Hlavní navigace

Nově se minulý týden nedařilo, NHL jí srazila průměrnou sledovanost

8. 10. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 115393
8. 10. 2008

UVNITŘ GRAF A TABULKA Risk s přímým přenosem zahajovacího zápasu NHL v Praze televizi Nova nevyšel. Nejen že tento zápas o sobotním prime time sledoval jen půlmilion diváků, ale zároveň se tento výkyv negativně podepsal na celkovém průměrném celodenním podílu Novy na diváckém publiku. Oproti předchozímu týdnu si Nova u diváků starších patnácti let pohoršila o více než dva procentní body a dosáhla podílu 37,15 procenta.

GRAF: Podíl českých televizí na sledovanosti ve 40. týdnu 2008 (PDF, 23kB)

V hlavním vysílacím čase od 19 do 23 hodin se Nově přeci jenom dařilo trochu lépe, ale průměrný podíl 40,93 procenta také nepatří k jejím nejlepším. Oproti tomu podíly všech ostatních televizí měřených peoplemetry, s výjimkou zpravodajského kanálu ČT 24, stoupaly. Například televize Prima v celodenním průměrném podílu na divácích starších patnácti let dosáhla hodnoty 18,55 procenta, což je o 0,2 procentního bodu více než v předchozím týdnu. V prime time ale Prima oslovovala v průměru jen 16,92 procenta dospělého publika.

Posilovaly také programy České televize. Kanál ČT 1 dosáhl průměrného celodenního podílu na publiku ve výši 21,67 procenta, což je o 0,45 procentního bodu více než minule. V hlavním vysílacím čase ČT 1 zaujala v průměru 23,57 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili večer u televize. ČT 2 dosáhla průměrného celodenního podílu 6,71 procenta – o 1,09 procentního bodu více než minulý týden. Během prime time však podíl ČT 2 na divácích starších patnácti let klesl na 5,90 procenta.

TABULKA: Vývoj týdenní sledovanosti všech českých televizí za celý rok 2008

Digitální kanál ČT 4 Sport oslovoval minulý týden v průměru 1,08 procenta diváků starších patnácti let, kteří trávili čas u televize (o 0,25 procentního bodu více než minulý týden). V hlavním vysílacím čase to bylo dokonce 1,30 procenta dospělého publika. Zájem o zpravodajský kanál ČT 24 minulý týden mírně klesl z 1,53 na 1,37 procenta diváků starších patnácti let, kteří sledovali televizi. V prime time si ČT 24 ještě pohoršila na 0,86 procenta.

BRAND24

Historického rekordu v průměrném týdenním podílu na trhu dosáhl filmový kanál Nova Cinema. V uplynulém týdnu jej po celý den sledovalo v průměru 0,58 procenta diváků starších patnácti let, kteří zrovna trávili čas u televize (nárůst o 0,13 procentního bodu). Ve večerních časech tento podíl mírně klesl na 0,52 procenta.

Malé kabelové a satelitní televize obsažené v balíčku „ostatních televizí“ si minulý týden ladilo po celý den v průměru 12,89 procenta diváků starších patnácti let, což je o 0,19 procentního bodu více než předminulý týden. V hlavním vysílacím čase je upřednostňovalo 9,99 procenta dospělého publika.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).