Ryze česká agentura Dobrý web, která sídlí ve stejných prostorách jako vydavatel serveru DigiZone.cz, společnost Internet Info, a je s ní i nepřímo svázána, bude zajišťovat pro Český rozhlas responzivní podobu jeho webů. Znamená to, že portály budou dostupné na všech platformách v ideálním zobrazení, kromě počítačů tedy i pro mobilní telefony a tablety. Dobrý web patří již deset let mezi přední hráče zaměřené na digitální marketing a pro veřejnoprávní médium přinesl návrh na celkem šestnáct typových stránek webu www.rozhlas.cz.
NEPŘEHLÉDNĚTE: Český rozhlas si pojistil Hovory z Lán, do budoucna s nimi počítá
Český rozhlas přechází na nový CMS Drupal (systém pro správu obsahu, pozn. red.), který nám umožní nasadit plně responzivní podobu webu. Vyjdeme tak vstříc potřebám našich uživatelů, kterých už nyní chodí na rozhlasový web z mobilů a tabletů přes 20 procent,
konstatoval Alexandr Pícha, ředitel Centra Nová média ČRo, a doplnil: Dobrý web to nebude mít jednoduché. Náš web je asi nejnáročnější mediální platformou v Česku – responzivní layout musí vyhovět potřebám více než dvaceti celoplošných, speciálních a regionálních stanic a mnoha specializovaným projektům a nejrůznějším multimediálním službám Českého rozhlasu.
ČTĚTE TAKÉ: České Radiokomunikace získaly další klíčovou distribuční zakázku
O základní podobě klíčových prvků rozhodne inspirační analýza webu, která přinese responzivní řešení pro nejrozmanitější a unikátní typy obsahu na webu Českého rozhlasu. Ve druhém kroku se stanoví tzv. breaking points webu (zlomové body, pozn. red.) s ohledem na skupiny rozlišení a optimální čtení na všech zařízeních a rozkreslí se wireframy (skicy webu, pozn. red.). Cílem je vytvoření návrhů šestnácti typových plně responzivních stránek webu Českého rozhlasu. Každá stránka bude mít navržené wireframy ve všech svých velikostních variantách.