Hlavní navigace

Novu Cinema první týden v DVB-T sledovalo více diváků než ČT 24

29. 12. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
29. 12. 2008

UVNITŘ TABULKA A GRAF Filmovému kanálu Nova Cinema se první týden po zařazení do zemské digitální sítě 2, v níž vysílá společně s Novou a Primou na téměř polovině území České republiky, podařilo oslovit více diváků než zpravodajský kanál ČT 24 nebo sportovní stanici ČT 4, které rovněž vysílají z pozemních digitálních vysílačů. Alespoň v hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin jí dalo přednost více dospělých diváků než těmto dvěma programům.

GRAF: Podíl českých televizí na sledovanosti za 51. týden 2008 (PDF, 23kB)

V týdnu od 15. do 21. prosince oslovovala Nova Cinema denně v průměru 1,32 procenta diváků starších patnácti let, což je o 0,45 procentního bodu více než týden předtím. Během prime time průměrný podíl Novy Cinema na dospělém publiku sice klesl na 1,22 procenta, ale podíly ČT 4 a ČT 24 nedosáhly ani jednoprocentního bodu. Nova Cinema paradoxně ubrala nejvíce diváků televizi Nova.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti českých televizí za celý rok 2008

Průměrný celodenní podíl Novy na dospělých divácích dosáhl týden před Vánoci hodnoty 39,38 procenta, o 1,17 procentního bodu méně než při předchozím měření. V hlavním vysílacím čase pak Novu v průměru sledovalo 42,63 procenta dospělých diváků, kteří trávili večer u televize (obvyklý průměr bývá okolo 44 procent). Televize Prima naopak Nova Cinema téměř neublížila: v celodenním podílu na dospělých divácích dosáhla hodnoty 17,46 procenta, jen o 0,11 procentního bodu méně než minule. V prime time průměrná podíl Primy naopak stoupl na 18,11 procenta.

Stoupal naopak zájem o první program České televize. V celodenních číslech na 20,20 procenta, což je o 0,48 procentního bodu více než v druhém prosincovém týdnu. V hlavním vysílacím času průměrný podíl ČT 1 ještě stoupl na 22,06 procenta. Ztrácela však ČT 2: v celodenních číslech dosáhla podílu 5,22 procenta, o sedm setin procentního bodu méně než v předchozím týdnu. Během prime time podíl ČT 2 ještě klesl na průměrných 4,48 procenta.

BRAND24

Zpravodajský kanál ČT 24 dosáhl průměrného denního podílu 1,56 procenta, čímž si oproti minulu polepšil o devět setin procentního bodu. Během prime time ale jeho podíl klesl na 0,83 procenta. Sportovní kanál ČT 4 dosáhl v celodenním číslech podílu 1,18 procenta, o čtyři setiny procentního bodu méně než ve druhém prosincovém týdnu. V hlavním večerním čase podíl ČT 4 klesl na průměrných 0,78 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize vykázaly ve třetím prosincovém týdnu lepší výsledky než v druhém. Po celý den je sledovalo v průměru 13,68 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize, což je o 0,37 procentního bodu více než týden předtím. V hlavním vysílacím čase ale jejich podíl klesl na průměrných 9,89 procenta.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).