Hlavní navigace

Náskok České televize před skupinou Nova se podařilo udržet i minulý týden

20. 7. 2015
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

UVNITŘ TOP 10 POŘADŮ TÝDNE – Rozdíl v souhrnném celodenním podílu na publiku starším 15 let se přiblížil pěti procentním bodům. ČT1 zbýval na hlavní kanál Novy necelý procentní bod.

Mezitýdenní vývoj (vs. 28. týden 2015)

Cílová skupina 15+

Letní nadvláda České televize nad skupinou Nova, alespoň co se týče souhrnného celodenního podílu všech programů na dospělém publiku starším 15 let, pokračovala i o třetím prázdninovém týdnu. Rozdíl mezi oběma největšími českými televizními skupinami se navíc ještě zvětšil a blíží se pěti procentním bodům. Česká televize oslovila svými šesti programy denně v průměru 31,81 procenta dospělého publika, což bylo o 0,27 procentního bodu méně než v předminulém týdnu, skupina Nova svými pěti free-to-air kanály zasáhla denně 27,00 procenta dospělého publika, o 0,30 procentního bodu méně než v předminulém týdnu. Naopak silnější nárůst zaznamenala skupina Prima, která si polepšila o 1,36 procentního bodu na hodnotu 20,89 procenta. Lehce stoupala i skupina Barrandov (+ 0,30 procentního bodu na 6,60 procenta).

PŘEDMINULÝ TÝDEN: Česká televize opět lídrem trhu, ještě víc se vzdálila Nově

Z jednotlivých televizních stanic minulý týden nejvíce stoupala Prima Cool. Ve srovnání s předminulým týdnem její podíl narostl o 0,74 procentního bodu na 3,85 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Primy, který si připsal 0,58 procentního bodu na podíl 12,81 procenta. Mírné zlepšení zaznamenal i hlavní kanál Novy (+ 0,26 procentního bodu na 17,49 procenta), kterému se ale na rozdíl necelého procentního bodu přiblížila ČT1 (podíl 16,79 procenta). Největší pokles minulý týden zaznamenala Nova Cinema, která se propadla o 0,58 procentního bodu na 4,46 procenta. Následovala ČT2 s poklesem o 0,47 procentního bodu na hodnotu 4,96 procenta a Fanda, který si pohoršil o 0,43 procentního bodu na 1,48 procenta. Za zmínku stojí nárůst ČT art o 0,19 procentního bodu na rekordní podíl 0,54 procenta.

Top 10 všechny stanice (29. týden 2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let, na které programově i obchodně cílí skupina Nova, se České televizi ani minulý týden nepodařilo ohrozit pozici Novy. Jako skupina skončila opět druhá se souhrnným podílem 25,58 procenta, který byl o 0,84 procentního bodu horší než v předminulém týdnu. Naopak skupina Nova si u mladších diváků polepšila o 0,30 procentního bodu na hodnotu 33,81 procenta. Obdobně rostla i skupina Barrandov, která si připsala 0,28 procentního bodu na celkových 4,66 procenta (z toho nejvíce rostl hlavní kanál Barrandova). Vůbec největší růst pak vykázala skupina Prima, která si oproti předminulému týdnu polepšila o 0,94 procentního bodu na hodnotu 20,82 procenta. V jejím případě za růst může rekordní Prima Cool.

MINULÝ ROK: Česká televize jako skupina opět nad Novou, nejvíc rostla ČT1

Právě Prima Cool zaznamenala minulý týden největší růst v cílové skupině 15 až 54 let ze všech českých televizí. V průměrném celodenním podílu na sledovanosti si polepšila o 1,34 procentního bodu na hodnotu 6,39 procenta. Dařilo se i hlavnímu kanálu Novy, který si připsal 0,50 procentního bodu na podíl 21,62 procenta, a Smíchovu, jenž si polepšil o 0,41 procentního bodu na 2,64 procenta. Naopak největší pokles potkal ČT2, která se propadla o 0,63 procentního bodu na podíl 4,10 procenta. Významněji klesala také Nova Cinema (- 0,53 procentního bodu na 6,38 procenta, tedy těsně pod hodnotu Primy Cool) a „powimbledonovský“ Fanda (- 0,38 procentního bodu na podíl 1,77 procenta).

Kanály – průměrné podíly (29. týden 2015)
Graf podílu kanálů (29. týden 2015)
Graf podílu skupin (29. týden 2015)

Meziroční vývoj (vs. 29. týden 2014)

Cílová skupina 15+

V meziročním srovnání s loňským třetím červencovým týdnem si z jednotlivých televizních stanic v průměrném celodenním podílu na dospělém publiku starším 15 let nejvíce polepšila TV Barrandov. Její podíl narostl o 0,42 procentního bodu na hodnotu 5,47 procenta. Obdobně rostla i Prima Cool, která si připsala 0,41 procentního bodu na letošních 3,85 procenta, a také ČT2, jež si polepšila o 0,39 procentního bodu na 4,96 procenta. Opačný extrém vykázal hlavní kanál Novy, který se meziročně propadl o 2,12 procentního bodu na hodnotu 17,49 procenta. Klesal i hlavní kanál Primy, který si pohoršil o 0,76 procentního bodu na aktuálních 12,81 procenta, a také dokumentární kanál Prima Zoom. V jeho případě šlo o pokles o 0,31 procentního bodu na hodnotu 1,94 procenta.

Pohledem celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na dospělém publiku se meziročně nejvíce dařilo skupině Barrandov. Díky dvěma novým programům si polepšila o 1,55 procentního bodu na hodnotu 6,60 procenta (z toho na nové programy připadl něco přes jeden procentní bod). Naopak největší meziroční pokles vykázala skupina Nova, která se propadla o 1,87 procentního bodu na letošních 27,00 procenta. Klesala i skupina Prima, ale ne tak významně: pohoršila si o 0,57 procentního bodu na letošních 20,89 procenta. Česká televize zaznamenala mírný nárůst o 0,40 procentního bodu na podíl 31,81 procenta. V jejím případě růst zajistily programy ČT1, ČT2 a ČT art.

BRAND24

Graf týdenních podílů kanálů (2015)

Cílová skupina 15–54

U mladšího publika od 15 do 54 let si meziročně z jednotlivých televizních stanic nejvíce polepšila Prima Cool, která si připsala 0,85 procentního bodu na hodnotu 6,39 procenta. O něco menší, ale také významný růst o 0,76 procentního bodu na podíl 6,38 procenta zaznamenala Nova Cinema. Třetí největší růst vykázala TV Barrandov, která poskočila o 0,34 procentního bodu na 3,59 procenta. Naopak největší pokles připadl na hlavní kanál Novy, který si pohoršil o 1,67 procentního bodu na letošních 21,62 procenta. Ještě větší propad zaznamenaly televize zastupované agenturou Atmedia, jejichž souhrnný podíl se propadl o 1,79 procentního bodu na 3,14 procenta. Nedařilo se ani „velké“ Primě (- 0,63 procentního bodu na 9,44 procenta) a Primě Zoom (- 0,35 procentního bodu na 2,28 procenta).

Z pohledu celých televizních skupin a jejich souhrnných celodenních podílů na publiku od 15 do 54 let si meziročně polepšila pouze skupina Barrandov. Její podíl díky dvěma novým kanálům narostl o 1,41 procentního bodu na hodnotu 4,66 procenta. Tři velké tuzemské televizní skupiny klesaly. Nejvíc skupina Nova, která se propadla o 0,98 procentního bodu na letošních 33,81 procenta. Klesala ale i skupina Prima, která si pohoršila o 0,37 procentního bodu na aktuálních 20,82 procenta. Jen nepatrný pokles zaznamenala Česká televize, která přišla o 0,07 procentního bodu a vykázala souhrnný podíl 25,58 procenta.

Tabulka týdenních podílů kanálů (2015)

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).