Hlavní navigace

Nova pokračuje v růstu, nedaří se kanálům z rubriky Ostatní

12. 9. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: Karel Choc
UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – V meziročním srovnání si nejhůře vedou programy FTV Prima, u mladších diváků ztratily téměř dvě procenta podílu.

Mezitýdenní vývoj (vs. 35. týden 2016)

Cílová skupina 15+

Nejlépe si ve srovnání s minulým týdnem vedla hlavní Nova, která svůj podíl navýšila o 1,23 procenta. Podzimní sezóna svědčí i ČT Sport, která si polepšila přesně o jedno procento. Třetího nejvýraznějšího nárůstu se dočkala TV Barrandov, které přibylo 0,33 procenta obecné divácké skupiny. V opačném gardu dopadly nejhůře kanály sdružené v rubrice Ostatní, které přišly o 0,6 procenta diváků starších patnácti let. O 0,84 procenta si pohoršila hlavní Prima a 0,52 procenta diváků ubylo i ČT 1.

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Minulý týden nejvíce ztrácela Česká televize, rostla Nova i Prima

I z pohledu televizních skupin se nejlépe vedlo Nově, která si k dobru připsala 1,37 procenta a celkem oslovila 30,4 procenta obecné divácké skupiny. Posílily i kanály TV Barrandov, kterým přibylo 0,44 procenta a jejich celkový podíl činil 7,62 procenta. Mírně posílila i Česká televize, která poskočila o 0,09 procenta, což vcelku činilo podíl 28,68 procenta. Jediné oslabení tak hlásí skupina Prima, která přišla o 1,5 procenta obecné cílové skupiny a její celkový podíl tvořil 21,35 procenta.

TOP 10 všechny stanice (36. týden 2016)

Cílová skupina 15–54

Vývoj u mladších diváků kopíroval obecnou diváckou skupinu, také zde nejvíce bodovala hlavní Nova, která si připsala 1,71 procenta. Na druhém místě skončila ČT Sport s přírůstkem 1,29 procenta. A třetí je opět TV Barrandov, jejíž podíl se navýšil o 0,44 procenta. Na opačné straně žebříčku opět nejvíce diváků ubylo kanálům sdruženým v rubrice Ostatní, které oslabily o 1,1 procenta. Nedařilo se ani ČT 1, která přišla o 0,65 procenta podílu, a Primě Max, které ubylo 0,59 procenta mladší cílové skupiny.

MINULÝ ROK: Prima minulý týden přeskočila ČT 1 a stala se druhou nejsledovanější televizí v Česku

Mezi televizními skupinami oslabila pouze Prima, která přišla o 1,77 procenta mladší cílové skupiny a její podíl tvořil 21,35 procenta. Nejlépe si vedla Nova, která si polepšila o 2,16 procenta své primární obchodní skupiny a celkem oslovila 35,89 procenta. Posílily kanály TV Barrandov, a to o 0,54 procenta na finálních 5,16 procenta. Téměř na svém zůstala Česká televize, která poskočila o 0,03 procenta na celkových 22,3 procenta.

Kanály – průměrné podíly (36. týden 2016)
Graf podílu kanálů (36. týden 2016)
Graf podílu skupin (36. týden 2016)

Meziroční vývoj (vs. 37. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Z meziročního srovnání vyšla nejhůře hlavní Prima, která přišla o 2,56 procenta podílu. Oslabily i kanály z rubriky Ostatní, a to o 1,23 procenta. Třetí nejhorší výsledek pak zaznamenala ČT 24, která odepsala 0,4 procenta obecné divácké skupiny. Tuto ztrátu ale lehce vykompenzovala ČT Sport, která posílila o 1,19 procenta. Dařilo se i novým kanálům TV Barrandov, Kino Barrandov meziročně posílilo o 0,51 procenta a Barrandov Plus o 0,43 procenta.

U televizních skupin si nejlépe vedla Česká televize, která meziročně posílila o 1,37 procenta. Poskočil i podíl TV Barrandov, a to o 1,25 procenta. Lehce oslabila Nova, která přišla o 0,08 procenta obecné cílové skupiny. Nejhůře se tak vedlo kanálům TV Prima, které meziročně ztratily 1,17 procenta diváků starších patnácti let.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2016)

Cílová skupina 15–54

I u mladších diváků ztratila nejvíc hlavní Prima, když přišla o 1,65 procenta mladší cílové skupiny. Druhou největší ztrátu vykázaly kanály sdružené v rubrice Ostatní, které oslabily o 1,07 procenta. Ztrátu 0,59 procenta pak utrpěla i hlavní Nova. Nejlépe si naopak vedla ČT Sport, která posílila svůj podíl o 1,16 procenta. Rostly opět i nové kanály Barrandova, Kino Barrandov o 0,46 procenta a Barrandov Plus o 0,48 procenta.

Mezi televizními skupinami žádná v meziročním srovnání neztrácela, pouze Prima zůstala na úplně stejném podílu jako loni. Takřka na svém je i Nova, která svůj podíl navýšila o 0,01 procenta. Kanály TV Barrandov si meziročně polepšily o 0,47 procenta. Největší nárůst tak vykázala Česká televize, jejíž podíl narostl o 0,81 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2016)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).