Hlavní navigace

Nedělnímu večeru kralovalo finále MS v hokeji 2013, pátek i sobotu ovládla ČT 1

20. 5. 2013
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

UVNITŘ TABULKY – Víkendovou sledovanost výrazně ovlivnilo takřka letní počasí. SuperStar v neděli podlehla finále hokejového šampionátu, i když bylo bez české účasti.

Ani SuperStar, ani Máme rádi Česko – v souboji nedělních hlavních večerních pořadů tentokrát zvítězila ČT Sport s přenosem finále mistrovství světa v hokeji mezi Švédskem a Švýcarskem. Od půl deváté večer jej vidělo v průměru 715 tisíc dospělých diváků, což představovalo 20,62 procenta publika. Z mladších diváků od 15 do 54 let jej upřednostnilo dokonce 24,80 procenta z těch, co seděli u televizní obrazovky. Soutěže na komerčních televizích navíc porazil i reprízovaný příběh Škodná na ČT 1, který od 20 hodin zaujal 663 tisíc dospělých diváků (17,28 procenta publika).

K TÉMATU: Čtvrteční prohru Čechů se Švýcary vidělo 867 tisíc diváků, ČT Sport s podílem 17,87 %

Živě vysílaná SuperStar na Nově se tak od 20:20 hod. musela spokojit s pozicí čtyřky na trhu. Vidělo ji 635 tisíc dospělých diváků, což v danou chvíli odpovídalo 17,69 procentům publika. U mladší cílové skupiny 15 až 54 let sice Nova předstihla ČT 1 a dosáhla podílu 19,35 procenta (příběh Škodná na Jedničce měl v této skupině podíl 12,85 procenta), ale ani to nestačilo na finále hokejového šampionátu. Soutěž Máme rádi Česko na Primě family, která před týdnem souboj nedělních pořadů vyhrála, skončila u dospělých diváků těsně před SuperStar jako trojka na trhu s 657 tisíci diváky (podíl 17,18 procenta, u publika od 15 do 54 let ale jen 14,88 procenta).

ČTĚTE TAKÉ: Finálový duel Evropské ligy UEFA si na ČT Sport ve středu nenechalo ujít 301 tisíc diváků

Premiérový první díl dokumentární série Navždy svoji na ČT 2 vidělo od 20 hodin mírně nadprůměrných 260 tisíc dospělých diváků, což stačilo na podíl 7,02 procenta. Z mladších diváků od 15 do 54 let si ale tuto komediálně laděnou docusoap nenechalo ujít 9,47 procenta publika. Nova Cinema bodovala minisérií Mořský vlk, jejíž druhou část od 21:40 hod. vidělo 210 tisíc dospělých diváků (7,40 procenta publika, u mladších od 15 do 54 let to bylo 6,56 procenta). Jestliže ČT Sport uspěla s finišujícím mistrovstvím světa v hokeji, konkurenční Fanda nahnal body s přenosem závodů Moto GP. Od 13:40 hod. je vidělo 76 tisíc dospělých diváků s podílem 5,44 procenta (u mladších od 15 do 54 let dosáhnul podílu 4,86 procenta).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za neděli 19. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 15,99 15,83 12,70 12,31
ČT 2 4,11 3,24 4,13 4,03
ČT Sport 10,91 14,99 13,14 18,87
ČT 24 4,14 2,62 2,56 1,95
Nova 17,78 22,57 19,74 23,49
Nova Cinema 5,45 4,81 5,93 4,06
Fanda 1,39 0,68 1,21 0,53
Smíchov 1,00 1,01 1,43 1,40
Telka 0,86 0,90 0,87 0,83
Prima family 14,84 15,97 12,31 13,24
Prima Cool 3,44 3,31 4,91 4,57
Prima love 2,24 2,07 2,84 2,76
Prima Zoom 1,75 1,15 1,85 1,14
TV Barrandov 5,10 3,46 4,91 3,27
Atmedia 3,48 2,83 3,04 2,13
ostatní TV 7,52 4,56 8,44 5,43
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za neděli 19. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 35,15 36,67 32,53 37,16
Nova Group 26,48 29,97 29,18 30,31
Prima Group 22,27 22,50 21,91 21,70

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Ani během sobotního večera nepřekonal žádný z nezpravodajských pořadů hranici jednoho milionu diváků. Pěkné počasí vyhnalo od obrazovek zejména mladší cílové skupiny, takže nejsledovanějším pořadem se stal střihový Silvestrovský koktejl na ČT 1, který od 21 hod. vidělo v průměru 790 tisíc dospělých diváků (24,06 procenta publika). Jednička uspěla i po 20. hodině, kdy se v počtu diváků pořadu Šance vzácně vyrovala s Novou – zábavný pořad na ČT 1 i film Chceš mě, chci tě na Nově vidělo 549 tisíc dospělých diváků. V podílu na dospělém publiku měla mírně navrch Šance na Jedničce – 17,85 procenta vůči 17,02 procentům Novy. Výrazně jinak tomu bylo u publika od 15 do 54 let, u kterého jasně zvítězil film na Nově (podíl 24,81 procenta) před vzpomínkovou show Jedničky (podíl 9,78 procenta).

Prima family se musela o sobotním večeru spokojit s pozicí trojky na trhu, její film Deník princezny 2: Královské povinnosti vidělo od čtvrt na devět 455 tisíc dospělých diváků (14,66 procenta publika). ČT Sport zabodoval večerním semifinálovým zápasem mistrovství světa v hokeji mezi Švýcarskem a USA, který od 19 hodin vidělo v průměru 331 tisíc dospělých diváků (12,03 procenta publika, u mladších diváků od 15 do 54 let to bylo dokonce 15,93 procenta). Nad průměr se dostal tradičně i večerní Barrandovský videostop, který od 21 hod. na TV Barrandov sledovalo 208 tisíc dospělých diváků (podíl 6,35 procenta) a pohádka O princezně Jasněnce a létajícím ševci, která od 20 hodin zajistila Nově Cinemě 193 tisíc diváků a podíl 6,13 procenta (u mladších diváků od 15 do 54 let 7,98 procenta).

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za sobotu 18. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 16,98 18,59 12,10 12,05
ČT 2 3,94 3,07 3,35 2,95
ČT Sport 7,29 8,49 7,84 10,15
ČT 24 3,31 2,33 1,81 1,38
Nova 18,45 21,11 22,12 25,62
Nova Cinema 5,63 5,73 6,64 7,47
Fanda 1,46 1,73 1,82 1,96
Smíchov 0,80 0,68 1,15 1,06
Telka 1,15 1,12 1,03 0,66
Prima family 14,04 14,95 13,69 13,69
Prima Cool 3,71 4,22 5,79 7,70
Prima love 2,68 2,64 2,64 2,36
Prima Zoom 2,07 1,62 1,92 1,42
TV Barrandov 6,10 4,69 5,26 2,67
Atmedia 4,08 2,59 3,46 1,66
ostatní TV 8,32 6,44 9,40 7,20
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za sobotu 18. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 31,52 32,48 25,10 26,52
Nova Group 27,49 30,37 32,76 36,78
Prima Group 22,50 23,43 24,04 25,17

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Páteční večer ovládla stejně jako v sobotu ČT 1, které se dokonce podařilo prolomit hranici milionu diváků, ovšem jen u jednoho pořadu. Tím byl seriál Vyprávěj, který od 20 hodin vidělo 1,006 milionu dospělých (30,09 procenta publika a 31,40 procenta u diváků od 15 do 54 let). O něco méně lidí zůstalo i na talk show Všechnopárty, již od 21:30 hod. sledovalo 921 tisíc diváků a 28,30 procenta dospělého publika. Druhou nejsledovanější televizí po 20. hodině byla Nova, jejíž film Flynn Carsen: Honba za Kopím osudu vidělo od 20:20 hod. 574 tisíc dospělých diváků (17,32 procenta publika; u mladých od 15 do 54 let dosáhla Nova podílu 25,74 procenta).

Na Vraždy v Midsomeru na Primě family zbylo opět třetí místo, od čtvrt na devět je vidělo 386 tisíc dospělých diváků (11,68 procenta publika). Tradičně úspěšnější byla až Show Jana Krause, již si od 22:20 hod. nenechalo ujít 651 tisíc dospělých diváků, což představovalo 27,90 procenta z těch, co seděli u televizních obrazovek. Kraus dokonce porazil v počtu diváků i páteční Zprávy FTV Prima a jeho show se stala nejsledovanějším pořadem na všech kanálech FTV Primy. Hlavní kanál Novy mu ale zdatně sekundoval filmem Dannyho parťáci 2, který od 22:10 hod. vidělo 343 tisíc dospělých diváků, ale v podílu na publiku od 15 do 54 let se Krausovi velmi přiblížil (Nova měla podíl 26,9 procenta, Prima family 27,8 procenta).

BRAND24

Velmi úspěšný byl hlavní páteční film na Nově Cinema. Snímek Duch vidělo od 20 hodin 325 tisíc dospělých diváků, což představovalo 9,88 procenta publika. U mladších diváků od 15 do 54 let se podíl vyšplhal až na 13,69 procenta. ČT 2 i Prima Zoom bodovaly přírodovědnými dokumenty. Na Dvojce snímek Medvědí rodina a já zaujal od 20 hodin 269 tisíc dospělých diváků (8,05 procenta publika), Prima Zoom ve stejnou dobu přitáhla k prvnímu dílu minisérie Hluboký oceán 125 tisíc dospělých diváků, což představovalo 3,77 procenta publika.

Celodenní a večerní podíly televizí na publiku za pátek 17. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT 1 17,89 22,81 13,62 18,40
ČT 2 3,90 4,34 3,76 3,61
ČT Sport 1,94 2,46 2,38 2,98
ČT 24 4,44 2,42 2,34 1,20
Nova 23,71 24,73 28,61 29,81
Nova Cinema 5,05 6,91 6,57 9,93
Fanda 1,26 1,39 1,90 2,17
Smíchov 1,02 0,84 1,79 1,55
Telka 0,67 0,62 0,60 0,35
Prima family 16,63 15,15 12,23 10,16
Prima Cool 3,44 3,47 4,34 3,53
Prima love 1,77 0,92 2,35 1,35
Prima Zoom 2,41 2,40 2,59 2,44
TV Barrandov 3,82 3,69 3,80 4,14
Atmedia 3,81 2,74 3,42 1,63
ostatní TV 8,23 5,11 9,67 6,75
Celodenní a večerní podíly televizních skupin na publiku za pátek 17. května 2013 (%)
Televize D15+ (celý den) D15+ (prime time) D15–54 (celý den) D15–54 (prime time)
ČT Group 28,17 32,03 22,10 26,19
Nova Group 31,71 34,49 39,47 43,81
Prima Group 24,25 21,94 21,51 17,48

Zdroj: ATO-Mediaresearch

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).