procentního bodu na hodnotu 18,14 procenta zaznamenala i skupina Prima, která zůstala na třetí pozici. Hlavní kanál Primy přitom klesal méně než ČT 1, která si pohoršila o 1,13 procentního bodu (Prima o 1,06 procentního bodu).

Top 10 všechny stanice (7. týden 2014)

Cílová skupina 15–54

V mladší cílové skupině diváků od 15 do 54 let, na kterou programově i obchodně cílí skupina Nova, minulý týden opět nejvíce klesal hlavní kanál Novy. Pohoršil si o 3,95 procentního bodu na hodnotu 21,78 procenta a těsně se mu přiblížila ČT Sport. Ta vykázala celodenní průměrný podíl 21,03 procenta a mezitýdenní růst o 9,04 procentního bodu. Ze všech televizí měřených peoplemetry rostla už jen ČT 2, rovněž s olympijským programem. Polepšila si o 2,31 procentního bodu na podíl 5,63 procenta. Ze všech poklesů ostatních programů je třeba zmínit Novu Cinema, která klesla o významných 1,27 procentního bodu na podíl 3,97 procenta.

Také v této mladší divácké kategorii si minulý týden uzmula skupinové vítězství ČT, když jejích šest volně šířených programů sledovalo denně v průměru 40,81 procenta publika. To je o 9,76 procentního bodu více než v předminulém týdnu. Skupina Nova si oproti předminulému týdnu pohoršila o 5,76 procentního bodu na kumulovaný podíl 29,37 procenta a odsunula se na pozici dvojky na trhu. Mírněji klesala skupina Prima na pozici trojky trhu: oproti předminulému týdnu si pohoršila o 2,07 procentního bodu na hodnotu 16,53 procenta.

Kanály – průměrné podíly (7. týden 2014)
Graf podílu kanálů (7. týden 2014)
Graf podílu skupin (7. týden 2014)

Meziroční vývoj (vs. 7. týden 2013)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání se sedmým týdnem loňského roku si v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila ČT Sport. Vzrostla o 13,94 procentního bodu na hodnotu 18,30 procenta. Naopak největší pokles vykázal hlavní kanál Primy a ČT 1, které si pohoršily shodně o 3,67 procentního bodu na podíl 12,09 procenta (Prima), respektive 13,33 procenta (ČT 1). Významně klesal i hlavní kanál Novy, a to o 2,91 procentního bodu na hodnotu 20,35 procenta. Meziročně rostla už jen ČT 2, a to o 1,43 procentního bodu na 5,32 procenta, Smíchov (o 0,37 procentního bodu na hodnotu 1,01 procenta) a televize zastupované agenturou Atmedia (o 1,01 procentního bodu na 2,97 procenta).

Z pohledu tří největších televizních skupin v zemi a meziročního vývoje jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku starším 15 let se nejlépe vedlo České televizi. Díky olympijskému vysílání si polepšila o rekordnich 11,65 procentního bodu na hodnotu 41,83 procenta. Naopak skupina Nova meziročně klesla o 2,39 procentního bodu na kumulovaný podíl 26,90 procenta. Ještě významnější pokles zaznamenala skupina Prima, která si pohoršila o 6,84 procentního bodu na hodnotu 18,14 procenta. Kromě hlavního kanálu se na něm nejvíce podílel dokumentární kanál Prima Zoom, který loni krátce po svém startu dosahoval rekordních výkonů.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2014)

Cílová skupina 15–54

U mladší cílové skupiny diváků od 15 do 54 let si meziročně opět nejvíc polepšila ČT Sport, díky olympijskému vysílání její průměrný celodenní podíl vzrostl o rekordních 16,45 procentního bodu na hodnotu 21,03 procenta. Rostla také ČT 2, ale o poznání méně: polepšila si o 1,77 procentního bodu na podíl 5,63 procenta. Nepatrně meziročně vzrostl i podíl Smíchova: o 0,47 procentního bodu na hodnotu 1,52 procenta. Naopak největší meziroční pokles u mladšího publika zaznamenal hlavní kanál Novy, jehož podíl klesl o 4,17 procentního bodu na 21,78 procenta. Významně klesla i Prima (o 3,36 procentního bodu na 9,17 procenta), Prima Cool (o 2,30 procentního bodu na 3,93 procenta) a ČT 1 (o 2,26 procentního bodu na 10,45 procenta).

V meziročním srovnání celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si nejlépe vedla Česká televize. Oproti sedmému týdnu 2013 si polepšila o 16,70 procentního bodu na hodnotu 40,81 procenta. Obě velké komerční televizní skupiny meziročně klesaly. Nejvíc Prima na pozici trojky na trhu, která si pohoršila o 8,80 procentního bodu na podíl 16,53 procenta, mírněji Nova (o 4,79 procentního bodu na 29,37 procenta).

Tabulka týdenních podílů kanálů (2014)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).